Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FFC veel hoger dan DCC laptop accu

Pagina: 1
Acties:

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Hoi allemaal,

Recentelijk heb ik een nieuwe accu gekocht voor mijn laptop. Om hem goed te houden heb ik een tooltje (batterybar) om de degradatie een beetje in de gaten te houden. Nu had ik mijn oude accu weer eens in mijn laptop en toen viel me op dat de standaard capaciteit (designed capacity, DCC) veel te hoog is namelijk 969844 mWh. Mijn oude accu is een 14.8V 4800 mAh accu dus heeft een maximale capaciteit van 71040 mWh (14.8 * 4800). Is dit een fout van de software of denk mijn accu echt dat de max bijna een miljoen is. Want dan is het percentage van 3% snel bereikt.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, en is het mogelijk om die waarde te herstellen?

mvg

Carnelain

Verwijderd

Zo wel fout zijn in programmaatje zijn of in uitlezen van accu. Zou voor rest echt geen zorgen om maken.

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Ik maak me niet zo zeer zorgen. Maar als het bij mijn nieuwe accu wel goed gaat vraag ik me af of de waarde die opgeslagen zit in mijn oude accu fout is. Mocht dat zo zijn dan is mijn accu niet stuk maar gewoon vergeetachtig.