Ik ben een noob op het gebied van hifi
Dus 6 jaar geleden winkel binnen gestapt, samen met de vrouw, beide filmliefhebber en dus....
Sony STRDB900 versterker
Bose acoustimas 15
Even 2000 euro aftikken, en wat later tweakers ontdekken, en ontdekken hoe bose wordt gebosed.... lol
Dus een koper die in het verleden teveel heeft betaald voor bose..... maar goed vindt eerlijk gezegd het geluid niet verkeerd, met mijn plasma, blue ray en play on hd speler, geniet van de films
Toch maar eens de stap gaan zetten voor een betere receiver ( na 6 jaar kan dat ook wel eens), dan vooral voor de hdmi aansluitingen
Speurtocht over internet, topics lezen hier op tweakers, mis ik toch de faq...
Maar goed dan maar common sense, lezen, lezen
Schiet je dus eigenlijk geen ene moer mee op, alleen je leert, ga naar een winkel toe en luister.
Kom ik tot twee modellen voor mijzelf (na diverse vergelijkingen/ revieuws)
Onkyo tx sr 608
denon avr 1910
In mijn ogen als leek nagenoeg gelijk, morgen maar de winkel toe cd muziek mee
Dan hopelijk vergelijken... maar dan rijst bij mij meteen de vraag, mijn kamer is 4 bij 7, de winkel dus echt wel groter, gaat de geluidsklank toch mank met mijn huiskamer ?
Kortom: volgens mij wordt het voor mij de gok hoe klinkt het in de winkel met een muziek cd ( neem er 2 mee dune& london session orchestra (forever) en the verve urban hymes)
Concreet: zie ik het bovenstaande verkeerd, aanvulling ( sorry ben een leek) of andere tips
Altijd welkom, maar denk dat ik moet gokken in de winkel
Waarvoor te gebruiken:
Playon hd met films
Blue ray
Radio
Maar voornamelijk films kijken via play on hd en evt blue ray met upscaling
Advies of tips altijd welkom
, hopelijk niet teveel off topic.........
Dus 6 jaar geleden winkel binnen gestapt, samen met de vrouw, beide filmliefhebber en dus....
Sony STRDB900 versterker
Bose acoustimas 15
Even 2000 euro aftikken, en wat later tweakers ontdekken, en ontdekken hoe bose wordt gebosed.... lol
Dus een koper die in het verleden teveel heeft betaald voor bose..... maar goed vindt eerlijk gezegd het geluid niet verkeerd, met mijn plasma, blue ray en play on hd speler, geniet van de films
Toch maar eens de stap gaan zetten voor een betere receiver ( na 6 jaar kan dat ook wel eens), dan vooral voor de hdmi aansluitingen
Speurtocht over internet, topics lezen hier op tweakers, mis ik toch de faq...
Maar goed dan maar common sense, lezen, lezen
Schiet je dus eigenlijk geen ene moer mee op, alleen je leert, ga naar een winkel toe en luister.
Kom ik tot twee modellen voor mijzelf (na diverse vergelijkingen/ revieuws)
Onkyo tx sr 608
denon avr 1910
In mijn ogen als leek nagenoeg gelijk, morgen maar de winkel toe cd muziek mee
Dan hopelijk vergelijken... maar dan rijst bij mij meteen de vraag, mijn kamer is 4 bij 7, de winkel dus echt wel groter, gaat de geluidsklank toch mank met mijn huiskamer ?
Kortom: volgens mij wordt het voor mij de gok hoe klinkt het in de winkel met een muziek cd ( neem er 2 mee dune& london session orchestra (forever) en the verve urban hymes)
Concreet: zie ik het bovenstaande verkeerd, aanvulling ( sorry ben een leek) of andere tips
Altijd welkom, maar denk dat ik moet gokken in de winkel
Waarvoor te gebruiken:
Playon hd met films
Blue ray
Radio
Maar voornamelijk films kijken via play on hd en evt blue ray met upscaling
Advies of tips altijd welkom
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-10-2010 08:59 ]