Zwart scherm (no signal) na installeren Win 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb na het installeren van Win 7 een zwart scherm.
Installeren is helemaal goed gegaan.
Zag alleen het opstartbalkje en daarna geeft mijn scherm ineens no signal aan.

Had het forum al doorgezocht maar kon hierover niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 18:32

dutch_camel

It's Orange!

Wanneer je het forum al hebt doorgespit, had je vast ook opgemerkt dat mensen met vragen de nodig info in hun startpost zetten. Zoals wat is je hardware, welke versie van Windows 7, wat heb je zelf gedaan (Safe mode
bijvoorbeeld), etc. ...

Daarbij krijg je bij een search op 'zwart scherm' meer dan de nodig hits terug op het forum.

Ik adviseer je dit zo spoedig mogelijk aan te vullen, anders verwacht ik dat je post snel afgevoerd zal worden naar de oneindige donkere en duistere spelonken van gesloten posts. En daar ben je dan niet mee geholpen, ergo niemand blij.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eyeball360 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 07:33:
Zag alleen het opstartbalkje en daarna geeft mijn scherm ineens no signal aan.

Had het forum al doorgezocht maar kon hierover niets vinden.
Te weinig sap op je videopoort. Doe eens installeren met D-Sub of DVI alleen net naar gelang hoe je beeldbuis zit aangesloten?
Maar goed, daarom is het ook zo belangrijk om op z'n minst even te vertellen hoe de boel aangesloten zit als je uberhaupt geholpen wil kunnen worden he ;)
Glazen bollen zijn nogal duur de laatste tijd.

En aangezien dit niet echt softwarematig is maar meer hardware-gerelateerd >>> VB

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 27-10-2010 20:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Heb gekeken waar mijn pc uit bestaat en hoe alles aangesloten zit.

Pc bestaat uit:

Asus M4A79XTD EVO moederbord
AMD Phenom II X3 720 Black Edition processor
ASUS EN9600GT/HTDI 1GB videokaart
Maxtor Diamond Max Plus 9 120gb hdd
Seagate Barracudaa 250gb hdd
Iiyama ProLite E1700S monitor

Op het moederbord zit geen video aansluiting.
Op de videocard zitten twee dvi uitgangen waarvan de witte aangesloten zit op de monitor.

Had hiervoor Win Xp erop staan en dat werkte perfect.

Na het installeren begonnen de problemen.
Na het windows opstartscherm komt er een zwart scherm en dan 'no signal'. Blijft zwart totdat de pc zichzelf uitschakeld (of in standby gaat).
Als ik in veilige modus opstart gaat die iets verder.
Er komt te staan 'de computer voor eerste gebruikt voorbereiden", dan komt er een schermpje op waar een lange tekst in staat. Gaat vooral om dat het niet voltooid kan worden in veilige modus, als je dan op OK drukt (meer opties niet mogelijk) dan start hij opnieuw op.
Als ik het in VGA modus opstart komt er ook een zwart scherm.

Heb ook al de dvi kabel omgestoken naar de gele aansluiting op de videokaart, maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:51
ik wilde zeggen, niet digitaal en analoog tegelijk aansluiten, dat gebeurd namelijk regelmatig, en daar schiet windows 7 van in de stres ofzo... maar dit is dus niet van toepassing begrijp ik

ik ga er vanuit dat die 9600 wel een vga aansluiting heeft ? dan zou ik die even proberen ;), misschien dat dit namelijk met een driver update verholpen kan worden (280.99?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Hij heeft 2 dvi aansluitingen en 1 s-video aansluiting (zo'n ronde stekker).

De monitor heeft wel een analoge aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Hij werkt.

Het moederbord is er een met pci-express. Hierdoor heb je dus 2 sloten voor een videokaart.
Omdat het mij beter leek voor de luchtstroom had ik mijn ene videokaart in slot 2 gedaan, dan zat die wat verder van de processor af en had die water beter luchtstroom.

Blijkt dus dat die daardoor niet werkt. Ook weer opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Helaas,

Ik heb nou wel de eerste gebruikersinstellingen voltooid maar als ik dan windows normaal wil opstarten krijg ik nog steeds een zwart scherm.

Ik kan wel in veilige modus opstarten maar krijg het dan ook niet voor elkaar.
Het vreemde is dat hij denkt dat er een ati radeon 4800 videokaart erin zit, terwijl er toch echt die asus en9600gt inzit.
Wat kan hier de oorzaak van zijn??

Heb geprobeerd de drivers te installeren maar dat lukt niet (ook niet van de 4800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Probeer eens Win7 Opnieuw te installeren met de en9600GT..

Zorg dat je de Hele Partitie (C:\) meestal.. compleet weg haal en ook de reserverings schijf van 100mb.

Misschien dat het dan wel werk..

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Soundstorm2010 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 07:58:
Probeer eens Win7 Opnieuw te installeren met de en9600GT..

Zorg dat je de Hele Partitie (C:\) meestal.. compleet weg haal en ook de reserverings schijf van 100mb.

Misschien dat het dan wel werk..
Liefst met diskpart, dan weet je wat er gebeurt.

Volg dan de driverinstallatie door tijdens "Setup is installing devices" via de command prompt (shift+F-10) sysdm.cpl te openen en dan de device manager te openen. Open ook de C:\Windows\Panther folder en doorzoek de logbestanden op fouten. Fouten worden duaal genoteerd. In de normale logs maar ook in een errorlog.

Wat je ook kunt doen is om na de eerste reboot (dus nadat het image van de CD naar de harddisk is gezet) met dism de videokaart drivers offline te injecteren zodat hij bij de eerste boot meteen de juiste drivers installeert (opstarten in WinPE en dan "dism /image:C:\ /add-driver /driver:<pad naar driver> /recurse")

[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 28-10-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Trommelrem schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:07:
[...]
Liefst met diskpart, dan weet je wat er gebeurt.
Ik snap ff niet waarom je zo moeilijk wilt doen... Als je Win7 Opnieuw installeerd. kun je ook gelijk je partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken + formateren...

En ik weet niet of hij zo handig is met Win7 en logfiles en andere systeem bestanden, maar dat kan ik dus niet oordelen

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Heb je naast een monitor ook een tv aangesloten? Dan springt Windows daar naartoe aan het eind van de installatie. Heb ik ook bij iemand gezien. Dus of de TV even aan of de kabeltjes omdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

heb je wel een echte windows instalatie cd? Dit klinkt namelijk als een image van een andere pc aangezien er standaart ati drivers opstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Heb een originele cd jah, in de winkel gekocht.

Heb niets appart aangesloten. Alleen netwerkkabel, toetsenbord, muis, monitor.
Geen extra tv ofzo.

Partitie's heb ik verwijderd en opnieuw aangemaakt. Heb wel win 64bit geinstalleerd, is toch de juiste.

Over die ati drivers, ik heb zo'n kaart nooit gehad dus snap niet dat die die drivers geinstalleerd heeft.

Die drivers vooraf al injecteren is niet voor mij weggelegd, heb wel een beetje verstand van computers maar zoiets niet.

Ik ga hem vanavond wel weer opnieuw installeren met de videokaart in slot 1, waar die nu dus inzit.
Hopen dat het nu wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
ik zie wel het volgende op de asus site

Special Features :
100% All High-quality Conductive Polymer Capacitors!
ASUS MyLogo 2
AMD OverDrive Support*
*Advanced cooling system is required when advanced overclock functions of AMD OverDrive are enabled.
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=Ce6JHisR3spdF1rU

Weet niet of de laatste er iets mee te maken heeft, maar kan een oorzaak zijn :S

[ Voor 8% gewijzigd door Soundstorm2010 op 28-10-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xior
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02-2023
Wanneer je hem onpieuw installeert zorg wel dat je dus zoals hiervoor al is gezegt je hele hardeschijf even leegmaakt, dus schijven verwijderen, nieuwe aanmaken en formateren, zodat er niet eventueel nog een driver opstaat van de vorige installatie wat tegen elkaar in gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Heb de schijven verwijderd, nieuwe aangemaakt, geformatteerd.
Ben weer terug bij het eerste probleem dat ik een zwart scherm krijg bij normaal opstarten en bij veilige modus opstarten dat ik eerste gebruik niet kan voltooien.

Het formatteren duurt wel heel kort, max 5 sec ofzo. Lijkt mij erg kort of niet.
Is er een andere manier zodat ik ze goed kan formatteren?

Staat er toevallig in de bios iets niet goed omdat ik er 2 videokaarten op kan monteren en maar 1 heb??

[ Voor 35% gewijzigd door Eyeball360 op 28-10-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zit de extra voedingsstekker wel (weer) in de videokaart?
(aan de rechter zijkant http://www.pcstats.com/ar...0807/asusEN9600GT_pwr.jpg )

[ Voor 28% gewijzigd door schaduw op 28-10-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Ja, die is zeker te weten gemonteerd.

Trouwens, met windows installeren moet die eerst bestanden kopiëren. Dit is ook heel snel gedaan (aantal seconden), klopt dit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Voor instellingen BIOS - check moederbord handleiding.
Kopieeren bestanden zou (in mijn ervaring) wel minimaal 10 minuten moeten duren.
Formatteren kan inderdaad wel weer heel snel zijn, als je voor snelformatteren kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:51
als je windows eenmaal geinstalleerd hebt, kun je dan via command prompt opstarten (eigenlijk nooit geprobeerd xD) en dan chkdsk uitvoeren ?

of als iemand beter idee heeft wat betreft een programma om de schijf te testen ?

ook even memtest draaien, voor de zekerheid

de eerste ivm het snelle kopieren, dat kan nooit goed zijn :S

de tweede, gewoon omdat het nooit kwaad kan, en om het ram als mogenlijke oorzaak uit te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18
Je kunt proberen de dvi kabel in de andere aansluiting te steken (op de videokaart), als de juiste drivers zijn geinstalleerd detecteerd windows automatisch op welke poort een monitor is aangesloten, echter als niet de juiste drivers zijn gebruikt dan gebruikt windows alleen de 1e poort, misschien heb je daar net de verkeerde in gekozen.

Bij het opstarten gebruikt de pc vaak beide poorten als dual screen.

In windows xp had je vast snel de goede drivers geinstalleerd waardoor deze dus automatisch de monitor herkende, windows 7 gebruikt de nvidia drivers welke bij de installatie worden geinstalleerd pas na de installatie, bij de vervolg stappen dus.

Een andere oplossing is om in veilige modus de videokaartdrivers te uninstallen (als je zover kunt komen). Overigens weet ik niet of in windows 7 nog de mode is om in VGA te starten met F8, indien die er nog in zit kun je die ook nog eens proberen om de pc op te starten. Het lijkt me in elk geval een driver issue.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Heb het voor elkaar dat hij werkt. Maar er klopt nog steeds iets niet.

Met installeren heb ik de videokaart in slot 1 gedaan van het moederbord.
Installeren ging helemaal goed totdat hij windows zelf wil opstarten, dan krijg ik een zwart scherm.
In veilige modus werkt het dan ook niet omdat de computer voor eerste gebruik niet afgerond kan worden in veilige modus.
DVI kabel in een ander slot steken maakt ook niet uit.

Toen heb ik de videokaart in slot 2 gestoken van het moederbord en dan start hij windows wel op en gaat hij update's installeren enzo (totaal al meer als 60). Dus nu kan ik windows gewoon opstarten en gebruiken maar als videokaart ziet hij nog steeds de ati radeon 4800, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Controleer eens met gpuz welke kaart het is, misschien is het wel echt een andere kaart en heeft iemand ergens een verkeerde stikker op geplakt. Windows zal niet zomaar een andere kaart aangeven althans dat heb ik nog nooit gezien.

GPUZ controleert aan de hand van de id welke kaart het is en die klopt vrijwel altijd (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).

Maar als je de kaart wisselt tijdens de installatie dan ziet windows de kaart als nieuwe hardware en heeft in het begin de kaart nog niet aktief.

Ik begin nu wel een beetje te denken aan een defecte grafische kaart (dit kan ook de oorzaak zijn dat ie als ati kaart geidentificeerd wordt)...

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 29-10-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Ik hoop toch niet dat mijn kaart kapot is, zo lang heb ik hem nog niet.

Maar heb GPU-Z gedownload en die zegt ook dat er een ati inzit.

Als ik via google zoek naar zo'n ati 4800 krijg ik toch echt een andere kaart dan dat ik erin heb zitten, als ik dan zoek naar die asus en9600 kloppen de foto's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Wat gebeurt er als je de drivers van Nvidia download en probeert te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Dan staat er het volgende:

Het NVIDEA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden
die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het
installatieprogramma gaat nu afsluiten.

Vreemd dus, waarschijnlijk gewoon kaart kapot.
Of is het ook mogelijk dat het mb kapot is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 17:45

ötzi

eclecticus

Je hebt je Windows partitie opnieuw geformatteerd en niet over de bestaande Windows partitie geïnstalleerd ?
Kijk ook eens in CPU-Z welke chipset je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Heb via CPU-Z gescand, het volgende komt erui:

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/7515/cpuzh.th.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Eyeball360 op 01-11-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Hmm raar dat ie een SB700 uitleest ipv een SB750 ...
Ik zou je aanraden een BIOS flash te doen en dan specifiek te noemen de 2102 versie (bij downloads) ;

M4A79XTD EVO BIOS 2102 Fix the issue that system may hang during POST when using certain graphic card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Heb de flash gedaan en is gelukt ook maar hij geeft nog steeds SB700 aan ipv SB750.
Het enige wat er nu veranderd is dat de versie nu 2102 is.

Hij ging wel wat dingen installeren bij eerste keer opstarten net, iets met pci ofzo.

En als ik hem nu opstart staat er bij het beginscherm van asus 'press 4 to start core unlocker'.
Daarna komt er bovenin iets van marvell te staan en zegt die dat er geen harddisk zijn gevonden.
Daarna start hij windows gewoon normaal op.

[ Voor 34% gewijzigd door Eyeball360 op 01-11-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:29
Heb je al de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? Misschien dat je eerst daar nog eens mee aan de slag kunt gaan, misschien zijn de problemen in combinatie met wat anders?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Je hebt je GPU in de primaire PCI-E ?
Wat geeft ie nu weer qua GPU in CPU-Z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Eyeball360 schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:54:
Heb de flash gedaan en is gelukt ook maar hij geeft nog steeds SB700 aan ipv SB750.
Het enige wat er nu veranderd is dat de versie nu 2102 is.

Hij ging wel wat dingen installeren bij eerste keer opstarten net, iets met pci ofzo.

En als ik hem nu opstart staat er bij het beginscherm van asus 'press 4 to start core unlocker'.
Daarna komt er bovenin iets van marvell te staan en zegt die dat er geen harddisk zijn gevonden.
Daarna start hij windows gewoon normaal op.
Dit is normaal voor de pc lijkt alles van het moederbord nu nieuwe hardware, aan de marvell controller (welke apart is) heb je dus geen hardeschijven hangen.

Ik vind je probleem echt heel vreemd, het is normaal vrijwel onmogelijk dat tools zich vergissen qua soort videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Oké, dus die marvell controller kan ik uitzetten in de bios.

Ik snap het ook niet. Had hiervoor xp erop staan en toen deed die het perfect.

Hij geeft nog gewoon de radeon hd 4850 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb je niet een Windows installatie cd die bij een bepaalde andere pc is geleverd? Wellicht dat ie daarom andere danwel verkeerde VGA drivers installeerd.
Of is het echt een Windows 7 upgrade of retail versie die los is gekocht?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyeball360
Nee, heb hem echt los gekocht. Zegel zat nog dicht enzo.
Bij de mediamarkt gehaald, moet wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

maak om ons te vermaken eens een foto van je videokaart...
Pagina: 1