VPN probleem error 800 only @ uilenstede

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 21:34
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn VPN. Ik heb een VPN server thuis staan en ik probeer van uit uilenstede (mijn studenten kamer) verbinding te maken met mijn netwerk thuis. Dit lukt echter niet! Alleen hier niet verder lukt het overal. Alles op mijn laptop getest. Iemand ideeën, hoe dit op te lossen is?

De provider zegt dat er geen prooten zijn geblocked of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 02:56
* MrOizo2005 mompelt iets over een glazen bol.

Geef eerst eens wat meer info, over hoe het netwerk in elkaar steekt en wat voor software / hardware er gebruikt word. Heb je het forum zelf ook al gekeken op error 800 met VPN? wat heb je überhaupt al geprobeerd?

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
Ik ben natuurlijk aan het rond snuffelen geweest op internet, error 800 is een output als windows niet weet wat het probleem is! Ook kan ik pingen naar mijn home server dus er is ook verbinding.
Het gaat om een windows PPTP VPN,
Thuis heb ik een windows home server staan en deze dient als VPN host. Ik kan dus zoals gezegt eigelijk overal op de VPN komen maar niet hier @ uilenstede.
De internet provider hier is Ziggo en eigenlijk surfnet, Ziggo zorgt voor de verbinding met surfnet. Verder is er eigelijk weinig te vertellen ik kan soms wel verbinding maken maar dit is erg sporarisch. Verder weet ik niks van de harde waren van de ISP. Ik kan hier gewoon inpluggen op een ethernet aansluiting en via daar zit ik dan op internet.

[ Voor 4% gewijzigd door MaKKie1989 op 26-10-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 02:56
Error 800 komt vaak voor als de verbinding geblokkeerd word. Worden de uitgaande poorten op de plek waar je zit (Uilestede) niet geblokkeerd? als het op andere locaties wel werkt zou ik eerst even gaan kijken of het uitgaand verkeer op TCP 1723 en GRE 47 geblokkeerd worden. desnoods op de Windows PC in de firewall en/of er een Firewall in het pand staat

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

als het nou b.v. een linksys is, dan zit er vaak een "VPN Passthrough" optie in.
Die moet je aanzetten, anders wordt GRE vaak uitgefilterd.
In dat studentenhuis zal vast wel een router zitten zodat er meer mensen van die verbinding gebruik kunnen maken, of is hij puur voor jezelf?
Hoe dan ook, download de handleiding van de router die in dat studentenhuis zit en zoek naar vpn passthrough. Meestal kun je het zo aanzetten en dan werkt het.

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
Ik krijg hier een eigen web IP adres, ik zit niet gedeeld met andere studenten op dit netwerk of iets dergelijks. Ik ben even bezig geweest met: http://www.whatsmyip.org/ports/ . Hier zag ik dat poort 43 en 1723 time out gaan als mijn windows firewall aan staan. staat deze niet aan dan zegt hij dat de poort dicht is. Is dit het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
Oke dat is niet het probleem. Ik kan namelijke wel een VPN hosten van uit hier.
Pagina: 1