Thomasthomas schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:37:
Is het niet zo dat je een langzame en een snelle kaart in SLI kan zetten en dat die dan als "master" en "slave" werken? Dat betekend dus dat de langzame "slave" dan de master bij kan staan (heb een keer zoiets gelezen maar ik denk dat ik het mis heb) in bepaalde applicaties? Of dat hij soms de master kaart pikt en soms de slave (afhankelijk van wat je doet)?
ATi had zoiets: Hybrid CrossfireX, dat onboard GPUs meemogen doen met een dedicated GPU. Tevens was 't bij Crossfire in de eerste generatie (bij de x800, x850, x1800 en gedeeltelijk de x1900 serie) zo een masterkaart en een slave kaart. Dat heette dus Crossfire (tegenover CrossfireX wat 't nu is). Je mocht toen geloof ik al kaarten mixen die niet geheel 'tzelfde type hadden, zolang ze maar wel van dezelfde chip afstamden. Zo kun je nu een 5850 combineren met een 5870, maar niet met een 5770.
Crossfire is overigens intussen compleet vervangen door CrossfireX en Hybrid CrossfireX had zo weinig nut dat 't nooit in de markt doorgedrongen is en is intussen volgens mij ook dood. nVidia had vanaf begin af aan al niet de eis dat je een master kaart en reguliere kaart had voor SLI, maar heeft wel ooit ook met Hybrid SLI gespeeld. Om dezelfde reden als bij ATi is dat echter nu ook dood.
Echter heeft nVidia altijd de eis gehad dat je precies dezelfde chips gebruikte, dus een GTX480 mag niet met een GTX470, ondanks dat ze beide op dezelfde chip gebaseerd zijn.
Dus, nee een GTX285 gaat niet in SLI met een 8800GTX. Sowieso zou ik nu liever een GTX460 of 470 kopen, Dan ben je echter niet altijd sneller dan 8800GTX in SLI. In het slechtste geval is een GTX460 zo'n 10 tot 20 procent langzamer dan 8800GTX, in het beste geval anderhalf keer zo snel.
[
Voor 15% gewijzigd door
A Lurker op 29-10-2010 15:16
]