Windows 7 laptop op HDTV onscherp beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_im0thy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06-2020
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een 2e tv gekocht om te gebruiken als monitor.
De tv die ik heb gekocht is: Samsung le32c530 (Full HD)

Deze heb ik dus aangesloten op mijn laptop.
Mijn laptop draait op Windows 7 en de videokaart is Nvidia Geforce 9600M GT.
Ik heb ze via een HDMI kabel aan elkaar aangesloten.

Standaard pakt het beeldscherm de resolutie 1920 x 1080 omdat dit de resolutie van het scherm is.
Maar ik merk dat het beeld niet scherp is, de letters zien er raar uit maar als ik een afbeelding bekijk ziet die er wel goed uit.
Nu heb ik de resolutie op 1680 x 1050 gezet en nu is het beeld gewoon scherp zoals het hoort te zijn.

Nu had ik toevallig gekeken bij een spelletje naar die resoluties en daar stond achter 1920x1080 16:9 en bij 1680x1050 stond 16:10.

Maar bij de instellingen van de tv staat ook gewoon 16:9 dus dit leek mij ook niet het probleem.

Ik heb ook al via het configuratie scherm van nvidia van alles geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Weet iemand van jullie misschien de oplossing hiervoor?

Met vriendelijke groet,
Timothy van Zundert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Misschien ondersteunt jou videokaart geen hoge resolutie dan 1680. Weet het ff niet en kan het niet opzoeken, dus ik zou zeggen google ff en kijk of het wel mogelijk is ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
wat je niet moet doen is een kloon uitvoeren dan neemt hij de resolutie ook mee,

dus op je laptop 1680 dan heb je op je lcd ook 1680

probeer eens je bureaublad uit breiden en dan je lcd gewoon op full hd zetten

als dat niet werkt dan weet ik het niet :P

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271622

is altijd onscherp, komt door bitmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_im0thy
Ik heb voordat ik deze monitor kocht al een 21 inch monitor gehad waarop ik ook een resolutie van 1920 x 1080 had. En op mijn werk heeft mijn laptop weleens aan een scherm gehangen met een resolutie van 1920 x 1200. Dus het lijkt me niet dat dat het probleem is.

als ik mijn laptop heb aangesloten op het beeldscherm heb ik de klep van mijn laptop dicht dus pakt hij dat scherm niet.

Ik heb al veel op google gezocht maar kan het niet echt vinden,
ik kom veel uit dat mensen het beeldscherm klonen zoals gekke-gerrit aangeeft.
Maar dat is bij mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Speel met je beeld instellingen van je tv. Beeld modus Dynamisch UIT en op standaard zetten en met al die andere settings spelen die in de samsung zitten.
De standaard beeld settings bij HDMI van de samsung zijn een drama vind ik. Het heeft mij ook even tijd gekost. Het ligt niet aan je laptop!

Zo kreeg ik weer mooi beeld :-)

Edit:
Ik heb zelf een LE40C650. De Samsung LCD TV's hebben zoveel instellingen voor beeld. Het duurde bij mij een half uur voordat ik tevreden was.
Inderdaad *out of the box* was het beeld wazig / omnscherp.

[ Voor 24% gewijzigd door Sumuhtsop op 27-10-2010 12:05 . Reden: Toevoeging van info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je zegt dat de letters er raar uitzien, maar afbeeldingen goed. Het lijkt me daarom dat je het in de richting van ClearType oid moet zoeken. Ik meen dat er in Win7 een wizard zit waarbij je dit soort dingen in kunt stellen, maar ik weet niet uit m'n hoofd waar (ergens in het configuratiescherm waarschijnlijk :P).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domize
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-04-2024
Mad Marty schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:03:
Je zegt dat de letters er raar uitzien, maar afbeeldingen goed. Het lijkt me daarom dat je het in de richting van ClearType oid moet zoeken. Ik meen dat er in Win7 een wizard zit waarbij je dit soort dingen in kunt stellen, maar ik weet niet uit m'n hoofd waar (ergens in het configuratiescherm waarschijnlijk :P).
Hier bedoel je? : Control Panel\Appearance and Personalization\Display :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_im0thy
Nee het ligt niet aan cleartype of iets dergelijks,
want het heeft altijd goed gewerkt en op mijn vorige monitor had ik die resolutie ook en daar was het wel goed.

Ik heb gister ook al rond gekeken in het menu van de tv zelf alleen werd er ook niet veel wijzer van, heb veel uitgeprobeerd maar niet echt tot een oplossing gekomen.

Zou het kunnen liggen aan de aspect ratio?
Dat die het beeld gedeeltelijk in elkaar drukt en dat daardoor het beeld er vreemd uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:18
Kan jij eens kijken of het beeld ook wel echt beeldvullend is, want bij mij is het ook allemaal niet echt scherp en heb ik een balk van ongeveer 3-4 cm aan beide kanten zitten.
Ik heb een sony bravia kdl-40s4500 oid, in ieder geval een 42" uit de goedkopere serie die wel 1080p aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Ik heb ook een Samsung LCD TV en een MSI laptop. Ik hoef alleen maar de HDMI poort te verbinden met de TV en het beeld is meteen goed. Ook Dobly 5.1 geluid! :)

Ik denk dat het aan de HDMI kabel ligt. Hoe korter hoe beter, en let op dat lange (>2m) soms niet goed werken tenzij het een dure afgeschermde kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ik heb een LE40F, via de hdmi port is het onmogelijk om 1:1 pixel maping te krijgen, dat lukt alleen met vga (wat er heel slecht uitziet)

check dit patroon:
http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php#clockcalib
als het klopt, dan staat je resolutie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_im0thy
Hoi Iedereen,

Ik heb gister nog een beetje lopen spelen met de instellingen van de tv.
Ik heb de beeldmodus op film gezet en nog wat met de scherpte en dergelijk gekloot.

Uiteindelijk heb ik het beeld mooi gekregen.
Het is niet even mooi zoals het was op mijn monitor van 21 inch die ook dezelfde resolutie had.
Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat het scherm veel groter is.

Hartstikke bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Om 1:1 pixelmapping te krijgen op hdmi moet je op veel Samsung tv's de eerste hdmi poort gebruiken en deze labelen als pc.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_im0thy
Hoi Zero,

hoe label ik deze dan als PC.
Dat zie ik nergens terug in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_im0thy
Hi Zero,

Ik heb het al gevonden.
Ik heb nu geweldig beeld!!!!

Dat was dus de oplossing!!

Dankjewel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:18
Om aan te vullen in dit topic,

Als je aan ATI kaart hebt moet je ook de scaling in de expertopties aanpassen.
Start Catalyst Control Center (CCC) in advanced mode,
Klik op Graphics, Desktops and Displays, klik op het pijltje van de tv en kies voor configure, Scaling Options.
En trek de slider helemaal naar rechts.

Op deze manier heb ik het voor elkaar gekregen om eindelijk haarscherp beeld te krijgen.
(dit heeft mij maar een jaar geirriteerd en opgelost door een mediastreamer te kopen. Dus ik ben enorm blij dat ik er uiteindelijk achter ben. Kan die streamer weer weg en heb ik maar 1 pc nodig :) )
Pagina: 1