Hallo iedereen,
Ik heb gisteren een 2e tv gekocht om te gebruiken als monitor.
De tv die ik heb gekocht is: Samsung le32c530 (Full HD)
Deze heb ik dus aangesloten op mijn laptop.
Mijn laptop draait op Windows 7 en de videokaart is Nvidia Geforce 9600M GT.
Ik heb ze via een HDMI kabel aan elkaar aangesloten.
Standaard pakt het beeldscherm de resolutie 1920 x 1080 omdat dit de resolutie van het scherm is.
Maar ik merk dat het beeld niet scherp is, de letters zien er raar uit maar als ik een afbeelding bekijk ziet die er wel goed uit.
Nu heb ik de resolutie op 1680 x 1050 gezet en nu is het beeld gewoon scherp zoals het hoort te zijn.
Nu had ik toevallig gekeken bij een spelletje naar die resoluties en daar stond achter 1920x1080 16:9 en bij 1680x1050 stond 16:10.
Maar bij de instellingen van de tv staat ook gewoon 16:9 dus dit leek mij ook niet het probleem.
Ik heb ook al via het configuratie scherm van nvidia van alles geprobeerd maar dat hielp ook niet.
Weet iemand van jullie misschien de oplossing hiervoor?
Met vriendelijke groet,
Timothy van Zundert
Ik heb gisteren een 2e tv gekocht om te gebruiken als monitor.
De tv die ik heb gekocht is: Samsung le32c530 (Full HD)
Deze heb ik dus aangesloten op mijn laptop.
Mijn laptop draait op Windows 7 en de videokaart is Nvidia Geforce 9600M GT.
Ik heb ze via een HDMI kabel aan elkaar aangesloten.
Standaard pakt het beeldscherm de resolutie 1920 x 1080 omdat dit de resolutie van het scherm is.
Maar ik merk dat het beeld niet scherp is, de letters zien er raar uit maar als ik een afbeelding bekijk ziet die er wel goed uit.
Nu heb ik de resolutie op 1680 x 1050 gezet en nu is het beeld gewoon scherp zoals het hoort te zijn.
Nu had ik toevallig gekeken bij een spelletje naar die resoluties en daar stond achter 1920x1080 16:9 en bij 1680x1050 stond 16:10.
Maar bij de instellingen van de tv staat ook gewoon 16:9 dus dit leek mij ook niet het probleem.
Ik heb ook al via het configuratie scherm van nvidia van alles geprobeerd maar dat hielp ook niet.
Weet iemand van jullie misschien de oplossing hiervoor?
Met vriendelijke groet,
Timothy van Zundert