Toon posts:

Nieuwe receiver: Onkyo TX-SR608 of Denon AVR-1910

Pagina: 1
Acties:

• baasandre
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-03 18:37
Ik ben een noob op het gebied van hifi
Dus 6 jaar geleden winkel binnen gestapt, samen met de vrouw, beide filmliefhebber en dus....

Sony STRDB900 versterker
Bose acoustimas 15

Even 2000 euro aftikken, en wat later tweakers ontdekken, en ontdekken hoe bose wordt gebosed.... lol
Dus een koper die in het verleden teveel heeft betaald voor bose..... maar goed vindt eerlijk gezegd het geluid niet verkeerd, met mijn plasma, blue ray en play on hd speler, geniet van de films

Toch maar eens de stap gaan zetten voor een betere receiver ( na 6 jaar kan dat ook wel eens), dan vooral voor de hdmi aansluitingen

Speurtocht over internet, topics lezen hier op tweakers, mis ik toch de faq...
Maar goed dan maar common sense, lezen, lezen

Schiet je dus eigenlijk geen ene moer mee op, alleen je leert, ga naar een winkel toe en luister.
Kom ik tot twee modellen voor mijzelf (na diverse vergelijkingen/ revieuws)
Onkyo tx sr 608
denon avr 1910

In mijn ogen als leek nagenoeg gelijk, morgen maar de winkel toe cd muziek mee
Dan hopelijk vergelijken... maar dan rijst bij mij meteen de vraag, mijn kamer is 4 bij 7, de winkel dus echt wel groter, gaat de geluidsklank toch mank met mijn huiskamer ?

Kortom: volgens mij wordt het voor mij de gok hoe klinkt het in de winkel met een muziek cd ( neem er 2 mee dune& london session orchestra (forever) en the verve urban hymes)

Concreet: zie ik het bovenstaande verkeerd, aanvulling ( sorry ben een leek) of andere tips
Altijd welkom, maar denk dat ik moet gokken in de winkel

Waarvoor te gebruiken:
Playon hd met films
Blue ray
Radio

Maar voornamelijk films kijken via play on hd en evt blue ray met upscaling

Advies of tips altijd welkom ;) , hopelijk niet teveel off topic......... }:O

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-10-2010 08:59]

• K0L3N
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 18:09
zoek je alleen een reciever of ook nieuwe speakers, want echt verschil ga je nauwelijks horen tussen die receivers, nieuwe speakers is een veel betere investering.

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
+1. Vervang eens de 2 front pakjes door 2 boekenplank modelletjes, en dan direct op de receiver, niet door de (gefilterde) subwoofer heen. Ga je veel meer plezier van beleven met muziek. Wil je daarna meer surround formaten, hdmi, etc, ga dan pas naar een nieuwe receiver kijken.

• TimMer
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
K0L3N schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:36:
zoek je alleen een reciever of ook nieuwe speakers, want echt verschil ga je nauwelijks horen tussen die receivers, nieuwe speakers is een veel betere investering.
Exact.

• baasandre
wagenveld schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:49:
+1. Vervang eens de 2 front pakjes door 2 boekenplank modelletjes, en dan direct op de receiver, niet door de (gefilterde) subwoofer heen. Ga je veel meer plezier van beleven met muziek. Wil je daarna meer surround formaten, hdmi, etc, ga dan pas naar een nieuwe receiver kijken.
Bedankt voor de tip, zal ik zeker naar luisteren
Het is niet alleen voor de muziek, hoofdzaak is eigenlijk de playon ( het film kijken),maar zal meteen eens naar speakers kijken.
Zal het topic eens doorspitten over speakers.

• baasandre
Uiteindelijk de denon avr1911 vanmiddag aangeschaft

Reden: de oude receiver begint toch langzaam af te sterven, en de mogelijkheden de de nieuwe receiver bied.
Zoals de hdmi aansluitingen, even stukje avatar met dts bekeken/ geluisterd
Heerlijk !!!!

Ook meteen eens geluisterd naar andere boxen, wat wagenveld vertelde.
Klopt als een bus, je hoort duidelijk verschil tussen de diverse boxen ( kleine eitjes ( 330 euro), iets van bose ( 275 euro), vierkante box (175 euro). Hoe gek het ook klinkt, die vierkante houten kleine box, klonk perfect.
Duidelijk te horen dat een klankast heel wat bijdraagt.
Merken kan ik niet meer zo noemen, zal toch eerst mijn vrouw moeten ompraten.

De kleine "melkpakjes" van bose vindt zij namelijk perfect op het tv meubel staan, dat je echt verschil hoort...... denk wel dat jullie kunnen inschaten hoe zij daarover denkt

Dat ik zelf ook even stond te smullen/ genieten van twee grote staande speakers....... volgende stap om me eens daar in te verdiepen.

• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:14
Ik twijvel ook tussen deze 2 vanmiddag geluisterd.

Waarom heb jij voor denon gekozen en niet voor de onkyo?

Lees hier en daar dat de onkyo problemen heeft met handshake met ps3..

• ipsec
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:07
Ik heb zelf de Onkyo staan. Ik heb verder geen ervaring met de andere versterker, maar ik ben wel helemaal verliefd geworden op deze Onkyo. Heb nog niets gemerkt van handshake problemen met mijn PS3, en DTS DD e.d. werkt allemaal as a charm :)

• Remco Tr
Heb nu nog 2 ohm speakers liggen die wil ik over een tijdje vervangen maar trekt die onkyo dat of wordt het dan een steengrill ??

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Remco Tr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:24:
Heb nu nog 2 ohm speakers liggen die wil ik over een tijdje vervangen maar trekt die onkyo dat of wordt het dan een steengrill ??
Met 2 Ohm constant smelt elke receiver binnen deze klasse/budget weg.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• baasandre
waarom ik heb gekozen voor de denon:

Cosmetische keuze, de denon heeft ook aan de voorkant aansluitingen.
De Onkyo onderkant licht naar voren stekend

De denon heeft een kapje waar je deze "gaten" mee kan afdekken, zeg maar een zwart geheel aan de voorkant

Bij de onkyo heb je dat niet en blijf je deze openingen ten alle tijde zien

Voor mij was dit cosmetisch effect al een reden om te kiezen voor de denon ipv de onkyo

Enige tip die ik kan geven: luister gewoon in de winkel, heb je nog steeds vraagtekens/ twijfels, leg het de verkoper voor, en maak daarna gebruik van je macht als consument om eventueel binnen 7 dgn de koop te ontbinden, moet je wel vastleggen in de verkoopovereenkomst.

Het enigste wat ik nog meemaak: de 1080p upscaling, heb een panasonic 42v10 en upc hd
Alles aangesloten met hdmi op de receiver, en een hdmi kabel naar de tv.

Prachtig hoe standaard sd wordt geupscaled naar 1080p, Alleen op het moment dat ik van sd nederland 1 overschakel naar hd nederland 1( kanaal 71 bij upc), geeft de tv geen beeld en blijft schakelen tussen beeld instellingen, als ik zelf met de tv zap naar een andere kanaal en weer terug ga naar hdmi 1, geen probleem, perfect beeld

Wil ik weer terug van echt hd naar normaal ( dus de upscale van de receiver), moet ik de tv eerst weer wisselen van input

Is dit nu een tv probleem of iets van de receiver ?

• Remco Tr
FeaR1986 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:38:
[...]

Met 2 Ohm constant smelt elke receiver binnen deze klasse/budget weg.
Wil tijdelijk logitec speakers er aan hange dacht dat die 2 ohm waren morgen nog ff meten voor zekerheid.

• Remco Tr
Remco Tr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:46:
[...]

Wil tijdelijk logitec speakers er aan hange dacht dat die 2 ohm waren morgen nog ff meten voor zekerheid.
Ze waren toch 4 ohm :P

Nu nog een een shop in de buurt zoeken die ze beide heeft staan. MM Adam z.o. heeft alleen de Onkyo om te luistere maar niet meer in het magazijn. En de Denon hebben ze al helemaal niet. Ook andere MM en Saturns hebben ze niet. Iemand nog ideeen? Liefst in de buurt van Amsterdam..

[Voor 3% gewijzigd door Remco Tr op 28-10-2010 21:36]

• BvDorp
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-08 01:04
Ja, natuurlijk. Elke andere winkel dan de MM. Bijvoorbeeld Correct in Rotterdam, daar kun je een ongelooflijke collectie luisteren in een soort luisterkamers. Prijzen zijn ook erg oke, probeer dat eens.

Of, als je veel geld uit wilt blijven geven, loop de audiospeciaalzaak binnen. Overal te herkennen aan kleine prijsjes en super kleine boxen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee