Spellen lopen vast na minimaliseren van spel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 23:05
Wanneer ik een spel minimaliseer en dan maakt het niet eens uit welk spel, loopt dat desbetreffende spel vast. Geen idee waarom en een reinstall heeft niet geholpen. Ik zit op dit moment op een LAN party en verder kent niemand hier dit probleem. Ik ben voorzien van:

Intel Core i7 920
Asus Rampage II Gene
3x 2GB Kingston HyperX PC12800
Sapphire ATI Radeon 4890
Sapphire ATI Radeon 5450
Solidata K8 50GB
Windows 7 Professional
2x Samsung 2443BW (single of dual screen, maakt niet uit).

Met de laatste updates en de nieuwste ATI driver (geen beta oid).

Edit: Net even de ATI Radeon 5450 eruit gehaald, dit maakte geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 26-10-2010 23:34 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem te achterhalen of proberen te verhelpen? Wij zijn namelijk geen helpdesk, zelf inzet tonen is vereist.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Googlen met verschillende zoektermen in Google (EN/NL) en in de GOT Search, Kan nergens iets vinden wat lijkt op mijn probleem, enkel vind ik resultaten over gewone vastlopers met normale programma's maar bij mij zijn het specifiek games waar de problemen optreden. Bij mensen bij wie de games vastlopen loopt ook gelijk de gehele computers vast, niemand tot nu toe bij wie enkel de game vastloopt en de de rest gewoon blijft werken. Overigens, als ik zelf ingame blijf, is er niets aan de hand. Mijn PC is verder ook rotsstabiel.

Juist omdát ik dit probleem nergens tegen kom, post ik hier in de hoop op ervaringen van andere gebruikers tegen te komen die mogelijk dit probleem eerder tegen zijn gekomen. Normaal kom ik er wel uit, maar omdat ik er nu nergens iets over heb kunnen vinden en ná een reinstall het probleem niet verholpen is heb ik besloten mijn vraag hier neer te gooien.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Heb je ook wel 's oudere drivers geprobeerd?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:52
Waarschijnlijk een long shot, maar:

Toevallig Comodo Firewall met defense+ aanstaan? Dat veroorzaakte bij mij ongeveer dezelfde problemen. Probeer dat eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verder heb ik geen aparte firewall draaien, ik draai gewoon de standaard Windows Firewall.. :P Oudere drivers heb ik niet geprobeerd, maar als dat een typisch probleem met de ATI drivers zou zijn dan zou je toch zeggen dat meer mensen er last van zouden hebben? Ik weet niet precies waar ik het in moet zoeken, juist omdat ik amper iets heb geïnstalleerd er bijna niets draait.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 17:12
Laatste updates geinstalleerd van zowel Windows als je spellen?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:05
Gebruik een game minimizer! Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Wylana schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:41:
Laatste updates geinstalleerd van zowel Windows als je spellen?
Jazeker, daar ben ik van voorzien. :)

De Game Minimizer werkt opzich wel (super relaxt programma trouwens! In no-time ben je uit en weer opnieuw ingame), maar enkel en alleen wanneer ik géén andere applicatie aan klik. Uiteindelijk heb ik dus nog niet veel aan het minimaliseren als ik geen andere applicatie open kan klikken.

Los daarvan lijkt me dat games minimaliseren gewoon zou moeten lukken zonder een 'hulp applicatie'.. Ik heb overigens nog wat extra informatie. Bij bepaalde games, bijvoorbeeld UT3, werkt het minimaliseren dmv. de Windows Toets niet. Daar gebruik ik ALT+TAB en daarna loopt de game dus vast. In taakbeheer is ook te zien dat deze 25% CPU blijft gebruiken.

Overigens zie ik nu dat voor UT3 het een bekend probleem is met het minimaliseren van de game, in combinatie met bepaalde ATI videokaarten. Misschien heb ik iets te globaal geprobeerd te zoeken in plaats van problemen gericht bij enkele spellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Steephh op 27-10-2010 14:05 ]

_@/'

Pagina: 1