Toon posts:

[.NET] Frameworkcode debuggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• GrimaceODespair
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:30

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Context
  • Visual Studio 2008
  • .NET SDK 2.0/3.5
  • Windows 7 Ultimate x64
Probleem
Het lukt mij niet om door bepaalde broncode van het Framework te steppen, en dan in het bijzonder System.Web.dll.

Wat heb ik al geprobeerd?
Meer info
Als ik in Modules kijk tijdens het debuggen, zie ik:

NameSystem.Web.dllSystem.dll
PathC:\Windows\assembly\GAC_64\System.Web\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Web.dllC:\Windows\assembly\GAC_MSIL\System\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.dll
OptimizedYesYes
Symbol StatusCannot find or open the PDB file.Symbols loaded.
Symbol FileD:\SymbolCache\System.pdb\97A082CB5BC64B30887253632D3901EE1\System.pdb
Version2.0.50727.4955 (win7RTMGDR.050727-4900)2.0.50727.4927 (NetFXspW7.050727-4900)
Timestamp22-9-2010 11:154-6-2009 7:39

Als verder ga zoeken op die versies, kom ik voor System.dll uit op een update van oktober vorig jaar, terwijl ik voor System.Web.dll stuit op de patch ivm het recent ontdekte lek in ASP.NET. Met andere woorden, het lijkt erop alsof er gewoon nog geen symbols zijn voor deze assemblies.

De vraag
Als mijn conclusie klopt, wil dat zeggen dat iedereen die zijn updates draait, momenteel geen .NET Frameworkcode kan debuggen. Dus ik ben eigenlijk nieuwsgierig of er hier mensen zijn - bij voorkeur met Windows 7 - die in een up-to-date systeem wel door de .NET-code kunnen steppen?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

In 2008 kon ik het. In 2010 dezelfde stappen gevolgd, doch daar lukte het me niet meer. Ben dus eigenlijk ook wel benieuwd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• GrimaceODespair
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:30

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Dit zegt men trouwens op referencesource:
12) What happens if I download a Hotfix or a Service Pack? Will I be able to get source for that?

We've built a system that allows us to publish any number of versions of source and symbols for a given product. We haven't made any firm decisions on how often we'll publish source and are open to customer feedback on those issues. For example, it's clear that publishing source for each Service Pack makes sense, but it's unclear if we'll be able to do so for each Hotfix. Again, we're looking forward to feedback here.

In the meantime, also note that symbol files may no longer match a module if a framework DLL has been updated via a Hotfix. In those cases, the modules window will indicate that the symbols could not be downloaded for that module. Assuming a new symbol file was published, it can be downloaded and cached using “Load Symbols”.
"... assuming a new symbol file was published ..." -O-

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee