Toon posts:

Digibox schijf clonen

Pagina: 1
Acties:

• Jonas!
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2017
Hey

Ik heb eens een vraagje. Hier in belgie voor HDtv enzo, werken we met een digibox van telenet. Nu mijn vraag is: kan ik die schijf eruit halen (320gb), een image van nemen & vervangen door een grotere schijf (1tb). Zodoende kan ik mijn opgenomen programma's wat langer bewaren.

Weet niet of er iemand een antwoord op heeft, of dit eventueel uberhaupt wel mogelijk is.

Ik hoor graag jullie meningen/adviezen.

Groetjes

-Jonas!

• Zsub
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-09 13:48
Waarschijnlijk is het wel mogelijk.

Je kan het altijd proberen. Problemen waar je tegenaan kan lopen zijn dat:
  • Je Digibox de grootte van de HDD niet aan zou kunnen.
  • Je de partitie niet uit kan breiden zodat je alsnog niet meer data kwijt zou kunnen.
  • De firmware op de HDD staat en als je de partitie uitbreidt het ding niet meer wil booten.
Maar probeer het gewoon! Je hebt altijd de huidige schijf nog mocht het niet werken met de grotere :)

• C-dude
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-09 16:40
Niet mogelijk; in een topic op Tik.be komt deze vraag regelmatig terug:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=4846&highlight=
http://www.tik.be/forum/v...79c673ba8bc882008ddedd532
http://www.tik.be/forum/v...lit=harde+schijf&start=25
Een Hd vervangen zal dus niet direct lukken
Ik heb er een WD 250 GB aan gehangen, toestel start op, je kan tv kijken maar krijgt eerst een melding dat er een hardware fout is.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:34
Als ik mij niet vergis worden dergelijke hdd's met een aangepaste firmware geflashed, een stukje code waardoor de digibox de schijf weet te herkennen.... gaat niet werken helaas.

• Jonas!
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2017
Nee begon het ook te denken. Toch bedankt!

Maar nog even; als hij geflasht is, kan je hem theoretisch gezien toch 'ghosten' & de image op een grotere schijf zetten? Neemt hij die flash dan niet mee over?

• TRAXION
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:20
Jonas! schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:54:

Maar nog even; als hij geflasht is, kan je hem theoretisch gezien toch 'ghosten' & de image op een grotere schijf zetten? Neemt hij die flash dan niet mee over?
Die firmware staat op de print van de schijf, dat is zeg maar de identifier voor het moederbord.

• revertive
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12-07 21:15
Jonas! schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:54:

Nee hij maakt alleen een image van de data op de schijf. De firmware van de schijf (het gedeelte dat geflasht is) neemt hij niet mee naar de nieuwe schijf.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee