Zelf provider worden (voor beveiligd netwerk)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainstarr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07-2021
Beste tweakers en tweaksters,

Ik ben opzoek naar een oplossing om een beveiligd netwerk extern toegankelijk te maken.

Ik heb een machine met daaraan een (Windows) apache web-server en daaraan een switch. Op het netwerk is geen internet (=ook niet toegestaan daar) maar er is wel extern beheer nodig. Via het interne netwerk kan je de webserver op het IP-adres benaderen en zo de machine beheren. Extern zouden we dat willen doen via ISDN. (Zie tekening)

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperwammes.nl/extern/TekeningsituatieISDN-LAN.png

De bedoeling is dat het rode gedeelte erbij komt. De ISDN (het enige communicatie middel dat daar aanwezig is) zou dan een soort inbel provider moeten worden waar extern op ingebeld moet kunnen worden, dus een providertje moet worden. Ik dacht aan een soort router/modem achtig iets die dat mogelijk zou moeten maken. Het liefst met een DHCP voor de inbellers en een firewall zodat ik alleen een bepaalde poort door kan laten, maar zonder die optie is het al erg lastig zoeken...

Ik hoop dat iemand een suggestie heeft.

P.s. als uiterste oplossing kan er een ISDN modem in de server zodat we daar een inbel server van maken, maar bij voorkeur niet.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Standaard routertje met ISDN interface gaat je al een mooie oplossing geven :

-> Extra beveiligen door vb ISDN CLID "screening" zodat niet iedereen kan inbellen.
-> Extra beveiligen door vb ISDN D-channel callback (indien financieel toelaatbaar)
-> Uiteraard op niveau van PPP authenticatie met username/password. Koppelen met RADIUS is wat overkill lijkt me.
Vervolgens netjes een IP uitdelen zodat het "endpoint" kan communiceren met de Apache webserver en dan ben je vertrokken.

vb Cisco 800 series ISDN router.
Andere merken zullen dat ook wel kunnen, ik volg de markt niet zo dichtbij...

Dan gewoon nog iemand vinden voor het ding te configureren indien je zelf niet veel kennis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainstarr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07-2021
Dank je wel, ik wist niet dat veel standaard ISDN routers daar al tot in staat waren.