kan IP Adres niet vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-04 12:47
Tweakers,

Hier thuis zit ik met een probleem nl. mijn desktop heeft geen verbinding met internet(wired), omdat hij geen IP adres kan vernieuwen. De andere desktop die aan dezelfde router aangesloten is (wired) heeft wel internettoegang.

De netwerkkaart is een Realtek LAN onboard op het moederbord (msi 790fx). ik heb de recentste drivers van de msi site gehaald, een beetje gegoogled maar het helpt me niets.

kan iemand me helpen?

Matthias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:56

D4NG3R

kiwi

:)

Open het commandprompt en typ:

ipconfig /release

en dan

ipconfig /renew

Resultaat?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
dit heb ik meerdere keren gedaan.

het is een voorval dat dikwijls voorkomt hier op die desktop, en op een andere moment heb ik dan gewoon connectie, nu niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:53
Geeft je router zo'n beperkte reeks af dat het (na aankoppelen van draadloze apparatuur?) gewoon op is? Dat was hier eens zo namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
de router is een linksys wag200, maar ik weet niet of die een beperkte reeks ip's geeft...

na de ip renew zegt hij dit :

er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface : lan-verbinding
kan geen contact met de dhcp server maken, aanvraag is verlopen
er kan geen enkele bewerking op lan verbinding 2 worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten

[ Voor 61% gewijzigd door MatthiasH op 26-10-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 21:22

amx

heb je ADSL?
Zo nee, dan is de Linksys alleen een switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:22

lier

MikroTik nerd

Zou je een keer kunnen testen met een andere netwerk kabel?
Zelf de netwerk kabels gemaakt?
Werkt het wel als je de Linksys een keer uit en aan zet?
Zou je eens een IPCONFIG /ALL kunnen posten van de werkende (en niet werkende) omgeving?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MatthiasH schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:55:
er kan geen enkele bewerking op lan verbinding 2 worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten
Met 'het medium' wordt niet Derek Ogilvie of Char bedoeld maar gewoon je netwerkkabel. Probeer een andere netwerkkabel, andere poort op je router, andere netwerkkaart...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 15:21
Welk IP adres krijgt de kaart nu dan?? Disable, Enable de kaart eens een keer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Ik heb een belgacom ADSL abonnement.
@CodeCaster, ik heb het verschillende keren geprobeerd met de netwerkkabel van deze desktop, en de ander aansluiting van de router + andere netwerkkaart op het moederbord.
@ jvalks, hoe doe ik de disable, enable? de kaart heeft nu 169.254.0.110 als ip

[ Voor 7% gewijzigd door MatthiasH op 27-10-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Ik geraak ook niet meer binnen op de gateway van mijn router met de ene desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57349

ADSL modems hebben nog wel eens last van bugs, omdat ze weinig geheugen hebben kunnen tabellen nog wel eens door bugs vollopen. Mijn WAG300 werd wel eens erg warm en dat is funnest voor goedkope hardware. Soms ligt het aan de ADSL provider's DHCP server, maar als je private adressen krijgt komen die uit je eigen routertje.

Mijn advies is uitzetten en na een paar minuten afkoelen weer aanzetten, minuttje wachten tot het DSL lampje weer brandt en dan de DHCP vernieuwen, let ook op de netwerk lampjes voor de ethernet poorten op de modem en op je netwerk kaart, die moeten natuurlijk beide branden/knipperen.

169.254.0.0 is een self assigned adres, daar heb je bijna niks aan, je kunt in windows bij je netwerk beheer rechts klikken op de netwerkkaart en daar op disable klikken, en daarna dubbelklikken op het grijze icoontje om hem weer te enablen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 57349 op 27-10-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
toch bedankt voor de hulp, maar niets helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 19:33
Eerst beginnen bij het begin. Wat is het ip adres van de dhcp-server (modem/router).
Stel een statisch ip in in diezelfde range en ping je dhcp-server.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
en hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 19:33
spoiler:
Door zelf initiatief te tonen.

Handje vasthouden:
1: Achterhaal het ip adres van je modem/router. Naar alle waarschijnlijkheid heb je het nooit gewijzigd dus wat aangegeven staat in de handleiding zal nog wel kloppen. Het zal naar alle waarschijnlijkheid iets zijn 192.168.0.1.
2: Als dat adres van de modem/router begint met 192.168 dan moet je een statisch ip instellen dat volledig identiek is op het laatste octet na. Daar moet je een unieke waarde plaatsten tussen de 1 en 254.
3: Vervolgens ping het adres van de router en post je de uitkomst weer hier.

De reden waarom je dit doet:
Je krijgt geen ip adres van je dhcp-server. Naar alle waarschijnlijkheid is dat de modem of router. Op deze manier kan je kijken of de communicatie tussen jou en je router nog wel mogelijk is. Daarbuiten geeft je dit gelijk een mogelijkheid om in te loggen op je router om de dhcp instellingen na te lopen (zie handleiding).

Woorden die je kan gebruiken bij Google:
How to assign a static ip adress on Windows [insert windows version]. Voor het instellen van een statisch ip adres in windows.
command line ping with windows [insert windows version]. Zodat je ook weet hoe je moet pingen.

Als het echt niet lukt:

[ Voor 9% gewijzigd door battler op 27-10-2010 20:10 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je kan voor de gein het MAC adres van je netwerkkaart veranderen. Dan moet je een ander adres krijgen van de router.
Deze MAC adres staat ergens in de uitgebreide eigenschappen van de netwerkkaart.
Pagina: 1