PayPal-Marktplaats: Hoe aan telefoonnummer gekomen?!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363404

Topicstarter
Ben laatst gebeld door een PayPal medewerkster die mij vanwege een of andere actie E 50,- aan Marktplaats advertentietegoed kon aanbieden. Dit met de vraag of ik daar belangstelling voor had.

Aangezien ik niks met Marktplaats doe en verder geen zin in gezeur had, heb ik het vrij snel afgekapt met een 'nee, dank u, goedendag'. :P

Later vroeg ik mij af: hoe komen ze eigenlijk aan mijn mobiele telefoonnummer?

- Ik heb een prepaid-toestel, nooit gegevens geregistreerd bij provider in ruil voor een paar Euro extra beltegoed.
- Marktplaats.nl profiel heeft geen telefoonnummer van mij staan.
- PayPal zelf heeft nog het vaste telefoonnummer in mijn profiel.. van mijn ouders notabene.. (geen doorschakeling ;) )

Dus alhoewel het geen probleem is, intrigeert het mij wel: iemand enig idee hoe ze mijn mobiele telefoonnummer hebben kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:44
Misschien een fake?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wellicht is jouw nummer eerder van iemand geweest die wel met Paypal en/of Marktplaats is geregistreerd. Heb je jouw nummer al lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij doet Paypal nooit aan telefonisch adverteren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mogelijk..

Misschien moet ik dan ook toevoegen: iemand gebeld met een soortgelijk aanbod?

Edit: mijn nummer heb ik sinds ehm 2001

En inderdaad, omdat PayPal volgens mij nooit aan telefonisch adverteren/acties doet, had ik achteraf zoiets van "hmm, wel apart". Helemaal toen ik nog in mijn profiel zocht naar een opt-out optie en er achter kwam dat ze niet eens dat nummer van mij hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 363404 op 26-10-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou er iig even een mailtje aan pay-pal aan wagen. Behalve dat ze kunnen bevestigen of het mogelijk wel of niet een legitieme marketingactie is geweest, zijn ze in het geval van een fake telefoontje misschien ook wel geïnteresseerd om verdere problemen te kunnen onderzoeken/voorkomen en evt. andere PP gebruikers te waarschuwen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zou het op zich geen mogelijkheid kunnen zijn dat ze het gewoon van je ouders gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ligt voor de hand, mijn ouders zouden er bijvoorbeeld ook geen seconde over twijfelen en gelijk mijn juiste/nieuwe nummer doorgeven...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:58:
Zou het op zich geen mogelijkheid kunnen zijn dat ze het gewoon van je ouders gekregen hebben?
Nee, mijn ouders zouden dat niet vertellen en helemaal niet zonder het mij op z'n minst te vragen / vertellen

Ouders werken tevens beide full-time, dus op die dag zelf o.i.d. hadden ze nooit een verwijzing naar het mobiele nummer kunnen krijgen. Sinds die tijd heb ik ze wel gesproken, maar, toegegeven, nog niet specifiek gevraagd omdat het pas vanavond bij me op kwam dat ze mijn mobiele nummer gebruikt hadden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 363404 op 26-10-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:27
Waarschijnlijk iemand die een grap zou willen hebben uitvoeren?

Ik zou met zoiets altijd door vragen, en kijken welke gegevens ze uiteindelijk nodig denken te hebben.
Als je door had gevraagd hadden ze misschien wel gevraagd naar je account gegevens, om zo je account te stelen o.i.d.

Want als je zeker weet dat je je nummer nooit ergens rond hebt laten slingeren kan het vrijwel niet iets anders zijn.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mogelijk dat het inderdaad een poging was om naar gegevens te vissen. Dat kan ik helaas nu niet meer verder uitzoeken; het was wel een prive nummer wat belde (nummerweergave geblokkeerd), maar dat lijkt mij logisch bij call centers.

Maar verder ben ik daar juist altijd zo bewust mee bezig: wie wil wat weten en waarom is het nodig?
Vandaar dat ik dit soort dingen ook vrijwel altijd snel af kap. Als ik iets wil dan ga ik er zelf wel achter aan, houd niet van bedrijven die met- ook al zijn het "leuke bonussen" of wat dan ook - iets actief proberen aan te bieden. Daarvoor hang ik te lang rond op internet / ben ik cynisch en achterdochtig genoeg. Ik weet namelijk maar al te goed hoe je met een heel klein beetje informatie heel veel te weten kunt komen door gewoon steeds verder/handig te zoeken.

Voor de duidelijkheid: ik ben niet paranoïde. wel defensief qua persoonlijke informatie. ;)

Want mijn telefoonnummer laat ik ook nooit ergens rond slingeren (wat niet wil zeggen dat bij willekeurig nummers proberen/genereren je niet voorbij kan komen)

En ook qua e-mailadressen. Ik ben zo iemand die een alias heeft voor ieder registratieformulier... dus ik weet dat alle spam die de laatste 4 jaar door 't filter komt, afkomstig is van het enkele(!) mailtje wat ik ooit eens naar een sportclub heb gestuurd om mij aan te melden. Allemaal op die ene alias.. Kennelijk een virus/trojan op de computer van die club gekomen later. :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 16:13
Was het niet een scam?

Als in:

''Medewerker'' Paypal: Wilt u 50 euro?
Persoon: Ja, uiteraard.
''Medewerker'' Paypal: Prima, ik kan het direct op uw account zetten, heb ik alleen uw inlognaam en wachtwoord nodig''.

Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik ben laatst ook gebeld voor 50eu marktplaats tegoed. Dit is gewoon van marktplaats zelf en een promo voor hun nieuwe adverteermogelijkheden. Geen scam dus. Naar mijn weten heeft Paypal er echter niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Flying Bobman schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:58:
Ik ben laatst ook gebeld voor 50eu marktplaats tegoed. Dit is gewoon van marktplaats zelf en een promo voor hun nieuwe adverteermogelijkheden. Geen scam dus. Naar mijn weten heeft Paypal er echter niets mee te maken.
Hmm, PayPal werd duidelijk genoemd.

Dan nog is het apart want ik heb op mijn marktplaats profiel geen telefoonnummer genoemd staan.

Mogelijk in een ver verleden wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
In een ver verleden voldoet ;)
Ik werd namelijk ook mobiel gebeld terwijl in mijn huidige marktplaats profiel ons vaste nr. staat. Ik ging akkoord met de beller en ik kreeg netjes een bevestigingsmail van marktplaats met instructies. Ze vragen niet om een wachtwoord of andere inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-07 16:26
Zelf ook gebeld. Eerste keer was ik niet thuis, dus m'n zusje heeft met ze afgesproken dat ze 's avonds terug zouden bellen. Keurig teruggebeld. Ze wilden me de aanbieding doen omdat ik een zakelijk Paypal account heb. (Tenminste, dat was hun verklaring).

Verder wel een mooie aanbieding. Ook aan meegedaan. Inderdaad, ze vragen geen gevaarlijke gegevens en je krijgt een keurige bevestiging.

Denk dat dit gewoon legitiem is. Hoe ze aan het nummer van de TS komen? Misschien is iets van DX ofzo besteld? Vaak moet je je telefoonnummer invoeren bij je adresgegevens. (Is in veel landen normaal).

[ Voor 15% gewijzigd door Nijn op 27-10-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Die spamhoeren doen het ook via email :( :
gratis 50 Euro advertentietegoed voor u als klant van PayPal

Beste heer/mevrouw,

Bereik tijdens het drukke winkelseizoen het koopgerichte miljoenenpubliek van Marktplaats en vergroot uw omzet!
Met Admarkt Topadvertenties kunt u adverteren op de beste plekken op Marktplaats. Namelijk bovenaan de resultatenlijst in de voor u relevante rubriek. Als gewaardeerde PayPal-klant kunt u hier nu gratis en geheel vrijblijvend kennis mee maken! Meld u vandaag nog aan met promotiecode XXX en ontvang 50 euro Admarkt welkomsttegoed*!

Voordelen Admarkt Topadvertenties:

* U betaalt bij Admarkt Topadvertenties alleen als er op uw advertentie wordt geklikt. Het bedrag per klik kunt u zelf instellen. Dit kan al vanaf 1 cent per klik;
* Uw advertentie staat altijd bovenaan de advertentielijst in de voor u relevante rubriek;
* U kunt gratis uw websitelink toevoegen;
* Advertenties tijdelijk stopzetten (bijv. als een product tijdelijk is uitverkocht), de advertentie blijft bewaard en kan op elk gewenst moment herstart worden.

Aanmelden

Probeer het gratis uit
U kunt Admarkt Topadvertenties nu gratis en vrijblijvend uitproberen. Wij adviseren u om één Admarkt Topadvertentie aan te maken en het advertentiebudget in te stellen op 50 euro zodat dit overeenkomt met het gratis kennismakingstegoed. Wanneer dit budget bereikt is, wordt uw advertentie automatisch stopgezet. Uiteraard zit u nergens aan vast.

Overtuigd van Admarkt Topadvertenties?
Bent u door uw gratis advertentie overtuigd van het succes van Admarkt? U kunt eenvoudig meerdere Admarkt Topadvertenties maken of het budget van uw bestaande advertentie verhogen. De kosten worden in dit geval achteraf per factuur aan u in rekening gebracht. Ga voor meer informatie naar de Admarkt pagina, of raadpleeg de Meest gestelde vragen.

Vergeet ook niet het juiste PayPal logo op uw website te plaatsen, dit wekt vertrouwen en vergroot uw conversie. Wij hopen dat Admarkt Topadvertenties het bereik van uw webwinkel verder zal vergroten en uw omzet doet groeien!

Met vriendelijke groet,

PayPal team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus lijkt wel een link te zijn bij mensen met zowel een Paypal als een Marktplaats account, ik heb al jaren een Paypal account zakelijk, maar geen marktplaats account. Mogelijk dat daar dus de link ligt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:10

The Zep Man

🏴‍☠️

SinergyX schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:22:
Dus lijkt wel een link te zijn bij mensen met zowel een Paypal als een Marktplaats account, ik heb al jaren een Paypal account zakelijk, maar geen marktplaats account. Mogelijk dat daar dus de link ligt?
Beiden zijn van eBay. Uit het profiel van de gebruiker bij eBay (wanneer beschikbaar) kan ook informatie gehaald worden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
(sorry voor de wat late reactie, brak internet..)

Ik heb nu ook een e-mail gehad met dezelfde aanbieding. Eigenlijk vind ik het dan absoluut niet slim dat ze ook gewoon gaan rondbellen (uurloon callcenter-medewerkers) als ze hetzelfde dan ook per e-mail doen.

Verder heb ik nog nooit wat bij DX of eBay besteld (geen accounts daar)..
Pagina: 1