nvidia 260_99 videokaart update probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hania82
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-01 20:54
Ik heb een probleem met een nieuwe nvidia driver(260_99).
Sinds ik de update gedaan heb, krijg ik mijn lcd-tv niet meer op de juistere breedbeeld-resolutie.
Ik heb Windows 7 ultimate 64bit. g-force 9800gt. Tijdens de installatie van de update veranderd de resolutie.
En daarna krijg ik hem niet meer goed. Ondersteund de update minder resoluties of zo?
Hij geeft bij de hoge resolutie 1 breedbeeld aan. Maar bovenkant en onderkant vallen redelijk weg. Waardoor ik in browsers het kruisje rechtsboven niet meer zie. En onderin is de taakbalk maar half zo groot.
Kan ik me niet voorstellen. Want het gaat hier gewoon om de standaard resolutie van 720p
Ik gebruik mijn tv als beeldscherm zodat ik met draadloos toetsenbord en muis in de huiskamer kan zitten.
En ik gebruik normaal altijd de optie: klonen met de Philips te als primaire kloon.
Wie redt me uit de nood?

groet,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Ik heb een vergelijkbaar iets. Op mijn fullHD tv 1920 bij 1080 heb ik zelf handmatig het bureaublad moeten aanpassen naar iets van 1884x1068 (dont pin me on that :P). Wat ik heb gedaan is het bureaublad uitbreiden ipv clonen. Dan kan je in het nVidia control panel het bureaublad van de tv aanpassen, assuming dat je n nVidia kaart hebt. Op deze manier krijg je 4 pijlen in de hoeken waarmee je precies de hoogte en breedte van de tv kan instellen. Weet niet of dat een oplossing voor je is, maar je kan het altijd even proberen :D

Ik werk overigens nog met 260.89, dus denk niet dat het per se aan de nieuwe drivers ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door M4DMan op 27-10-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hania82
Ik heb inderdaad een nividiakaart. En ik heb jouw manier geprobeerd. En het werkt ook nog.
Nu heb ik alleen wel een hele vreemde resolutie in mn lijst die ik nu ga gebruiken 1202 bij 662.
Het is een oplossing. Maar voor ik die update had gedaan. Was alles perfect. En gebruikte ik gewoon 1280 bij 768 als ik het goed heb. Dus ik hoop dat ik hem weer op de normale manier aan de praat krijg. Nu heb ik rechtsboven een muisopening naar de monitor van mijn pc. NIet prettig.
Bedankt voor je hulp. Hopelijk heeft iemand nog meer suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hania82
Mijn probleem is opgelost. Weet niet hoe het kan. Maar toen ik mn pc een keer aan deed was mijn resolutieprobleem ineens opgelost.
Toch bedankt.