• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Ik heb denk een nogal groot probleem,

ik ging mijn bios updaten met een biosupdate tool van asus, maar hij heeft dus mn oude bios verwijderd en er geen nieuwe voor in de plaats gezet.

Als ik nu mn power knop indruk, gaat de pc draaien voor 5 seconde, daarna slaat hij af en probeert hij het opnieuw, op mn scherm krijg ik helemaal geen beeld.

Ik heb een ASUS P5K moederbord.

Wat ik al heb gedaan:

Stroom eraf en opstarten.
Batterij uit mobo en weer erin.
Jumper reset.

Wie kan me helpen?

• ionicdog
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-03 12:22
probeer nog een keer de instructies uit je boekje van het mobo, zeker weten dat je hem goed reset
Als er niks meer op je chip staat zal je een nieuwe bios chip moeten kopen
kijk hier eens
http://www.flashbios.org/

hier heb ik ook een keer een chip besteld met de bios die je wilt, binnen enkele dagen in huis.
Probeer voortaan te updaten in de bios zelf en niet in windows

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Windows07|IA
  • Laatst online: 29-10-2010
Probeer anders een windows installatie CD erin te doen, wat gebeurd er dan?

• Jackson6
  • Niet online
ionicdog schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:10:
probeer nog een keer de instructies uit je boekje van het mobo, zeker weten dat je hem goed reset
Als er niks meer op je chip staat zal je een nieuwe bios chip moeten kopen
kijk hier eens
http://www.flashbios.org/

hier heb ik ook een keer een chip besteld met de bios die je wilt, binnen enkele dagen in huis.
Probeer voortaan te updaten in de bios zelf en niet in windows
Ik heb de stappen exact zo gedaan als dat er stond, en nu ik erover nadenk.. er staat niks meer in mn bios dus wat valt er te herstellen, er staat toch geen oude bios ineens weer op?

En als ik zo'n chip ga bestellen, welke moet ik dan nemen?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:48
Volgens de Asus site ondersteunt je mainboard Asus CrashFree Bios 3:
CrashFree BIOS 3
Herstel eenvoudig beschadigde BIOS-gegevens vanaf USB flash disk
ASUS CrashFree BIOS 3 laat gebruikers beschadigde BIOS-gegevens terugzetten vanaf een USB flash disk die het BIOS-bestand bevat. Dit hulpprogramma bespaart gebruikers de kosten en moeite van de aanschaf van een vervangende BIOS-chip.

• NMNN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 12:26
IN de manual van de P5K staat dat er een crash-free bios ingebakken zit. Normaliter heeft dat volgens mij vooral nut bij het overklokken, maar gaat dat hier nu ook niet op? Hersteld dit Bios zichzelf niet?
Dus ja, misschien staat dat oude Bios er zomaar ineens weer op.
Bij het booten ook de Del-knop al eens ingedrukt? (ondanks dat je geen beeld hebt)

Tip; bij mijn Asus-bord wordt het crashfree-bios ingeschakeld als ik een aantal keren reset. Dus daadwerkelijk de resetknop gebruiken! Default bios wordt dan ingeladen, en met F1 kan ik standaard bios herstellen. Hopelijk lost dit iets op.

Of, zoals hierboven ja....... 8)7

[Voor 3% gewijzigd door NMNN op 26-10-2010 23:45. Reden: te laat]

• Jackson6
  • Niet online
NMNN schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:45:
IN de manual van de P5K staat dat er een crash-free bios ingebakken zit. Normaliter heeft dat volgens mij vooral nut bij het overklokken, maar gaat dat hier nu ook niet op? Hersteld dit Bios zichzelf niet?
Dus ja, misschien staat dat oude Bios er zomaar ineens weer op.
Bij het booten ook de Del-knop al eens ingedrukt? (ondanks dat je geen beeld hebt)

Tip; bij mijn Asus-bord wordt het crashfree-bios ingeschakeld als ik een aantal keren reset. Dus daadwerkelijk de resetknop gebruiken! Default bios wordt dan ingeladen, en met F1 kan ik standaard bios herstellen. Hopelijk lost dit iets op.

Of, zoals hierboven ja....... 8)7
Welke resetknop?

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Daar is er maar 1 van (meestal een kleine). De andere knop is de aan/uit knop en die is meestal groter.

ARME AOW’er

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee