Toon posts:

Ervaring met het Asus AT5IONT-I moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• albatross
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-09 11:26
Heeft iemand hier ervaring met het Asus AT5IONT-I moederbord?

pricewatch: Asus AT5IONT-I

Het ding heeft een Dualcore Intel Atom D525 op 1,8 GHz aan boord. Ik wil er graag 1080p H264 materiaal mee afspelen, maar niet alleen gewone Blu-Ray m2ts files. Ik heb namelijk veel films re-encoded, met vaak een stuk hogere bitrate (pieken tot wel 60 a 80 Mbps in uitzonderlijke gevallen). De PS3 trok dat probleemloos, maar met zo'n Atom ben ik er toch niet zeker van. Liefst had ik natuurlijk een ION bordje met een normale quadcore erop, maar die zijn er helaas niet.

Dus, heeft iemand hier ervaring met met zo'n Dualcore Atom D525 trekt, in termen van bitrate? Zou zonde zijn om zo'n HTPC setje te kopen als het afspelen dadelijk toch blijkt te stotteren.

Intel i7 11700K | Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus Z590-E Gaming | 64G Corsair LPX | Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | Super Flower Leadex Gold 650W | In Win 805c | LG 32UK550

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het puur op de proc gaat doen dan gaat het krap worden, waar je naar moet kijken is de videochip en of deze hardwareacceleratie biedt voor je bestanden. Als dat zo is dan zal het waarschijnlijk zonder problemen lopen, gezien de CPU dan nog maar heel weinig hoeft te gaan doen.

30" monitor te koop

• albatross
Bedankt, Terw_Dan voor je antwoord. De fabrikant, daar wordt je niet veel wijzer van: een hoop blaat, maar niks specifieks over de eigenlijke video mogelijkheden:

Next-generation NVIDIA® ION™ graphics
Next-generation NVIDIA® ION™ graphics energize your PC with over 10 times the performance of integrated graphics. Go beyond simple Internet browsing with a media-savvy ION GPU. Experience full 1080p video on sites like YouTube HD or from Blu-Ray discs.

Intel i7 11700K | Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus Z590-E Gaming | 64G Corsair LPX | Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | Super Flower Leadex Gold 650W | In Win 805c | LG 32UK550

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus je hebt gewoon een ION te pakken? Die kunnen prima videoacceleratie aan (sterker nog, daar zijn ze grotendeels voor gebouwd).
Zelfs met een singlecore Atompje werkte dat prima.

30" monitor te koop

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
Je kan ook voor een andere (ook goedkoop) oplossing gaan natuurlijk. Een amd boardje met een 780 chipset draaid ook prima HD content. Als je er een Athlon II 24x op zet weet je zeker dat je niet in de problemen komt kwa snelheid.

• albatross
ocdaan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:58:
Je kan ook voor een andere (ook goedkoop) oplossing gaan natuurlijk. Een amd boardje met een 780 chipset draaid ook prima HD content. Als je er een Athlon II 24x op zet weet je zeker dat je niet in de problemen komt kwa snelheid.
Zou kunnen. Maar die ION bordjes hebben onboard HDMI + 7.1 LPCM out; iets wat je met een 'gewoon' bordje niet gaat lukken, uiteraard. Althans niet voor die prijs.

In ieder geval heb ik nu genoeg feedback. Ik ga de gok maar wagen.

• albatross
Uit het XMBC topic:
Deniax schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:23:
Van de week een Ion330 gekocht om te kijken of XBMC het micro-stotter probleem opgelost heeft wat ik in Windows had.
Via Live geboot, maar al snel zag ik zeer kleine stotteringen om de zoveel seconden met highbitrate 1080p mkv's en mt2s files van 1:1 blurays.

Nu ben ik erg pietluttig, maar ik storm me enorm aan die hele kleine stotteringen om de zoveel seconden.

Valt dit nog op te lossen als ik bv naar Ubuntu ga? Of is de Nvidias Ion gewoonweg niet sterk genoeg hiervoor?
Hmm, dat bevalt me niks. Zou toch wel graag van iemand willen horen die het perfect werkend heeft, ook bij wat hogere bitrates.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee