• blurrah
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 10:11
Beste Tweakers,

Heb al een tijdje last van boot problemen met mijn pc.
(Specs:
Asus P5N-E SLI
Intel C2Q Q6600
Corsair 2GB ram
POV Geforce 8800gtx
Zalman HP-600 )

Wat er vaak gebeurt is dat alles in mijn pc begint te draaien op volle kracht (gebeurt altijd eventjes tijdens het booten) maar dan blijft het gewoon hangen en gebeurt er niks, vaak bleef ik gewoon opnieuw booten tot ie het deed en eenmaal als het goed ging was er helemaal niks aan de hand. Dit werkte na een tijdje ook niet meer en had ik een handige workaround voor ( PC aandoen, dan power knop 4 sec inhouden en meteen weer aandoen, dan kwam er een piepgeluid en switchte ik de voeding uit en aan en hij bootte zonder de powerknop in te drukken en alles werkte altijd!). Dit was vast en zeker niet gezond en werkte ook niet meer na een tijdje, ik begon mijn pc even helemaal van binnen op te ruimen en zorgen dat alle kabels klopte, maar dit zonder baat.

Daarna heb ik mijn pc een tijdje met rust gelaten, heb besloten om toch maar wat hardware te vervangen in de hoop dat, heb mijn asus mobo vervangen met de Gigabyte G41M-ES2L en heb mijn stock cooler vervangen met een Prolimatech Megahalems omdat ik helemaal gek werd van het rotgeluid dat die stock cooler kon maken in de zomer!

heb toen alles aangesloten maar nog steeds hetzelfde probleem, alleen is er nu weer een kans op, oftewel ik kan nog steeds vaak normaal booten.

Nu begin ik toch te denken dat het mijn videokaart is omdat de boot meestal begint te hangen nadat de videokaart fan aangaat. Op mijn moederbord zit Intel GMA ingebouwd dus kan dat binnenkort proberen maar heb geen dvi-vga connectortje liggen (nouja laatst zag ik er nog 3 maar als je ze nodig hebt zijn ze magisch verdwenen!)

Is dit probleem misschien bekend? Kom niet veel verder met googlen. En als het mijn videokaart is weet iemand misschien wat de garantietijd is van Point Of View? Heb deze videokaart in 2007 gekocht.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je moederbord vervangen hebt zou ik als volgende schuldige de voeding aankijken. Probeer eens een andere en kijk of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt.

30" monitor te koop

• blurrah
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 10:11
Jammer genoeg is er niemand in mijn omgeving die nog een pc gebruikt ofwel mij gebruik laat maken van hun voeding, kan binnenkort wel kijken of ik de hp pc van mijn vriendin kan openbreken om de boel uit te testen, maar ik denk niet dat die mijn videokaart kan aansturen!
(en is er een manier om erachter te komen wat de garantie van de voeding is? of moet ik dan een rma aanvragen en kijken of het geaccepteerd wordt?)

alvast bedankt!

• 26779
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
En als het mijn videokaart is weet iemand misschien wat de garantietijd is van Point Of View? Heb deze videokaart in 2007 gekocht.
http://www.pointofview-on...fault2.php?content_id=134
3 jaar dus als je geluk hebt dan kan je nog net een RMA scoren...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee