Toon posts:

[iPhone 4] Verticale grijze lijn met (dode) pixels

Pagina: 1
Acties:

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:23
Mijn vrouw heeft sinds een paar dagen haar iPhone 4 binnen en vanavond was ik bezig met het overzetten van de data van haar iPhone 3G naar de nieuwe iPhone 4, toen ik op het volgende probleem stuitte.

Aan de rechterzijde, circa een halve centimeter van de rand van het scherm af, loopt continu een grijze streep van boven naar beneden. Deze is het duidelijkst zichtbaar bij wit en groen. In eerste instantie viel het mij niet eens op, pas na een half uur dacht ik ineens "wat zie ik daar?".

Hoe dan ook, ik dacht gelijk aan een rij met dode pixels. Maar nu komt het: om het te testen, heb ik flashlight gedownload, waarmee je heel simpel alle primaire kleuren (wit, zwart, rood, groen, blauw) full screen kan tonen. Daarbij heb ik het dimmen van het scherm uitgezet en viel het me op dat het zich alleen voordoet als er nog iets anders op het scherm getoond wordt! Als echt alleen die primaire kleur getoond wordt, is er geen probleem. Als ik echter de kleur toon inclusief het instelvenstertje, dan zie je de complete lijn terugkomen. In werkelijkheid zie je de lijn dus altijd. Soms is hij gedeeltelijk onderbroken en gek genoeg zie ik hem bij een leeg Safarivenster in landscape mode niet (ook als ik de balk wegscroll niet). Bij Safari in portrait mode zie ik hem wel weer, net als in alle andere apps, zoals contacts, photos, app store, mail, you name it.

De software die erop staat is 4.1 en is inmiddels opnieuw geïnstalleerd. Ook geen jailbreak uitgevoerd. Dode pixels zijn dus uitgesloten en software ook. Ik vermoed dan ook een video chip issue.

Hieronder volgende de foto's. Ik heb een 100% crop van mijn macrofoto's van groen en wit mét de streep gemaakt en daarnaast zie je links staan naar de full size 4.5 MB foto's van wit en groen met en zonder het instelscherm (en dus met en zonder de streep).

Overigens zijn alle foto's ten opzichte van de echt situatie een kwartslag naar links gedraaid. Zo kwamen ze uit de camera en ik heb niet de moeite genomen om dit goed te zetten.

100% crop wit:

100% crop groen:

Full size - wit - met instelscherm en streep
Full size - wit - zonder instelscherm en streep
Full size - groen - met instelscherm en streep

P.S. Foto van groen zonder instelscherm en zonder streep heb ik in de haast per ongeluk verwijderd. Maar die komt op hetzelfde neer als de witte versie, er is immers geen streep.

Aangezien ik donderdag pas naar een winkel toe kan, vraag ik eerst hier advies. Kan ik beter naar een iCentre gaan of moet ik terug naar T-Mobile? Ze heeft via contractverlenging op de website van T-Mobile besteld. Ik heb het idee dat Apple er meer verstand van heeft en dus het iCentre ook en dat T-Mobile hem misschien puur voor een software reinstall op gaat sturen of iets dergelijks.

[Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 26-10-2010 22:09]

• keanu_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 22:48
Je hebt hem bij T-mobile gekocht, de telefoon gaat rechtstreeks naar Apple.. gewoon inleveren bij je provider lijkt me he? ;)

• BurkaN
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:47
keanu_ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:37:
Je hebt hem bij T-mobile gekocht, de telefoon gaat rechtstreeks naar Apple.. gewoon inleveren bij je provider lijkt me he? ;)
Uhh nee. Telefoon gaat niet rechtstreeks naar Apple. Indien gekocht bij Tmobile of een van de NL Apple Premium Resellers (dus ook iCentre) gaat de telefoon naar Solid Vision (zie gsmrepareren punt nl ).

Zij kijken of het probleem softwarematig is op te lossen. Zo niet DAN gaat de iPhone naar Apple en sturen zij een vervangend exemplaar weer naar Solid Vision etc...

• MooDyBLueS
Enig idee hoe lang dat normaal duurt dan? Het is immers een DOA en daar hoort in mijn ogen geen reparatietijd van een x aantal weken bij. De levertijd was al 3 weken en nu hij DOA aankomt verwacht ik eigenlijk toch wel direct een ander toestel. Maar ik weet dus niet hoe T-Mobile er mee omgaat en wat de regels officieel zijn.

Heeft iemand een link naar de DOA procedure van T-Mobile?

• Nik
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07-2017
DOA/DAP
[/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor]
DOA procedure
DOA: toestel is nog niet verkocht aan de klant.
Een IDS partner dient dezelfde procedure te hanteren zoals deze dat gewend is. Belangrijk is, is dat
het toestel nog niet geunbricked (klant heeft zich nog niet geregistreerd als iPhone gebruiker) is.
DAP procedure
DAP: Klant komt binnen 8 dagen terug met een defect aan zijn toestel.
Hoogstwaarschijnlijk is het toestel dan ook geunbricked wat wil zeggen dat er niet een ander toestel
uit de commerciele voorraad meegegeven kan worden. Het toestel gaat het reguliere repairtraject in.
[/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=6]
Repairproces
[/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor]
Screening
Er vindt geen enkele daadwerkelijke reparatie plaats! Elk toestel dat ter reparatie wordt aangeboden
zal door Solid Vision gescreend worden. Het is belangrijk bij een intake in de winkel al een juiste
troubleshoot plaats te laten vinden. Op de dealerwebsite zal er 1) een FAQ staan en 2) een
document met voorbeeldfoto's wat binnen en buiten garantie valt. Dit kan je al een idee geven of het
een defect is en zo ja of je de klant al kan vertellen dat het een prijsopgave gaat worden.
Uit zo'n screening kunnen 3 uitkomsten volgen:
[/FONT][FONT=Symbol]
· [/FONT][FONT=Times New Roman]In warranty defect[/FONT]
[FONT=Symbol]
· [/FONT][FONT=Times New Roman]Out of warranty defect[/FONT]
[FONT=Symbol]
· [/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][FONT=Times New Roman]No Faults Found[/FONT]
Zie beneden voor verdere uitleg
In warranty defect
Als er wordt geconstateerd dat het toestel een binnen garantie defect heeft, dan zal er bij Solid
Vision een swap plaatsvinden, ofwel, het originele toestel wordt vervangen door een ander toestel.
Zeer belangrijk: bij Solid Vision wordt in een Apple systeem geregistreerd dat de klant met een ander
IMEI nummer gaat bellen. Dit heeft als doel om de Apple-accountgegevens over te zetten en om de
garantie over te zetten.
Bij het teruggestuurde toestel zal documentatie zitten wat er met het toestel is gebeurd.
Out of warranty defect
Als uit de screening blijkt dat het een buiten garantie defect betreft, dan zal de klant een prijsopgave
krijgen. Aangezien de iPhone niet uit losse componenten bestaat en er niet daadwerkelijk
gerepareerd wordt, zijn er vaste prijzen:
Voor de 8GB exchange: E150.50 ex BTW
Voor de 16GB exchange: E226.13 ex BTW
Voor een battery replacement: E59.75 ex BTW
[/FONT][FONT=Tele-GroteskNor]
[FONT=Tele-GroteskNor]
[/FONT][/FONT]
Bron: http://forum.iculture.nl/...mobile-wantoestanden.html

Geen idee hoe recent dit is, ik zal het eens proberen na te vragen (maar ik verkoop geen iPhones, wel T-Mobile, vandaar).

[Voor 4% gewijzigd door Nik op 27-10-2010 08:38]

• BurkaN
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:47
MooDyBLueS schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:28:
Enig idee hoe lang dat normaal duurt dan? Het is immers een DOA en daar hoort in mijn ogen geen reparatietijd van een x aantal weken bij. De levertijd was al 3 weken en nu hij DOA aankomt verwacht ik eigenlijk toch wel direct een ander toestel. Maar ik weet dus niet hoe T-Mobile er mee omgaat en wat de regels officieel zijn.

Helaas zal je het gewone repair traject in moeten. Je kan hoog en laag springen maar hier is niets aan te doen. Hou rekening met ongeveer 1-3 weken reparatietijd. Het gaat sneller als je de iPhone inleverd bij Tmobile en niet iCentre. ICentre stuurt namelijk de iPhones weer door naar Tmobile dit scheelt je weer een aantal dagen.

Ohja. Voor zover ik weet komt Solid Vision slechts twee keer per week langs bij de tmobile winkels. Misschien dat je eerst vraagt aan de winkel welke dagen dit zijn dan kan je m wat beter gepland inleveren. Scheelt wederom weer een aantal dagen en dan kan je ook op een dergelijke dag meteen langsgaan bij de tmobile winkel zodat je niet hoeft te wachten op een belletje van hen dat je iPhone weer binnen is. Ook dit scheelt weer heel veel tijd. Zij hebben namelijk niet altijd even veel tijd om alle klanten te bellen dat hun repairs binnen zijn.

[Voor 24% gewijzigd door BurkaN op 27-10-2010 10:54]

• Anoniem: 298195
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:28:

Zelfde hier, na 7 weken wachttijd eindelijk mn iphone binnen en zit er een dikke blauwe lijn in het scherm.
Ik heb toen meteen gebeld en mocht hem rechstreeks opsturen naar Solid vision BV binnen 10 dagen kan ik hem of een nieuwe terugverwachten.
Maar volgens mij zijn ze verplicht een compleet nieuwe terug te geven.

• MooDyBLueS
Allemaal bedankt voor de reacties. Via iemand anders ben ik op de T-Mobile website gekomen waar staat dat ze sinds mei 2010 een DOA procedure hebben. Als je binnen 8 dagen melding ervan maakt dat je telefoon (niet alleen iPhone dus) defect is, krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd. Wel zit je dan met dezelfde levertijd als wanneer je hem nieuw zou bestellen, maar gelukkig was dit bij mijn vrouw maar twee weken. Is natuurlijk geen garantie dat het nu niet langer gaat duren, maar gelukkig krijgt ze wel een compleet nieuwe.

Onder het kopje Aankoopfase:
http://www.t-mobile.nl/te...oon-instellingen/garantie

Een T-Mobile klantenservice medewerkster wist mij te vertellen dat die twee maanden onzin zijn, wat mij dan weer onzin lijkt, het staat immers op hun website. Maar gelukkig valt vandaag voor mijn vrouw nog precies binnen die acht dagen, wat de medewerkster ook bevestigde, dus dat scheelt weer.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee