• enver
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2017
Ik heb een Gigabyte P35C-DSR3 v1.1 mobo met een Intel E6850 proc.
Met de installatie van windows heb ik nogal wat problemen en ik dacht om de bios te flashen naar de laatste versie. De versie die er volgens de bios er zelf in zit is F11 van eind 2008. Het vreemde is dat op de website van Gigabyte er helemaal geen F11 versie bestaat. Wel een F10 en een F12. Op zich geen ramp ware het niet dat updaten met de usb stick niet lukt.

Het lukt me dus niet om in windows te komen, ben nog aan het installeren dus @Bios is geen optie.

Volgens de handleiding moet het flashen met een usb stick mogelijk zijn. Ik heb versie F12 van de website gedownload, uitgepakt en de drie bestanden op de usb stick gezet. Eenmaal in QFlash zie ik geen usb stick. Ik heb geen diskettestation trouwens.
Mis ik iets???

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Ik heb een Asus moederbord die mijn USB key ook niet herkent voor een biosflash met EZflash (dat zit in de bios gebakken)

Heb het laatst toevallig bij een ander asus moederbord geprobeerd. Toen lukte het wel, maar waarschijnlijk omdat ik die USB stick toen in FAT32 (misschien zelfs wel fat16) had geformatteerd ipv NTSF! Weet dat niet zeker maar je kunt zoiets snel uitsluiten denk ik. Ben benieuwd of dat dan wel lukt

[Voor 7% gewijzigd door Nikeo op 27-10-2010 01:13]

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Zoals Nikeo al schrijft moet je even je usb stick formatteren in fat16 en dan de update op je stick zetten en dan herkent ie je usbstick wel.

• enver
Ik had dat al gedaan. De usb stick was fabrieksaf in FAT geformateerd, daarmee lukte het niet. Vervolgens heb ik 'm FAT32 geformateerd en opnieuw geprobeerd, geen resultaat. Ook maar eens in NTSF proberen dan, of is dat al bij voorbaat kansloos. Volgens de handleiding van mobo wel.
Is het de bedoeling dat ik de stick ook bootable maak? Of moet het ook zonder kunnen waarbij het dus alleen als een opslagmedium functioneert en niet als een bootable stick?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso als FAT, niet als NTFS. Heb je USBpoorten aanstaan in de bios, inclusief de USB legacy storage?

30" monitor te koop

• bkorteling
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-09 19:21
ik heb mijn bios ook paar dagen geleden geupdate.
eerst zag QFlash ook geen usbstick.
toen heb ik in de bios als eerste bootdevice usb gekozen (ik dacht usb-zip).
toen herkende hij hem wel.

toen hij werd herkent was het verder heel gemakkelijk

succes!

• enver
@Terw_Dan: Yep bios instellingen voor USB staan goed.

@bkorteling: Ik heb dat ook geprobeerd, helaas.

• DaLoona
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 11:49

DaLoona

Certified nutcase since 1974

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C14-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• bLt
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-08-2015
Ik heb laatst het zelfde probleem en dit was toen verholpen nadat ik een usb stick gebruikte van 512 MB en daarvoor probeerde ik het met 1 GB maar dat lukte niet.
Dus weet hoe groot de jouwe is die je gebruikt maar probeer anders eens een 512MB stick of kleiner.

• SPee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 18:08
Volgens mij moest de USB stick ergens ondersteuning voor hebben en dan kon het wel.
Heb het ook geprobeerd, maar de ene USB stick deed het niet, de andere wel.
Probeer of het met een andere stick werkt.

Niet toevallig nog een floppy & drive liggen ;)

let the past be the past.

• LCD_viewer
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
MSI raad de ezflash functie ook af op zijn eigen fora. Gebruik gewoon een usb-format tool bijvoorbeeld van hp en gooi die update er los op bij.

• enver
Helaas geen floppy drive....
USB stick is 250 MB. Ik ga het zo ook met een 8 GB stickie proberen.

Daloona, thanks, ik probeer het vanavond.

UPDATE: ook met andere USB stick lukt het niet. Qflash wil de usb flash disk niet zien. Heb m op meerdere poorten geprobeerd, zowel in FAT als FAT32, met boot from USB-HDD aan maar helaas pindakaas.
Had nooit verwacht dat ik nog een ouderwetse floppy drive nodig zou hebben.
Krijg het gevoel dat er iets grondig mis is met met bios/mobo. HD schijven worden in de bios wel getoond maar eenmaal in de installatie menu van win7 niet meer. Met Fdisk krijg ik steeds een leesfout op de HD en is de DVD-drive niet toegankelijk. Het lijkt alsof er iets met mn controllerchip aan de hand is.

[Voor 67% gewijzigd door enver op 27-10-2010 23:26]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee