Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Hoi,

Ik heb al meer dan 2,5jaar Windows Vista 64 NL geïnstalleerd staan maar volgende problemen zijn ontstaan:

Geen enkele driver kan geupdate worden o.a.;

ATi CCC 10.9+ of hoger.
Intel INF 'drivers'
Geluidsdrivers Realtek.
eSATA schijf aansluiten.
USB Stick,
of andere zaken o.a. USB Headset, USB Gamecontroller, noem maar op.

Voorbeeld; Ik sluit een USB device aan en vraagt om het te installeren, maar vervolgens word dit als "Mislukt" aangeven dus faalt. Is er een manier om dit te herstellen? Maakt niet uit welk USBpoort er gebruikt word of (e)SATA aansluiting. Geen idee hoe het gekomen is, maar produkten als: DriverCleaner heb ik niet gebruikt wat veel schade kan toebrengen. CHKDSK /f /r mocht niet baten. Ik heb nog niet geprobeerd om Service pack 2 niet opnieuw eroverheen te plaatsen.

Je kan je voorstellen dat er echt een heleboel geïnstalleerd staat waarbij er geen backup kan gemaakt worden. Enorm veel dingen zijn gratis verkregen via : http://nl.giveawayoftheday.com dus vraag ik jullie of dit te herstellen is of wat te doen. (RAID0 schijf van 2x Samsung 1Tb)

Ps: Het systeem loopt erg soepel en zeer stabiel.
Andere gegevens staat in mijn signature.

Ik hoop dat het in de juiste plek is geplaatst en getracht te zoeken via de zoekfunktie.

[ Voor 15% gewijzigd door XRayXI op 27-10-2010 01:09 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je zou kunnen proberen om een recovery uit te voeren vanaf een Vista DVD. Mijn ervaring met dit soort problemen is echter dat het vaak uitkomt op een herinstallatie van Windows. Ik weet niet wat je zoal geïnstalleerd hebt van die site, maar ik zie allerlei optimalisatie tools et cetera staan. Is het probleem toevallig ontstaan na de installatie van 1 van die pakketten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Rupie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 07:43:
Je zou kunnen proberen om een recovery uit te voeren vanaf een Vista DVD. Mijn ervaring met dit soort problemen is echter dat het vaak uitkomt op een herinstallatie van Windows. Ik weet niet wat je zoal geïnstalleerd hebt van die site, maar ik zie allerlei optimalisatie tools et cetera staan. Is het probleem toevallig ontstaan na de installatie van 1 van die pakketten?
Nee die "zooi" gebruik ik niet :)
Beschadigd meer dan het echt werkelijk oplost. Af en toe gebruik ik CCleaner, maar dat is meer eens in de drie/vier maanden. Recovery of starten van de Vista DVD zegt hij dat het een onjuiste versie is of dat het niet compatible is. Misschien heeft dat te maken met SP2 versie of ik zie het over het hoofd.

Ik vermoed dat het "HAL" systeem defect is, maar hij draait gewoon echter zeer stabiel. Het is echt het drivers gedeelte.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt