• ffrraannkk11
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:02
Ik zou mijn huidige pc in een koffer maken (ja, weer een koffermod)
Maar mijn huidige cpu-koeler, de cooler master tx3, is net iets te groot.
Dus daarom wou ik een nieuwe hebben.

Ik zat zelf te denken aan de scythe big shuriken, maar als jullie een beter alternatief hebben hoor ik het graag.

- Hij moet redelijk stil zijn
- op socket am2+ passen
- hij mag maximaal 11-12cm hoog zijn.
- het budget is +- 20-25 euro

Ik hoop jullie zo goed genoeg geïnformeerd te hebben.

[Voor 13% gewijzigd door ffrraannkk11 op 26-10-2010 21:01]

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-09 12:07

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

no.1 in htpc koelers,

betere keuze, is er denk ik niet

...

• HellMoH
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-08 15:10
Ik sluit me bij bovenstaande bericht aan snelle blik op pricewatch laat zien dat je zelf de best er al uit hebt gevist ;)

• ffrraannkk11
Oke bedankt voor de snelle reacties.
Dan ga ik hem bestellen ;)

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

Ik zou toch de Rev. B pakken eerlijk gezegd ;)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Neem IDD wel deze:
pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B

Die is ietsje verbeterd :P ..

• gekke-gerrit
  • Laatst online: 24-09 12:07

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

spreekt voor zich zo niet jammer van 2 graden verschil :P

...

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

gekke-gerrit schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:45:
spreekt voor zich zo niet jammer van 2 graden verschil :P
De Rev. B is goedkoper...

• Aardwolf
  • Laatst online: 21-09 00:50
De Rev B, is toch een verbetering van de Shuriken, niet van de BIG Shuriken? Dus dat is appels met peren vergelijken.

Ik zelf heb de Big Shuriken ook in mijn oude desktop zitten. Het is wel een grote koeler, maar als je ruimte in je HTPC kast hebt, kan ik deze wel aanraden.

• ffrraannkk11
Is er nog een groot verschil tussen de big shuriken en de gewone shuriken?
Anders koop ik de gewone, scheelt weer een paar euro :P

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Stom van mij, totaal overheen gelezen! 8)7

De Rev. B bespaart wat meer ruimte, doet volgens mij niet veel onder voor de BS. Dus het is een kwestie van smaak ;) (in dat opzicht sowieso, het zijn HTPC koelers en geen performance koelers)

• frank-fabacom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-11-2010

frank-fabacom

Bedrijfsaccount fabacom
De gewone shuriken heeft een luchtverplaatsing van max 54,2 m3/h en de big heeft een luchtverplaatsing van 64,6 m3 /h. hierbij de specs: http://fabacom.nl/469-scythe-big-shuriken.html

• Aardwolf
  • Laatst online: 21-09 00:50
frank-fabacom schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:03:
De gewone shuriken heeft een luchtverplaatsing van max 54,2 m3/h en de big heeft een luchtverplaatsing van 64,6 m3 /h. hierbij de specs: http://fabacom.nl/469-scythe-big-shuriken.html
Maar goed, dat is puur een faneigenschap, niet zo zeer erg belangrijk hoe het ding koelt. Ik bedoel maar op die Shuriken Revisie B (Rev. B) zit een Scythe 100mm fan die op 650±200 rpm ~ 2,200 rpm (±10%) draait en 10.5 dBA ~ 31.67dBA geluid produceert bij 20 m³/h ~ 54 m³/h luchtverplaatsing (Scythe Shuriken Rev B). Hij draait dus best hard en horen doe je hem wss ook.

Op die Big Shuriken, wat overigens een model is tussen value en high-end koelers is (dus mainstream), zit een Scythe 120mm fan die op 650 (+300 rpm) ~ 1600 rpm (±10%) draait en 12.91 ~ 28.89 dBA geluid produceert bij 27 - 65 m³/h luchtverplaatsing (Scythe Big Shuriken).

Zoals je ziet scheelt het elkaar niet veel, maar ik ben wel van mening dat de fan er niet erg toe doet, want je kan toch ook gewoon een stillere met meer m3/h erop zetten? Zoals ik hierboven ergens al een keer zei, heb ik zelf de Big Shuriken ook. De fan is ok, maar het is dat mijn oude videokaart en PSU veel herrie maken, dus vind ik het niet direct nodig om de fan te vervangen, maar anders had ik er denk ik een andere opgezet. Ook aangezien mijn moederbord geen PWM ondersteund, dat deze fans standaard wel hebben, anders was het geheel wel stiller geweest door de PWM-functie.

Verder kan misschien de Scythe Ninja Mini Rev. B ook een goede optie zijn, alleen ik zie dat deze toevallig sinds 25 oktober 2010 niet meer of slecht leverbaar zijn, misschien is deze goed tweedehands te verkrijgen.

Scythe CPU koeling (USA)
Scythe CPU koeling (EU)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

De big shuriken koelt zowel beter, als stiller.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee