Toon posts:

MSI onboard PIIEEEEEPPPPPPP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: MSI K7T Pro 2A mobo (AC97 onboard sound), Duron 750, Alcatel ADSL PCI modem, 256MB Ram no-name, Win Me.
Probleem: bij gelijktijdig gebruik van de onboard sound en de ADSL modem (bvb: netmeeting, achtergrondmuziekje bij't surfen, ....) gebeurt het steevast dat na enige minuten er alleen nog een hoge pieptoon uit de speakers komt !!! Verder blijft de PC volstrekt normaal lopen. Om van de “piep” verlost te raken helpt alleen nog een herstart. Heb al uren zitten klooien met drivers, bios instellingen, bios flash, andere sloten gebruikt voor PCI ADSL modem (modem en sound niet op één gedeelde IRQ), ... maar niets helpt. Vrees dat indien het probleem aanhoudt ik het mobo gewoon aan stukken sla (zonde, is voor de rest zeer stabiel) of een losse soundkaart aankoop. Iemand raad ???????

Verwijderd

Ik heb begrepen uit een heleboel postings in GoT dat je ISDN kaart de boosdoener is,.. die kan niet lekker overweg met de KT chipset.... oplossing ?? andere kaart of ander moederbord....

Verwijderd

Topicstarter
Thx, maar ISDN is niet hetzelfde als ADSL. En God sta me bij, die modem is pokkeduur en een andere chipset voor m'n Duron lijkt me ook niet zo voor de hand liggend. Why me ????

Verwijderd

Ik heb dit helt zelfde met een

MSI K7T 2a en een athlon 1000
Bij gebruik van de IBM HD 45Gb 7200
komt er geluid uit het speakertje onboard.
Zoals het tikken van de HD maar het is het speakertje??

Vreemd

Verwijderd

Had dit verhaal ook met m'n 'oude' K7T Pro. Het enige wat ik heb kunnen vinden/doen om dit op te lossen was een clean instal van windows met de nieuwste drivers e.d.

Zelfde geldt ook bv. dat je eerst je mobo drivers en dan pas je onboard sound drivers mag installeren (stond in boekje zo dus ik dacht, daaggg waarom??) anders krijd je er geen geluid uit. Geeft wel aan dat hij gewoon afspeelt maar dan zonder geluid.