Toon posts:

Speakers voor Technics SU-X840

Pagina: 1
Acties:

• odink5
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2015
Hallo,

Ik zoek speakers voor mijn versterker een oude Technics SU-X840
Maar ik weet niet precies wat ik "kan" aansluiten op mijn versterker.
Specificaties zijn moeilijk te vinden, maar dit staat er achter op:
Main 8 - 16 OHM
Surround 8 - 16 OHM

Verder staat er iets van 60 wat.

Ik heb er niet zoveel verstand van daarom de vraag.
Kan ik bijv. dit erop aansluiten:
http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/luidsprekers/390323341-b-w-dm-330-luidsprekers.html?

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In het kort: Ja.

Wise enough to play the fool

• odink5
oke bedankt.

En als je zo'n aansluiting hebt:
http://www.klipsch.com/images/c/4124/500x500.aspx
met 4 van die tulp? stekkers

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:13

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dat zijn gewone speakerterminals zoals deze:

Je kan de speakerkabel dan strippen en klem draaien in de terminals of de kabel eerst in een banaanstekker doen en dan in de terminal steken. Als je twee van bovenstaande aansluitingen hebt zijn de speakers geschikt voor bi-amping.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• odink5
Ja, maar ik bedoel zoiets
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/86/Bi-wiring.jpg
Daar heb je namelijk 4 aansluitingen, terwijl ik dat niet zo heb op mijn versterker.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

odink5 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:09:
Ja, maar ik bedoel zoiets
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/86/Bi-wiring.jpg
Daar heb je namelijk 4 aansluitingen, terwijl ik dat niet zo heb op mijn versterker.
Dat zijn gewone speakerterminals (die ik ook had gepost) maar dan met een banaanplug er in. De terminal an sich is gewoon hetzelfde. Maar wellicht heb jij dit soort terminals op je versterker, maar die zijn gewoon compatible met elkaar.

• odink5
Klopt ik heb van die terminals op mijn versterker, maar jij had die bananen pluggen idd gepost maar dat zijn er 2. Die ik poste heeft er 4? moet je die gewoon aan elkaar linken ofzo?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

odink5 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:19:
Klopt ik heb van die terminals op mijn versterker, maar jij had die bananen pluggen idd gepost maar dat zijn er 2. Die ik poste heeft er 4? moet je die gewoon aan elkaar linken ofzo?
Als je twee van bovenstaande aansluitingen hebt zijn de speakers geschikt voor bi-amping.
Als je de term "bi-amping" eens door google haalt dan kom je al een heel eind.

• odink5
FeaR1986 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:24:
[...]

[...]

Als je de term "bi-amping" eens door google haalt dan kom je al een heel eind.
Oke snap het nu redelijk denk ik.
Dus gewoon zo aansluiten dus.

• 1Kb
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:09
Dat kan maar is niet noodzakelijk.
Om een idee te geven, ik heb zelf (hobby kamer) nog een Technics SU-VX 720 staan met de B&W DM320. Dat lijkt een beetje op wat jij wilt/hebt.
De technics kan 2x 2-kanalen uitsturen (de zogenaamde A of B of tesamen A+B) maar hoeft dit niet. zie reactie hieronder.
De reden waarom niet, heeft te maken met de speakers. Vanaf fabriek zitten in de speakers metalen plaatjes die de de boven en onder aansluiting op de speaker met elkaar verbinden. Daardoor hoeft er alleen nog maar 1 + en - vanaf de versterker te worden aangesloten ipv de 2x + en - op 1 speaker zoals beschreven staat in Bi-Amp.
Dus simpel gezegd, de speakers hebben een luxe aansluiting die simpel gebruikt kunnen worden.
Of Bi-Amp zin heeft hoor of lees je vast nog wel:)

*aangepast op basis van onderstaande reactie

[Voor 4% gewijzigd door 1Kb op 26-10-2010 21:39]

• Japsuh
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:12
Ik wil het niet ingewikkelder maken dan het is, maar ik twee SU-x840 (een midi versterker) hier staan. Deze heeft echter geen A en B (en A+B) maar een soort van surround. Het zijn dus alleen maar twee extra speakers die je met een knopje AV-surround aan zet. Het is natuurlijk geen echt surround!

Bi-amp is inderdaad niet mogelijk, inderdaad gewoon aansluiten zoals op het plaatje zoals je gepost hebt.

• odink5
Japsuh schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:32:
Ik wil het niet ingewikkelder maken dan het is, maar ik twee SU-x840 (een midi versterker) hier staan. Deze heeft echter geen A en B (en A+B) maar een soort van surround. Het zijn dus alleen maar twee extra speakers die je met een knopje AV-surround aan zet. Het is natuurlijk geen echt surround!

Bi-amp is inderdaad niet mogelijk, inderdaad gewoon aansluiten zoals op het plaatje zoals je gepost hebt.
Ik heb het idd zoals jij beschreven hebt. Maar wat 1KB zei is duidelijk, dat ik er maar 1 hoef aan te sluiten omdat ze al verbonden zijn.

Bedankt iedereen
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee