Toon posts:

Twee apparaten op één ethernetpoort mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.719 views

• dirk100
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2010
Voor jullie mischien een makkelijke vraag.
Maar ik heb een modem van ziggo.
de met een ethernetaanstluiting,
En die ene aansluiting gebruik ik voor het internet op me pc.
Nu heb ik een samsung tv waar internet@tv op zit.
is het ook mogelijk ook die ook op die ene aansluiting te laten draaien?
met een soord splitter oid?
om een router daarvoor te kopen vind ik wat onzin want ik gebruik het toch niet heel vaak.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult toch iets van een router moeten hebben. Je kunt immers niet 1 IP aan 2 apparaten tegelijkertijd toewijzen.

30" monitor te koop

• dirk100

• Vorak
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
niet met een splitter, kan niet. Hubje kopen en een extra 2 kabels. Deze kabel in de WAN van de nieuwe hub doen, dan 1 kabel naar je TV, een naar je PC.

http://www.norrod.nl/ws_a...?hoofdgroep_id=8&sel=1561
Van goedkoop naar wat duurder, uitgesplitst naar Sitecom als merk. Die hebben het bij mij altijd goed gedaan, ben zelf niet weg van SWEEX als merk maar dat is wel goedkoop.

Goedkoopste oplossing is dan 20 euro voor de switch, je moet dan nog wel 2 UTP kabels kopen, ik zal weer een link van norrod voor je pakken. Maar er zijn goedkopere winkels dan norrod. CAT 5 UTP is prima voor wat je wilt doen. CAT6 kabel lijkt me overkill.
http://www.norrod.nl/ws_a...&sel=323&light=509#jumpto

Let wel op de lengtes, en geen crosslink kabels kopen maar gewone UTP kabels.

Totale kosten komen daarmee op zo'n 26 euro als je tv naast je ingangspunt ligt en je je bestaande kabel naar je tv gebruikt. Goedkopere oplossingen ken ik niet. Luxer kan natuurlijk wel, denk aan een switch met een draadloos station er op waardoor je ook internet op je telefoon hebt als die wifi ondersteunt en je thuis bent bijvoorbeeld.

Wat wel handig is om te doen is de eerste keer alleen je pc even doorlussen via de router, en dan de router instellen. Ziggo hanteert misschein het beleid dat alleen het voor hun bekende apparaat wordt toegestaan. Dit wordt gedaan per MAC adress (soort van sofi nummer voor apparaten), als je je router het mac address van je pc laat nabootsen (dit kan in vrijwel alle routers, tot aan de allergoedkoopste aan toe) zul je hoogstwaarschijnlijk internet hebben op je pc. sluit dan pas de tv aan.

[Voor 34% gewijzigd door Vorak op 26-10-2010 21:57]

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:26
Dat is een kabelsplitter. Als je nu ook nog een ip splitter vind dan heb je een oplossing ;)

Probleem is dat je maar 1 ip adres krijgt van je provider. En dat je dus ook maar 1 apparaat kan aansluiten.

• Flying Bobman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-05 17:09
Goedkoopste oplossing is 14eu: pricewatch: Eminent EM4420 Cable and DSL Router
Bij Salland (de goedkoopste winkel voor dit ding) kun je ook meteen 2 kabeltjes bestellen. Goedkoper kan niet.
Vorak schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:53:
[...]
Wat wel handig is om te doen is de eerste keer alleen je pc even doorlussen via de router, en dan de router instellen. Ziggo hanteert misschein het beleid dat alleen het voor hun bekende apparaat wordt toegestaan. Dit wordt gedaan per MAC adress (soort van sofi nummer voor apparaten), als je je router het mac address van je pc laat nabootsen (dit kan in vrijwel alle routers, tot aan de allergoedkoopste aan toe) zul je hoogstwaarschijnlijk internet hebben op je pc. sluit dan pas de tv aan.
Helemaal niet nodig. Als volgt aansluiten: Modem -> Router -> -> TV en PC
Modem resetten en klaar. Geen gedoe.

[Voor 56% gewijzigd door Flying Bobman op 26-10-2010 22:04]

• Vorak
  • Niet online
yeah dat is nog goedkoper, 14 euro jemig dat spul kost ook nix meer :) de kabeltjes niet vergeten en ff kijken of Salland geen verzendkosten rekent ?

edit: ah wel verzendkosten. incl verzending 22 euro ongeveer. Dan kun je ook bij de norrod kijken als je die in de buurt hebt. Ook makkelijker met garantie

[Voor 34% gewijzigd door Vorak op 26-10-2010 22:00]

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:27

Ed_L

Crew Council
Even een move naar het Netwerken subforum.

BTW, wist je al dat 'me' in deze context:
En die ene aansluiting gebruik ik voor het internet op me pc.
als een tang op een varken slaat? Het bezittelijk voornaamwoord is namelijk 'mijn'. :)

Oh, en ook even de titel gefixt.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is een splitter. Maar die ga je niet kunnen gebruiken op de manier zoals jij wilt.

30" monitor te koop

• dirk100
oke bedankt voor de info.
ik wou deze bestellen Konig 5 Poorts Ethernet Switch 10/100 Mbps
is dat wat?

• Vorak
  • Niet online
ken ik persoonlijk niet, maar vind je het erg als ik nu even op de rem trap en ga roepen dat je daar even zelf naar gaat moeten kijken? :)

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:09

Exirion

Gadgetfetisjist

dirk100 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:02:
oke bedankt voor de info.
ik wou deze bestellen Konig 5 Poorts Ethernet Switch 10/100 Mbps
is dat wat?
Niks mis mee. Die goedkope switches zijn van binnen bijna allemaal hetzelfde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vorak schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:53:
..Hubje kopen en een extra 2 kabels. Deze kabel in de WAN van de nieuwe hub doen...
Sinds wanneer heeft een hub een wan poort ? (buiten dat het vrij lastig is nog aan een hub te komen is)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• HeldereM
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:47
Je bent een router nodig, niet een switch/hub...

Deze bijvoorbeeld:
pricewatch: Asus RX3041

[Voor 58% gewijzigd door HeldereM op 26-10-2010 22:12]

• Vorak
  • Niet online
hardwarematig zul je daar wel gelijk in hebben, de software kan wel behoorlijk verschillen onderling

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HeldereM schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:06:
Je bent een router nodig, niet een switch/hub...
Doet dat modem echt geen NAT?

edit: nee dus, staat in bridge mode. Dan inderdaad een routertje kopen :)

[Voor 16% gewijzigd door Exirion op 26-10-2010 22:09]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flying Bobman
Alleen denk ik niet dat dat gebruikt gaat worden. Aansluiten en het werkt in dit geval. Die splitter die voorbij komt hier, wat kan je daar ooit mee? Want dat gaat toch nooit werken met twee apparaten?? Misschien als 1 apparaat zeker weten uit staat, maar als die per ongeluk aangaat dan flipt de boel.

• Vorak
  • Niet online
Edit :niet goed gelezen

Hij heeft al een router van ziggo?

[Voor 94% gewijzigd door Vorak op 26-10-2010 22:10]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het modem bridget dus de aangesloten computer krijgt een publiek IP adres. Per aansluiting krijg je maar 1 adresl, dus om meerdere apparaten aan te sluiten heb je een router (NAT) en DHCP server nodig die lokale adressen uitdeelt.

• dirk100
nee een modem van ziggo

• Flying Bobman
Een router biedt ook nog een firewall. Met een switch sta je compleet open naar het internet toe.
En @Exiron
Ziggo modems doen nooit aan NAT.
@Craven hieronder
http://www.google.nl/sear...rome&ie=UTF-8&q=modem+NAT
Sommige modems hebben die functie ingebouwd.

[Voor 31% gewijzigd door Flying Bobman op 26-10-2010 22:30]

• Craven
Geen enkele modem doet nat, alleen routers doen aan nat. Dat er sommige prutsers zijn die al die benamingen door elkaar gebruiken is weer een ander verhaal.

Doe nou gewoon niet zo moeilijk en gooi er gewoon een el cheapo routertje achter. Kost tegenwoordig echt geen drol meer en je hebt dan gewoon overal internet.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Craven schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:16:
Geen enkele modem doet nat, alleen routers doen aan nat. D
Veel modems zijn weldegelijk gecombineerd router/modem dus zo gek is dat niet.

• Craven
Ja i know maar noem het dan een all in one box ofzo. No offense tegenover jou hoor. Half de aardkloot doet het. En daardoor krijg je zooo vaak een misverstand in een topic als dit.

Komt er gewoon op neer dat de TS een modem heeft en hij wilt meerdere apparaten achter dat modem voorzien van internet. Textbook "ik heb een router nodig" situatie dus.

• FatalError
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:35
Daar heb ik niks aan toe te voegen :) Dit had je prima zelf kunnen vinden naar mijn idee.
Ik zet er n slotje op omdat dit onderwerp uitgekouwd is.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee