Toon posts:

Schoolproxy + Socks5 - klein probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

• noskill
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-09 12:21
Hallo GoT,

na een beetje gespeeld te hebben met een linux bak, heb ik het voor elkaar gekregen een socks5 servertje te draaien. Hij werkt perfect, simple user authentication, over poort 80.
Mijn idee was het volgende: omdat de socks5 server draait op poort 80, zal dit verkeer fijn naar binnen en naar buiten mogen. In principe zou ik dan dus kunnen doen wat ik wil.

Let wel: dit is een proof of concept.

Nu is mijn probleem, de ISA server, welke in het LAN draait op poort 8080. Omdat het verkeer eerst door de ISA moet voor het naar buiten kan, heb ik er dus niet bepaald veel aan dat mn socks server op poort 80 zit. Om verbinding te maken met de socks5 server maak ik gebruik van SocksCap. Dit tooltje stelt mij helaas niet in staat om het verkeer ook nog eens door een http proxy (dat is een isa toch, juist?) te sturen.
Nu is dus de vraag: hoe krijg ik mijn socksclient door de isa server heen?

Nog even een kleine schets mocht het niet duidelijk zijn:

client -> sockscap:80 -> isa:8080 -> socks5server:80 -> win

Ben benieuwd met wat voor mooie ideeen jullie op de proppen komen, alvast bedankt!

Mr. Noskill

• Kabouterplop01
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:54

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Zoek maar eens op proxychain

• mookie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-05 20:51

mookie

Heerlijk Helder

Ik denk niet dat proxychain hiervoor gaat werken.
ISA bestaat uit 2 delen.
1 is een firewall/router en het andere is een HTTP/HTTPS proxy server.
Dit zijn 2 verschillende dingen.
Je kunt b.v. op de ISA server ook gewoon poort 80 voor iedereen/bepaalde users/bepaalde adressen etc open zetten.
In dat geval is het een domme router die verkeer over poort 80 doorlaat.
Echter poort 8080 is de proxy server, die ook integrated/basic/certificaat/etc authenticatie ondersteund.
Die is dus alleen voor HTTP achtig verkeer. Iets anders krijg je er niet doorheen, of je moet het in HTTP pakketten verpakken.
Dus RPC over HTTP kan hij wel aan, maar je kunt niet zomaar elk willekeurig verkeer (laten we zeggen telnet ofzo) over poort 8080 naar buiten laten gaan.

Als ze nu gewoon poort 80 open hadden staan en je kunt een soort van tunnel achtig iets (socks dus) gewoon poort 80 laten gebruiken dan zou het werken, maar in het geval van de proxy server in ISA gaat dit volgens mij nooit werken.

Je zou dus tunnel software moeten hebben die via een HTTP proxy server een tunnel kan bouwen, maar volgens mij kan proxychain dat niet en andere software die het wel kan zal ook niet geweldig zijn.
Als je b.v. een spelletje wil spelen dan zal dat al snel UDP gebruiken ipv TCP.
Als je dat dan tunnelen via HTTP pakketjes (dus over TCP) zal de latency niet geweldig laag zijn...

mookie

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vraag het de beheerder van de proxy op school ..
GoT is niet de plek om je te helpen bij het omzeilen van beveiligingen.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee