Welke processor is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 884 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo,

Ik heb even de volgende vraag. Ik heb via een veiling een AMD Phenom II X4 810 gekocht. Deze kunnen ze niet meer leveren en daarom bieden ze mij een alternatief aan wetende; de AMD Athlon II X4 645.

Ik heb zelf echter het idee dat de athlon een achteruitgang is ten opzichte van de Phenom. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Hier de links van tweakers

pricewatch: AMD Phenom II X4 810

en

pricewatch: AMD Athlon II X4 615e

Vriendelijke groet,

Lennart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek de benchmarks op, dan weet je het. Kijk ook wat er past op je moederbord. De kans dat het een achteruitgang is, is wel redelijk groot, maar daar moet je dus zelf de specificaties en benchmarks voor gaan zoeken bij AMD en bij testsites.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:28
Ja, de athlon heeft geen L3 cache. Bovendien is de phenom ook nog eens iets hoger geklokt. De athlon is idd een achteruitgang.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06 19:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

bevestigen, is achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
@gambieter: Dank voor je reactie. Op het moederbord (Asus M4A77TD PRO) Moet het wel lukken. Deze zat ook bij de veiling. Ik heb wel wat benchmarks opgezocht, maar eerlijk gezegd wordt ik daar weinig uit wijs.

@haarbal: ook bedankt voor je reactie! Is het niet zo dat de Athlon juist hoger geklokt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Kleine correctie!

Ik heb de verkeerde athlon geplaatst! 8)7 Dit is het alternatief: pricewatch: AMD Athlon II X4 645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Giaccotto schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:27:
Kleine correctie!

Ik heb de verkeerde athlon geplaatst! 8)7 Dit is het alternatief: pricewatch: AMD Athlon II X4 645
Je kunt posts editen he ;) Verder zal het niet doorslaggevend verschil maken, aangezien de 615e gewoon een zuiniger, wat lager geclocked model is. Natuurlijk zal het wat schelen, maar het ontbreekt nog steeds aan L3 cache en dat maakt wat meer uit dan een paar 0.GHz lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ik was er al bang voor :(. Helaas wil mycom geen beter alternatief bieden. Best slecht eigenlijk maarja...

Bedankt voor alle info allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-07 15:33
Blue-Tiger schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:31:
[...]

Je kunt posts editen he ;) Verder zal het niet doorslaggevend verschil maken, aangezien de 615e gewoon een zuiniger, wat lager geclocked model is. Natuurlijk zal het wat schelen, maar het ontbreekt nog steeds aan L3 cache en dat maakt wat meer uit dan een paar 0.GHz lager...
Dat ben ik niet met je eens. Die L3 cache is in lang niet alle toepassingen relevant en het verschil tussen de 810 en de 645 is 500Mhz dus dat maakt veel goed. Je gaat er dus zeker niet op achteruit als je een 645 aangeboden wordt, eerder op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Blue-Tiger schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:31:
Natuurlijk zal het wat schelen, maar het ontbreekt nog steeds aan L3 cache en dat maakt wat meer uit dan een paar 0.GHz lager...
Een paar 0.GHz zorgt wel gewoon voor 19% hogere kloksnelheid, ik denk dat die athlon II wel minstens gelijkwaardig is hoor. Natuurlijk verschilt het per applicatie, sommige kunnen misschien wel meer winst halen uit extra cache maar gemiddeld is het geen slecht alternatief.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
En als je het betrekt op gamen?

***edit***

Aan de hand van onderstaande benchmark komt hij er wel als mindere uit:

http://www.cpubenchmark.n...?cpu=AMD+Athlon+II+X4+645

[ Voor 72% gewijzigd door Giaccotto op 27-10-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Giaccotto schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:51:
En als je het betrekt op gamen?

***edit***

Aan de hand van onderstaande benchmark komt hij er wel als mindere uit:

http://www.cpubenchmark.n...?cpu=AMD+Athlon+II+X4+645
Van dat verschil ga je echt niets merken, dat komt neer op een halve fps oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Kortom, Eigenlijk kan ik het maar beter accepteren gezien ze geen alternatief willen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Het is een heel redelijk alternatief aangezien je er in principe niet op achteruit gaat, dus ik zou het gewoon aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ok dank! dan gaan we dat maar doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:32
Als ik alleen naar de prijs en introductiedatum kijk zou ik het al weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
En wat weet je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
De Athlon is duurder en nieuwer dan de Phenom, dus als ik slechts daar naar zou kijken zou ik al voor de Athlon gaan. Maar je moet natuurlijk nooit een processor kopen op basis van de prijs en introductiedatum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Nou... Nieuwer is die wel. De Phenom is toch wel duurder (toen die nog te koop was) De laagste prijs van de Phenom was 172 euro waar de Athlon nu nog te koop is voor 106 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
De laagste prijs van de Phenom was ongeveer €100,- in Juli 2010? Of hebben wij verschillende processors voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
AMD Phenom II X4 810 prijsvergelijking

Geen actuele prijzen bekend. Laatst bekende laagste prijs € 172,- op zaterdag 21 augustus 2010.

Bovenstaande is wat Tweakers zegt

pricewatch: AMD Phenom II X4 810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Als je naar het grafiekje kijkt zie je dat in de laatste periode de prijs is gestegen. Waarom weet ik niet, maar die €172,- is ongeveer de introductieprijs in 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ja inderdaad. Nouja, echt kiezen kan ik toch al niet meer... Bedankt voor alle hulp allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 17:40
de prijs heeft dus op 100 euro gehangen, dus ik vind het wel een redelijk alternatief wat ze bieden,

edit:
langleve mycom veiling

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier gaan twee dingen door elkaar:

1) hoe de prestaties van twee CPUs zich verhouden.
2) hoe om te gaan met niet nagekomen (na te komen) beloftes van een winkel.

(Prestaties van) CPUs horen in beginsel thuis in Processors, Moederborden & Geheugen, maar dat betekent niet dat je zomaar een vraag mag stellen zonder eigen inzet. Het is de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat. Voorzover wij kunnen lezen heb je dat niet gedaan. Heb je wel gezocht, maar vind je het niet? Dat is niet erg, maar neem dan de moeite om aan te geven hoe en waar je gezocht hebt (zoektermen!), wat je wel vond (links!) en wat dan exact onduidelijk bleef. Die moeite heb je hier niet genomen, daarom gaat dit topic dicht.

Verder horen vragen over aankoop van en leveringsproblemen met online aankopen in Shopping Forum

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.