Toon posts:

foutmelding Exchange 2007 in SBS 2008

Pagina: 1
Acties:

• gentillekes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-08 09:46
In een bedrijfsnetwerk is de volgende foutmelding opgedoken:

Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende personen of distributielijsten:

<emailadres>
Uw bericht is vanwege het beveiligingsbeleid niet bezorgd. Microsoft Exchange probeert dit bericht niet opnieuw te verzenden. Geef de volgende diagnosetekst door aan uw systeembeheerder.

De volgende organisatie heeft uw bericht geweigerd: <SERVER> (TCP|<IP informatie>|<poort>|<ip informatie>|<poort>) (<SERVER> <bedrijf>).

opmerking: alle gevoelige gegevens zijn tussen tags geplaatst.

Bij de diagnostische gegevens staat tevens het volgende:
Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table> #SMTP#

Aanpak:
Ik heb reeds gezocht op foutmeldingen als de bovenstaande, weinig informatie kunnen vinden die leidde tot een oplossing.

Mijn vraag aan jullie:
Kunnen jullie mij deze foutmelding omschrijven zodat ik weet wat er precies fout gaat? ahv deze informatie kan ik eventueel tot een oplossing komen voor het probleem.

Tevens de vraag of deze fout door ons netwerk, of door het netwerk van de ontvanger veroorzaakt wordt.

Alvast bedankt!

[Voor 5% gewijzigd door gentillekes op 27-10-2010 09:45]

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:01
als jij het bericht hebt verstuurd en je krijgt deze melding dan komt de melding van de mailserver van de ontvangende partij (die de gebruiker blijkbaar niet kent) zeker weten dat het adres goed is :?

A wise man's life is based around fuck you

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table
Mailadres fout of bestaat niet meer zou ik aan de hand van bovenstaande zeggen :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee