Na periode geen enkele website meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier een heel vreemd probleem.

Sinds een paar dagen kan ik via de computer na enige tijd geen enkele website meer bezoeken, ook een ping versturen via de terminal geeft geen enkele reactie terug.

Als ik echter een download aan heb staan in (sabnzbd) dan download hij gewoon op volle snelheid :?

Andere apparaten op het netwerk, bijvoorbeeld mijn iPhone, kan nog prima verbinden met het internet op het moment dat de computer dat niet meer kan.

Ik heb heel goed al mijn acties nagelopen en weet 100% zeker dat ik geen enkele instelling heb veranderd in de computer danwel in de router.

Om wel weer te kunnen verbinden moet ik de gehele computer opnieuw opstarten }:| (Er is vast een andere manier om het tijdelijk op te lossen maar daar ben ik nog niet achter).

Ik zal eerlijk toegeven, ik heb totaal geen verstand van netwerken/routers etc. etc. dus erger me dan ook kapot.

Ik draai trouwens OS X 10.6.4, toch leek me dit forum beter geschikt dan één van de Apple fora hier op Tweakers.

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Ping je naar ip-adres of webadres?

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
webadres/ip-adres maakt niet uit

Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/ping.png

Het is inmiddels al opgelost door een complete format te doen en OS X opnieuw te installeren (wat zeker niet nodig was, maar was het al een hele tijd van plan en vond het nu wel een mooi excuus om te doen)

Topic kan dus dicht ;)