Ik heb een tijd terug in een oud systeem een SATA schijf bijgestoken. Deze is puur bedoeld voor opslag en wordt gedeeld via een netwerkje zodat ik via mijn laptop bij deze bestanden kan komen.
Het gaat om het volgende systeem
Pentium 4, 2.4ghz
1gb ram (2x512)
ASUS p4p800se moederbord.
1x maxtor 80GB IDE/PATA schijf als systeem schijf
1x SAMSUNG 500gb SATA schijf waar dus alleen films/foto's etc. op staan
1x pioneer dvd drive
1x asus dvd brander
Nu is het geval dat sinds ik de sata schijf er bij heb gezet de dvd drives beide niet meer werken. De lampjes branden nog ze gaan op en en dicht, hij herkend dat er iets in zit. Maar zodra ik de schijfjes wil openen in de verkenner, of de cd's wil uitvoeren (dubbelklikken zeg maar) loopt het systeem vast.
Wanneer ik dan de SATA schijf los haal, stroom eraf + SATA stekkertje eruit dan werken de dvd drives wel weer gewoon. Ik denk dus dat het een probleem is met de controller van het moederbord? Maar de andere hdd die via IDE is aangesloten werkt wel prima, dus alleen de dvd drives lijken een probleem te hebben.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Het gaat om het volgende systeem
Pentium 4, 2.4ghz
1gb ram (2x512)
ASUS p4p800se moederbord.
1x maxtor 80GB IDE/PATA schijf als systeem schijf
1x SAMSUNG 500gb SATA schijf waar dus alleen films/foto's etc. op staan
1x pioneer dvd drive
1x asus dvd brander
Nu is het geval dat sinds ik de sata schijf er bij heb gezet de dvd drives beide niet meer werken. De lampjes branden nog ze gaan op en en dicht, hij herkend dat er iets in zit. Maar zodra ik de schijfjes wil openen in de verkenner, of de cd's wil uitvoeren (dubbelklikken zeg maar) loopt het systeem vast.
Wanneer ik dan de SATA schijf los haal, stroom eraf + SATA stekkertje eruit dan werken de dvd drives wel weer gewoon. Ik denk dus dat het een probleem is met de controller van het moederbord? Maar de andere hdd die via IDE is aangesloten werkt wel prima, dus alleen de dvd drives lijken een probleem te hebben.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?