Toon posts:

PC uitvallen na aansluiting voeding

Pagina: 1
Acties:

• TSolutions
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-02-2015
Hallo,

Zojuist de PC van mijn zus binnen gekregen. Wanneer ik de stekker in het stopcontact steek gaat de PC direct aan en na 2 of 3 seconden valt deze weer uit.

Wanneer ik dan op de "aan" knop druk (voor de eerste keer overigens) dan doet de PC niets meer.

In de 3 seconden krijg ik GEEN pieptoon, branden de lampjes van de DVD spelers, voeding en HDD. De ventilator van de processor draait netjes en de geheugen dimms zitten goed in de banken.

Ik vermoedde dat het de voeding was dus deze heb ik vervangen maar geen enkel resultaat. Het gekke is dat de groene led op het moederbord netjes brand en daarmee aangeeft dat er geen problemen zijn.

Iemand een idee waar ik moet zoeken? Ik heb de PC inmiddels minimaal aangesloten. Het enige wat er met de PC gebeurd is, is dat ik 1 maand terug de batterij vervangen heb omdat de interne klok het niet meer deed wanneer de stroom er volledig vanaf was geweest.

Alvast bedankt!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
TSolutions schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:05:
Ik vermoedde dat het de voeding was dus deze heb ik vervangen maar geen enkel resultaat. Het gekke is dat de groene led op het moederbord netjes brand en daarmee aangeeft dat er geen problemen zijn stroom op staat.
Het enige wat er met de PC gebeurd is, is dat ik 1 maand terug de batterij vervangen heb omdat de interne klok het niet meer deed wanneer de stroom er volledig vanaf was geweest.
Zit dat batterijtje nog wel goed?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TSolutions
Xander schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:07:
[...]

[...]

Zit dat batterijtje nog wel goed?
Batterij zit goed... PC's kan je ook zonder batterij opstarten toch? enige wat je dan toch krijgt is dat de interne klok niet opgeslagen wordt?

• DrEvil1986
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:37
Maakt er niets sluiting op het moederbord?
Er is niks achter/onder het moederbord gevallen?

De symptomen die je beschrijft samen met het feit dat je een andere voeding hebt geprobeerd laten mij vermoeden dat je moederbord de geest heeft gegeven.

• TSolutions
Daar was ik al bang voor. Dat is al de 2e binnen een 1,5 jaar tijd!!

Ik vraag me toch af wat ze er mee doet... hij staat in een droge omgeving, in een kast waar niemand verder aan komt en erg warm is het daar ook niet...

Verder geen stofje in de kast te vinden dus het is ook niet dat ventilatoren daardoor zijn aangelopen of iets dergelijks...

• DrEvil1986
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:37
Heb je wat meer informatie?

Wat is het type moederbord, en wat zit er nog meer in de PC?

Er zijn natuurlijk allerhande redenen waarom dergelijke dingen sneller stuk kunnen gaan dan de bedoeling is.
Of misschien is het gewoon pech.

• TSolutions
Heb de PC momenteel niet bij de hand maar er gebeuren geen spannende dingen mee. Er zitten 2 DVD writers op aangesloten en 1 HDD van 320 gig.

De verdere specificaties plaats ik zo even wanneer ik de PC hier heb.

Ik moet trouwens wel vermelden dat de problemen met de vorige mobo vrijwel identiek waren. Deze kwam echter wel in Windows maar klapte op onvoorbelbare momenten d'r helemaal uit. De voeding is wel hetzelfde gebleven dus misschien dat ik die eens moet onderzoeken.

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Het kan zijn dat ie op de andere voeding niet op start omdat die niet zwaar genoeg is, hetgeen ik ook wel eens met een ietwat oudere voeding gehad heb. Lampje van moederboard brandde wel echter wilde ie niet doorstarten waarna het probleem opgelost was na het plaatsen van een zwaardere voeding.

• Windows07|IA
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-10-2010
Ik herken je probleem ergens wel, ik zou een (geleende tijdelijke) nieuwe videokaart proberen, als die nog zo doet ligt 'waarschijnlijk' aan de moederbord (niet zeker), dit was bij mijn computer namelijk ook het geval, alles draaide maar hij deed het niet.

Paar dingen die ik heb geprobeerd die misschien ook handig zijn voor jou:
-Reset je bios (Dat batterijtje even eruit halen en dan weer erin doen).
-Een ram-stick eruit halen (om en om als je meerdere hebt, het kan namelijk zijn dat er iets mis is met een ram-stick)

Probeer het eens en laat van je horen =)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee