het google gevaar voor Pricewatch :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maicod
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02-2017
Ik hoop niet dat Google Tweakers pricewatch gaat verdrijven :(

zie http://www.nu.nl/internet...oogle-komt-nederland.html

Tweakers: mijn steun heb je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50

Matis

Rubber Rocket

Staat al sinds vanochtend op de FP, zie ook de bronvermelding ;)

Een beetje concurrentie kan geen kwaad. Op die manier worden organisaties gestimuleerd beter te zijn dan hun tegenstander. Al vraag ik me af hoe ze willen gaan concurreren met de PW nu.

De screenshots zien er nog niet heel belovend uit.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Matis schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:53:
Een beetje concurrentie kan geen kwaad. Op die manier worden organisaties gestimuleerd beter te zijn dan hun tegenstander. Al vraag ik me af hoe ze willen gaan concurreren met de PW nu.
Met de huidige opzet zijn ze qua werking vooral een concurrent voor sites als beslist.nl en vergelijk.nl. Bij bijvoorbeeld de pricewatch en kieskeurig kan je in ieder geval nog gedetaileerder producten vergelijken, ipv enkel de prijzen van producten met een vergelijkbare naam bij elkaar tonen.

De vraag daarbij is dan wel of de gebruiker daar ook echt een boodschap aan hebben. Degenen die domweg de laagste prijs voor een specifiek product willen weten kunnen, hoeven wellicht alleen maar die beste aanbieding te zien te krijgen. Een belangrijke meerwaarde, als je reeds een product hebt uitgezocht, is natuurlijk de mogelijkheid om reviews van de winkels en/of het product te zien. Maar die gaat Google vast aggregeren vanuit andere bronnen (zoals o.a. de diverse winkels en vergelijkingssites).

Wat het wat in potentie oneerlijk maakt is dat Google dus profiteert van onder andere verschillende vergelijkings- en consumentensites - ze halen de reviewscores tenslotte van o.a. die sites - maar daarbij wel hun eigen shopping/productsearchresultaten boven de meeste normale zoekresultaten uit laten komen.
Daarmee ontstaat bovendien de situatie dat Google een nog directer financieel belang krijgt bij het tonen van 'relevante alternatieven', althans, ik ga er maar vanuit dat ze geld krijgen voor de clickouts via de shopping resultaten. En dat die eigen shoppingresultaten dan zelfs gaan concurreren met de huidige adsense resultaten die ze rond de zoekopdracht tonen.

Hoedanook, het zal afwachten worden hoe bruikbaar hun vergelijker wordt. En dus ook wat het doet met de pricewatch en andere concurrenten. Ik verwacht dat de wat kalere vergelijkers hier sneller last van gaan krijgen dan de wat uitgebreidere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dus zou het voor die websites handig zijn om Google op ipadres te gaan blokkeren?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Falcon schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:34:
Dus zou het voor die websites handig zijn om Google op ipadres te gaan blokkeren?
Dan worden ze niet meer gevonden. Lijkt me ook niet echt optimaal.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf