• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-09 12:29
Beste GoT'ers

Ik zit hier met een dilemma.
Nu heb ik een mooi Microsoft Technet account (allemaal legaal uiteraard).

Ik denk mooi, ik download een ISO van windows xp pro sp3 en ik installeer deze op een paar laptops welke ik hier heb staan.
Als licentie dacht ik de Windows XP pro licentie te gebruiken welke onderop de laptop zit.

Nou vergeet het maar, constant meldingen dat ik een onjuiste code gebruik.
Ik heb al gecontroleerd, ik heb geen VL versie tepakken, maar echt een normale versie.

Nu heb ik Microsoft eens gebeld, en ze zeggen mij dat dit Medium mixen is, en dat dit niet is toegestaan.

Wat is dit voor een onzin, wat is een Technet ISO anders dan een normale Windows xp cd welke je bij je laptop krijgt?
Op deze manier vragen ze gewoon om piraterij, ik den ik wil netjes een Windows cd gebruiken, helemaal clean, maar nee nu zit ik alsnog vast aan een torrent van een of andere tracker waar misschien weer rotzooi inzit.

Iemand die weet hoe dit zit? Ik was de Microsoft helpdeskmedewerker binnen een minuut beu (gezien zijn manier van reageren), dat ik maar niet verder heb gevraagd.

Dank O+

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom vraag je niet gewoon een key aan, aangezien je toch een Technet Subscription hebt?

Technet ISO's zijn de ISO's van retail CD's. OEM keys gaan dan nooit werken, is al jaren zo. ;)

[Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2010 13:02]

• Wannial
Er zit een limiet aan het aantal Keys wat je kan aanvragen.
En waarom zou ik keys aanvragen als er al licentiestickers op de laptop/workstation zitten :)

Ik vind het toch maar een beetje vreemd allemaal, had verwacht dat dit gewoon zou werken.
Enig idee waar ik wel een mooie clean Windows ISO vandaan haal, dus gene Piratebay o.i.d.

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46

EoG

BOFH

CptChaos heeft gelijk :)

Ik zou zeggen; bel even naar de fabrikant van de notebooks; vaak kun je via hen een OEM cd'tje krijgen. Meestal zit deze trouwens ook gewoon bij de gekochte notebook/desktop.

• Wannial
Notebooks zijn allemaal 2ehands gekocht, helaas dus niets bijgekregen aan installatiemateriaal.
De versies van de fabrikanten noem ik nu ook niet echt schoon, instellingen welke vooraf gemaakt zijn, en bloatware..

Ik wil het echt zo kaal mogelijk, daarom wou ik alles van Technet downloaden, maar nou zou ik het nieteens kunnen installeren omdat het een OEM key is, waar wel gewoon voor betaald is, maar ik geen ISO kan downloaden van Technet omdat deze enkel Retail ISO's hebben.

Miscrosoft ;w

• Xesxen
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-09 02:27
Wat voor een laptop heb jij dan eigenlijk? Het is niet zo moeilijk om aan OEM CD's te komen. (En dan de CD aanpassen om onnodige programma's weg te halen)

Rare vogel in spe

• Wannial
Het gaat hier om enkele HP laptops, echter is het merk niet relevant ten aanzien van de vraag.
Ja ik kan met Nlite gaan rotzooien, maar dat is helemaal de bedoeling niet, ik wil gewoon een schone OEM ISO zonder er zelf aan te moeten prutsen.

Ben ik lui, nee absoluut niet, ik betaal al genoeg voor dit soort dingen, dus ik mag verwachten dat we fatsoenlijke software krijgen.
Of is dat tegenwoordig teveel gevraagd?

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Tegenwoordig is het vaak zo dat de OEM licentiesticker niet meer de echte productcode bevat. Als je deze ingeeft, werkt het niet met een standaard installatie DVD. Bij mijn vriendin haar laptop heb ik op voorhand de licentiesleutel uitgelezen uit de installatie, en die werkte prima met een standaard DVD.

• Wannial
Dat is vreemd.
Wat je nu dus eigelijk zegt is dat de licentiesticker niet overeenkomt met de licentie ingegeven in de fabriekinstallatie?

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Admiral Freebee schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:39:
Tegenwoordig is het vaak zo dat de OEM licentiesticker niet meer de echte productcode bevat. Als je deze ingeeft, werkt het niet met een standaard installatie DVD. Bij mijn vriendin haar laptop heb ik op voorhand de licentiesleutel uitgelezen uit de installatie, en die werkte prima met een standaard DVD.
Dat komt omdat de laptop van je vriendin geinstalleerd is met een image. Je denkt toch niet dat ze bij elke laptop in de fabriek het windows installatie DVDtje er even in doen? :P

De reden dat het in dit geval niet werkt is inderdaad Retail<>OEM media.

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• KC_Kaas
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Bij HP krijg je standaard 2 CD's, eentje met een kale windows en 1 die daarna alle "troep" installeert. Wat je dus zou kunnen doen is zo'n setje zien te bemachtigen en dan alleen de 1e cd gebruiken.

Ik heb zelf ook een paar van die cd's liggen en gebruik altijd maar 1 cd. Dan eindig ik met een schone installatie. De drivers haal ik dan vervolgens van de microsoft update website af, of bij HP vandaan.

Vroeger werde deze cd's vaak gepost op de newsgroepen. Nu helaas niet meer omdat iedereen overgaat naar windows 7 en die dus meer populair is.

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Glashelder schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:58:
Dat komt omdat de laptop van je vriendin geinstalleerd is met een image. Je denkt toch niet dat ze bij elke laptop in de fabriek het windows installatie DVDtje er even in doen? :P

De reden dat het in dit geval niet werkt is inderdaad Retail<>OEM media.
Uiteraard weet ik dat het met een image gaat, maar het is toch gek dat men zomaar een code op de sticker zet, welke niet werkt met retail media. OEM media krijg je al lang niet meer bij een laptop, en als je ze zelf brandt, dan vraagt men geen licentiecode.

[Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-10-2010 15:20]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik neem aan dat je bij HP wel een (vervangings) installatie CD kunt bestellen voor XP Pro. Die zal moeten werken met de licentiecodes van de HP laptops die je hebt. Weet niet wat ze hier voor vragen maar verdeeld over meerdere apparaten zullen de kosten wel meevallen.

• bbbbbb
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-09 20:12
Hoi,
Volgens mij heb je nog een aantal opties,
- gewoon installeren met de KEY van technet, je licentie staat onderop de laptop, XP hoeft geen activatie en werkt gewoon. (beetje grijs maar ja je hebt de licenties toch?)
- Van je Retail CD een OEM maken, ik had iets gevonden met google: www.mydigitallife.info/20...d-volume-license-channel/
Je moet een inf bestandje aanpassen wat aangeeft of XP een retail of oem licentie heeft.

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Admiral Freebee schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:20:
[...]

Uiteraard weet ik dat het met een image gaat, maar het is toch gek dat men zomaar een code op de sticker zet, welke niet werkt met retail media. OEM media krijg je al lang niet meer bij een laptop, en als je ze zelf brandt, dan vraagt men geen licentiecode.
Volgens mij krijg je gewoon een OEM cd bij een laptop hoor, in ieder geval in het XP tijdperk was dat nog zo :) Heb dan ook nooit problemen gehad met OEM keys en de CD die erbij geleverd werd. Je kan dan beter stellen dat het gek is dat je retail media krijgt waar je OEM geleverd had moeten worden :)

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:55
bbbbbb schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:55:
Hoi,
Volgens mij heb je nog een aantal opties,
- gewoon installeren met de KEY van technet, je licentie staat onderop de laptop, XP hoeft geen activatie en werkt gewoon. (beetje grijs maar ja je hebt de licenties toch?)
Beetje grijs? Dit gaat gewoon tegen de voorwaarden in. Waarom dit doen als je ook gewoon legale opties ter beschikking hebt?
Bij technet kan je tegenwoordig ook maar een x aantal keren activeren en ze hebben het aantal keys naar beneden gehaald. Dus daarnaast ook niet echt praktisch zou ik zeggen.

• Erwinvz1
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 09:03
Yeseterror schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:37:
Beste GoT'ers

Ik zit hier met een dilemma.
Nu heb ik een mooi Microsoft Technet account (allemaal legaal uiteraard).

Ik denk mooi, ik download een ISO van windows xp pro sp3 en ik installeer deze op een paar laptops welke ik hier heb staan.
Als licentie dacht ik de Windows XP pro licentie te gebruiken welke onderop de laptop zit.

Nou vergeet het maar, constant meldingen dat ik een onjuiste code gebruik.
Ik heb al gecontroleerd, ik heb geen VL versie tepakken, maar echt een normale versie.

Nu heb ik Microsoft eens gebeld, en ze zeggen mij dat dit Medium mixen is, en dat dit niet is toegestaan.

Wat is dit voor een onzin, wat is een Technet ISO anders dan een normale Windows xp cd welke je bij je laptop krijgt?
Op deze manier vragen ze gewoon om piraterij, ik den ik wil netjes een Windows cd gebruiken, helemaal clean, maar nee nu zit ik alsnog vast aan een torrent van een of andere tracker waar misschien weer rotzooi inzit.

Iemand die weet hoe dit zit? Ik was de Microsoft helpdeskmedewerker binnen een minuut beu (gezien zijn manier van reageren), dat ik maar niet verder heb gevraagd.

Dank O+
Download een "XP PRO OEM" CD.
Deze gaat gewoon werken, hp heeft geen aparte key's+cd's.

XP heb je in heel veel varianten dus download de goede.
Er is zelfs een onderscheid gemaakt van cd's bij de PRO Oem versie door middel van: (sp2a??) Sp2b, Sp2c en je hebt zelfs een dell variant!!!

[Voor 7% gewijzigd door Erwinvz1 op 27-10-2010 16:18]

• Wannial
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik net schreef Erwin.
Technet heeft _geen_ OEM beschikbaar, en ik ga mijn iso's niet van doe maar niet ;) of iets dergelijks afhalen.

Toch bedankt :)

[Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 27-10-2010 18:12]

• Nielson
  • Laatst online: 23:45
Yeseterror schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:18:
Technet heeft _geen_ OEM beschikbaar, en ik ga mijn iso's niet van the quote het maar niet of iets dergelijks afhalen.
Dan pas je je technet iso's zelf toch even aan, kwestie van één ini bestandje aanpassen: http://www.thetechguide.com/howto/setuppini.html

[Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 27-10-2010 18:13]

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En Microsoft gaat van zijn kant geen OEM-versies vrijgeven op Technet, want die zijn - zoals je kan raden - bestemd voor OEMs. Je zit dus in een patstelling.

offtopic:
Ik ben het overigens met je eens dat dat onderscheid tusen OEM- en retailcodes alleen maar in het nadeel van de klant uitdraait in dit geval, maar klagen daarover helpt niet :)

[Voor 37% gewijzigd door Borromini op 27-10-2010 16:32]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Erwinvz1
Yeseterror schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:18:
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik net schreef Erwin.
Technet heeft _geen_ OEM beschikbaar, en ik ga mijn iso's niet van the dit doen we niet piratebay of iets dergelijks afhalen.

Toch bedankt :)
Wat wil je anders?
Betalen voor OEM cd's?

Misschien tip, loop langs een lokale computer winkel en vraag of zij een cd voor je willen kopieren vanaf een orginele oem cd (of lenen)
Dan weet je zeker dat je veilig zit.

En nog een tip, een Sp2b cd accepteerd een sp2c sleutel maar met activeren gaat het steeds fout.
Dus zorg dat je de laatste versie van XP PRO OEM krijgt kwa cd.
Borromini schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:26:
En Microsoft gaat van zijn kant geen OEM-versies vrijgeven op Technet, want die zijn - zoals je kan raden - bestemd voor OEMs. Je zit dus in een patstelling.

offtopic:
Ik ben het overigens met je eens dat dat onderscheid tusen OEM- en retailcodes alleen maar in het nadeel van de klant uitdraait in dit geval, maar klagen daarover helpt niet :)
Het onderscheid is gedaan dat jij als klant terug gaat naar de OEM voor support.
Als jij een computer koopt met een OEM licentie bij een computerwinkel, krijg je een kleine korting. (100 euro ofzo?)

Je kan het ook als een financieel voordeel zien, als microsoft geen oem licenties had, dan waren de computers veel duurder!!.

[Voor 52% gewijzigd door sanfranjake op 27-10-2010 18:13]

• Wannial
Ik was al bezig met de setupp.ini te wijzigen, ik ben hem nu aan het uitproberen, ben benieuwd of het werkt.
Borromini schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:26:

offtopic:
Kijk, jij snapt hem :)

[Voor 69% gewijzigd door Wannial op 27-10-2010 16:44]

• Erwinvz1
Yeseterror schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:41:
Ik was al bezig met de setupp.ini te wijzigen, ik ben hem nu aan het uitproberen, ben benieuwd of het werkt.

[...]

Kijk, jij snapt hem :)
Note that this does NOT get rid of WinXP's activation. Changing the Pid to a Volume License will not bypass activation. You must have a volume license (corporate) key to do so.

Ben bang dat hij niet gaat activeren......
Want hij accepteerd de sleutel wel, de cd verschillen is meer dan 1 INI file!!.
Een VLK licentie hoef je namelijk nooit te activeren en OEM wel.
Dus denk dat het rommelen word met systeembestanden...

VLK licentie beleid is pas sinds vista anders, daar moet je namelijk wel activeren via KMS of MAK.

[Voor 23% gewijzigd door Erwinvz1 op 27-10-2010 16:53]

• Wannial
Hij accepteert nu iniedergeval de sleutel.
Ik zal er dan zo wel achter komen of hij kan/wil activeren of niet :)

• Nielson
  • Laatst online: 23:45
Activeren via internet zal sowieso niet gaan ws, dat is al een tijdje geblokkeerd bij oem-keys van grote oem's (Acer, HP, etc).

• Wannial
"congratlations, you just activated your copy of windows"

Nou, ik zou zeggen opgelost :)
Ik ga een en ander testen en kijken of ik updates kan halen en ander WGA software van de MS site kan downloaden.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Yeseterror schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:53:
k wil het echt zo kaal mogelijk, daarom wou ik alles van Technet downloaden, maar nou zou ik het nieteens kunnen installeren omdat het een OEM key is, waar wel gewoon voor betaald is, maar ik geen ISO kan downloaden van Technet omdat deze enkel Retail ISO's hebben.

Miscrosoft ;w
Maar daar is je Technet licentie niet voor, staat uitdrukkelijk in de voorwaarden dat je daar geen produktieomgeving mee mag draaien.

Mensen die voorwaarden niet lezen ;w

[Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 27-10-2010 20:46]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wannial
Mensen welke er zomaar vanuit gaan dat ik het in een productieomgeving ga draaien ;w

[Voor 28% gewijzigd door Wannial op 27-10-2010 23:13]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee