Alternatief voor Bose 3.2.1.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Een maat van mij is net verhuisd. Hij wil voor zijn nieuwe appartement een nieuwe geluidsset aanschaffen, en heeft zelf zijn oog laten vallen op de 3.2.1. oplossing van Bose.
Nu krijg ik zelf altijd een beetje de kriebels van Bose, al zijn deze ongefundeerd, gezien ik nog nooit een set van Bose heb gehad. Maar toch, ik heb beloofd te gaan kijken naar oplossingen die voor het zelfde geld (zeg max 1200 euro) meer waar bieden, en zou graag jullie hulp daarbij hebben.

Zijn wensen zijn voornamelijk gemak. En gezien zijn halve huis uit Apple producten bestaat wil ik hem overtuigen met ondersteuning voor Airplay (http://www.apple.com/itunes/airplay/). Hiermee is hij in staat om vanuit iTunes direct muziek naar een set te sturen. Daarnaast is er ook het programma AirFoil (http://www.rogueamoeba.com/airfoil/mac/) waarmee hij hopelijk ook direct muziek uit Spotify kan afspelen (dat zou helemaal top zijn)!

Ik ben dan ook deze serie tegen gekomen: http://denon.co.uk/uk/Pro...4b-4fd5-a82e-d9c4d557debc
Afbeeldingslocatie: http://denon.co.uk/Assets/images/Products/CEOL/m_ceol_001.png

En hoewel ik vermoed dat het wel wat beter geluid is, ben ik nog steeds niet echt overtuigd. Het liefst zou ik gewoon een mooie versterker, en mooie boxen uitzoeken.

Gezien je dit apparaat ook los (zonder speakers) kan aanschaffen kan ik er misschien nog betere speakers aan koppelen. Het budget laat misschien nog iets als de Bowers & Wilkins 685 toe...

Wat zijn jullie ideeën. Eventueel is er nog Sonos, maar dat is zo belachelijk duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
ik zou inderdaad andere speakers erbij nemen, maar dat gaat zeker een stuk beter klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Aangezien die 321 nep surround is, waarom dan de keus voor gewoon stereo? Zijn 5.1 speakers ook een optie?

Denk Kef 2005 eitjes (~800) + Onkyo 608 (~500)?

Met die Apple eis kun je ook kijken naar een Airport of AppleTV, dat maakt het keuzegebied een stuk groter. Dan kun je willekeurig welke versterker/receiver + speakers uitzoeken.

[ Voor 54% gewijzigd door wagenveld op 26-10-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Voor 1200 euro is zoveel leuks te krijgen. Maar als mensen een Bose willen om de compactheid en de voor de leek goede naam van Bose, tja.. Op zich is er niets mis met Bose, ik heb een noise cancelling koptelefoon die erg goed klinkt voor onderweg.

Neem die maat mee naar een hifi winkel zodat hij zelf kan luisteren en vergelijken. Dat er meer is dan Bose alleen.

Soms hebben ze ook leuke setaanbiedingen, deze van Raf is niet verkeerd:
Cambridge Audio Sonata DR30 +DV30 en B&W686.

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/985/rafo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
wagenveld schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:02:
Aangezien die 321 nep surround is, waarom dan de keus voor gewoon stereo? Zijn 5.1 speakers ook een optie?

Met die Apple eis kun je ook kijken naar een Airport of AppleTV, dat maakt het keuzegebied een stuk groter. Dan kun je willekeurig welke versterker/receiver + speakers uitzoeken.
Goeie! 5.1 is idd geen optie. Ik doe mijn best om meneer ervan te overtuigen dat stereo ook heel ruimtelijk kan klinken :).
Was die AppleTV maar hier beschikbaar, dat zou idd wel het e.e.a. oplossen!
Anoniem: 296131 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:03:
Voor 1200 euro is zoveel leuks te krijgen. Maar als mensen een Bose willen om de compactheid en de voor de leek goede naam van Bose, tja.. Op zich is er niets mis met Bose, ik heb een noise cancelling koptelefoon die erg goed klinkt voor onderweg.
Compactheid is weinig boeiend. Het moet er wel een beetje mooi uit zien.
Neem die maat mee naar een hifi winkel zodat hij zelf kan luisteren en vergelijken. Dat er meer is dan Bose alleen.
Dat was ik ook al van plan! Dit is onderdeel van mijn voorbereiding :D
Soms hebben ze ook leuke setaanbiedingen, deze van Raf is niet verkeerd:
Cambridge Audio Sonata DR30 +DV30 en B&W686.

[afbeelding]
En hier ga ik naar kijken :)

Overigens, is dit ding er ook nog, maar volgens mij is dat exact hetzelfde als de Denon (gezien beide merken ook van het zelfde bedrijf zijn toch?).

Als laatste. Een CD/DVD speler is overbodig! Een blu-ray speler zou evt. nog wel welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362344

De vorige versie van dat Marantz model heb ik boven spelen, is geeft een erg mooie typische Marantz sound, warm maar wel dynamisch zonder schel te worden.

Als een cd/dvd speler overbodig is zou ik geen all in one systeem kopen, kan je nogal wat aan een vatsoenlijke versterkers en goede luidsprekers uitgeven.
bijv.
Dali Lektor 3 2x € 250
NAD C326 BEE € 450

Blijf je ruim binnen je budget, maar is niet te vergelijken met een Bose systeem en speelt ook veel luidsprekers en versterkers in die zelfde prijs catagorie helemaal weg.. Het blijft natuurlijk persoonlijk, dus luisteren moet je sowieso doen.

Maar de combi Nad imc. Dali is zeker aan te raden te beluisteren. Dali laat zich overigens ook erg mooi matchen met Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
ga inderdaad eens luiseren bij een goede hifi winkel, (als ze bose beginnen aan te raden andere winkel zoeken!), dan kun je hem zelf laten beslissen wat hij mooie speakers vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Ok, helaas nog niet de tijd gehad om te luisteren, maar heb nog wel even wat gezocht. Er komt hoogstwaarschijnlijk wel gewoon een sonos systeem, dus dan is er nog 1000 euro over, daarvan heb ik het volgende voor uitgezocht:

Yamaha A-S500 = € 419
Monitor Audio Bronze BX2 (2 x € 175) = € 350

Totaal 769 euro, met eventueel ruimte voor een Musical Fidility V-DAC voor € 240.

Helaas zag ik nou ook iets als Klipsch XF-48, precies voor 1000 euro, 2 actieve speakers die direct op de sonos kunnen. Maar er is geen winkel die ze beide heeft, kan Klipsch zich meten met een losse versterker + speaker combinatie? Of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21
Met dat budget zou ik een Cambridge Audio 650A en Monitor Audio RX2 speakers in overweging nemen.
De DAC in de Sonos is van prima kwaliteit, daar hoeft geen alternatief voor te komen.
Maar goed, zelf luisteren is wel het advies! Iedereen kan wel mooie setjes samenstellen op het internet, maar dat hoeft nog niet zouw smaak te zijn.

• Possstema
ransbal schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:38:
Maar goed, zelf luisteren is wel het advies! Iedereen kan wel mooie setjes samenstellen op het internet, maar dat hoeft nog niet zouw smaak te zijn.
Dat snap ik, maar ik vroeg ook meer naar de algemene mening over actieve speakers, is dit een tak van producten om onderzoek naar te doen? En in dit geval dus bijvoorbeeld die Klipsch?

• K0L3N
in deze prijsklasse heb ik eigenlijk nog nooit hele goede actieve speakers gezien, ze zullen er vast zijn, maar ik ben het met ransbal eens, een A650 en RX2 is een heel leuk setje.
Pagina: 1