Toon posts:

Lampjes branden, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• CarltonBanks
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-11-2010
HoustonTweakers.net, we have a problem.

Toen ik gister mijn computer opendeed nadat hij voor de zoveelste keer uitviel, wat helaas geregeld gebeurd bij zware belasting van de pc, heb ik besloten ook de casefan achterin te laten blazen ipv zuigen omdat het door oververhitting zou kunnen komen. Eigenlijk erg onlogisch, want heb een processorkoeler van +/- 50eu van zalman & 2 coolermaster casefans in de pc zitten, alsmede een arctic cooling voor de gpu. Maargoed, mn processor stond op 3,2 ghz ipv 2,8 (oude Pentium D), dus je weet maar nooit (ook al heeft hij ook wel eens op 3,5 gedraaid). Vervolgens, toen ik de pc wilde aanzetten, was er geen beeld zichtbaar. Alle lampjes id pc die normaal gesproken gaan branden, gaan wel branden en alle fans gaan ook draaien, maar vooralsnog geen beeld.

Is er misschien iemand hier, die een oplossing weet voor dit probleem/weet waar het wellicht aan zou kunnen liggen?

Alvast hartstikke bedankt voor alle nuttige tips!

• hsbbrouwer
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-07 14:26
Ik ben hetzelfde probleem tegengekomen bij een pc van iemand anders. Alle fans en lampjes draaien, de HDD draait, maar ook geen beeld. Het betekent dat òf je videokaart kapot is of je moederbord. In mijn geval was dat het laatste, aangezien het moederbord geen piep meer gaf, ook niet als ik geheugen e.d. eruit haalde. Ik had nog een andere videokaart erin gezet maar daarbij kreeg ik ook geen beeld.

Het zou misschien nog kunnen dat je processor het heeft begeven...
Als je geen piep hoort bij het opstarten van je pc, dan is denk ik je moederbord.

[Voor 17% gewijzigd door hsbbrouwer op 26-10-2010 18:37]

• CarltonBanks
hsbbrouwer schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:36:
Ik ben hetzelfde probleem tegengekomen bij een pc van iemand anders. Alle fans en lampjes draaien, de HDD draait, maar ook geen beeld. Het betekent dat òf je videokaart kapot is of je moederbord. In mijn geval was dat het laatste, aangezien het moederbord geen piep meer gaf, ook niet als ik geheugen e.d. eruit haalde. Ik had nog een andere videokaart erin gezet maar daarbij kreeg ik ook geen beeld.

Het zou misschien nog kunnen dat je processor het heeft begeven...
Als je geen piep hoort bij het opstarten van je pc, dan is denk ik je moederbord.
Allereerst thanks voor je reactie.

Dit is echter al het 3e mobo in 2 jaar, en een piep bij het opstarten heeft hij eigenlijk nooit gegeven.. Videokaart is ook redelijk recent, niet langer dan een half jaartje oud. Processor echter is al tegen de 3 jaar oud..

Is er een manier om achter te komen waar het precies aan ligt? Want op de gok random onderdelen kopen en uitproberen is ook nogal tijdrovend |:(

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lijkt me idd ook dood moederbord of grafische kaart.
Draaien de fans wat langzamer na een tijdje ?
(Bij POST draaien fans harder, wanneer windows laadt trager)
Zo ja, dan heb je volgens mij geluk. Misschien kan je ook een andere videokaart testen ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Mopperman
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-09 10:03
al een bios reset geprobeerd?
Heb ooit zon probleempje gehad met mijn MSI bordje....

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• CarltonBanks
Mavamaarten schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:48:
Lijkt me idd ook dood moederbord of grafische kaart.
Draaien de fans wat langzamer na een tijdje ?
(Bij POST draaien fans harder, wanneer windows laadt trager)
Zo ja, dan heb je volgens mij geluk. Misschien kan je ook een andere videokaart testen ?
De fans blijven idd op hetzelfde tempo draaien, dat is mij ook al opgevallen.. Wat zou de oorzaak kunnen zijn dan, van dit (eventuele) mobo deffect? Want heb wel netjes mezelf ontladen aan het voedingskastje in de pc voordat ik aan de slag ging met de casefan.

• CarltonBanks
Mopperman schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:50:
al een bios reset geprobeerd?
Heb ooit zon probleempje gehad met mijn MSI bordje....
Nog niet geprobeerd, en ook nooit eerder gedaan moet ik bekennen. Hoe gaat zoiets? Gewoon het batterijtje eruit halen en een paar minuten later er weer in doen?

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lijkt me dood moederbord.
Wat ook kan, is dat er dankzij je fan-tweak een kortsluiting is ontstaan. Misschien heeft je moederbord geen speaker, waardoor er inderdaad geen bieptoon komt. Probeer hem even weer om te draaien.

Android developer & dürüm-liefhebber

• hsbbrouwer
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-07 14:26
Als ie vaker uitvalt, ligt het probleem dan niet bij je voeding misschien? Ik weet niet wat voor voeding je hebt, maar zo te zien heb je wel het e.e.a. in je systeem hangen waardoor je een sterkere voeding nodig hebt. Aangezien voedingen na verloop van tijd toch minder presteren...

Heb je een voeding in een andere pc die je kunt gebruiken om te testen?

• Eduardbar
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09-01-2012
Probeer eens al het geheugen eruit te halen, als je dan je PC opstart hoort je mobo continu te piepen. Doet die dit niet controleer dan of er een speaker opzit, zo ja dan is waarschijnlijk je moederbord kapot.

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 11:41
CarltonBanks schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:44:
[...]

Dit is echter al het 3e mobo in 2 jaar, en een piep bij het opstarten heeft hij eigenlijk nooit gegeven.. Videokaart is ook redelijk recent, niet langer dan een half jaartje oud. Processor echter is al tegen de 3 jaar oud..
Wat voor merk voeding heb je en is deze ook al eens vervangen sinds je kapotte moederborden hebt gehad?
Ook wel handig om te vermelden welk type moederbord je hebt. Daarnaast omdat je niet bekend bent met het resetten van je BIOS verwacht ik dat misschien de nieuwere videokaart ook wel eens instabiliteitsproblemen heeft kunnen veroorzaken (dus BIOS updaten wanneer je systeem weer in de lucht is/komt ;) )

resetten doe je door de batterij er uit te halen, powercable uit je voeding. De aan/uit knop even half minuutje indrukken. En daarna weer alles aansluiten. Je overclock is op dat moment ook weer terug gedraaid ;)

verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• CarltonBanks
hsbbrouwer schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:29:
Als ie vaker uitvalt, ligt het probleem dan niet bij je voeding misschien? Ik weet niet wat voor voeding je hebt, maar zo te zien heb je wel het e.e.a. in je systeem hangen waardoor je een sterkere voeding nodig hebt. Aangezien voedingen na verloop van tijd toch minder presteren...

Heb je een voeding in een andere pc die je kunt gebruiken om te testen?
Thx voor de suggestie!

Heb geen andere voeding bij de hand, maar nu ik erbij stil sta is de voeding samen met de cpu nog het enige wat hetzelfde is gebleven van de toenmalige acer-desktop. De kans is heel groot dat de voeding idd te zwak is voor wat er allemaal bij is gekomen, ik zit er aan te denken om die tegelijk met een nieuw mobo te vervangen dan. Hoeveel watt voeding raden jullie me aan?

• CarltonBanks
klaasbram schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 07:31:
[...]

Wat voor merk voeding heb je en is deze ook al eens vervangen sinds je kapotte moederborden hebt gehad?
Ook wel handig om te vermelden welk type moederbord je hebt. Daarnaast omdat je niet bekend bent met het resetten van je BIOS verwacht ik dat misschien de nieuwere videokaart ook wel eens instabiliteitsproblemen heeft kunnen veroorzaken (dus BIOS updaten wanneer je systeem weer in de lucht is/komt ;) )

resetten doe je door de batterij er uit te halen, powercable uit je voeding. De aan/uit knop even half minuutje indrukken. En daarna weer alles aansluiten. Je overclock is op dat moment ook weer terug gedraaid ;)

verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
De voeding is nog een standaard acer, van 3 jaar oud.. Het mobo is een asus, weet alleen niet meer precies het productnummer.

Het resetten heeft helaas niet geholpen, dus ik vrees dat ik nu wel een nieuw MoBo moet aanschaffen..

• marcop23
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Wellicht kan deze site jou helpen bij het kiezen van een voeding. Welk merk waakt op zich niet veel uit, maar:

Niet 1 van een chinees merk
Niet 1 van Sweex of Qtec o.i.d.

Dit omdat die voedingen bekend staan om hun slechte kwaliteit.

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 11:41
CarltonBanks schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:00:
[...]

De voeding is nog een standaard acer, van 3 jaar oud.. Het mobo is een asus, weet alleen niet meer precies het productnummer.

Het resetten heeft helaas niet geholpen, dus ik vrees dat ik nu wel een nieuw MoBo moet aanschaffen..
Dus na je MSI G31M3-F V2 mobo heb je nog een ASUS aangeschaft als ik het goed begrijp ;) (je post history uit nov 2009 leert mij dat :P ) Type staat vaak ook geprint op het moederbord zelf.
Zoals vaker aangegeven hier probeer eerst een andere voeding, want het kan maar zo zijn dat je 3.3v eruit ligt waardoor alles wel lijkt te doen maar juist je cpu bv geen werkbare spanning binnen krijgt ;)

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• CarltonBanks
Ik ben inmiddels aan het wachten op een nieuwe (500watt) voeding + (asus) MoBo, ik zal jullie op de hoogte houden!

• CarltonBanks
Ik heb dus vandaag een nieuwe MoBo & voeding binnengekregen. Frustrerend genoeg, hebben ze beiden geen enkel effect op het probleem. gpu zal het probleem ook niet zijn, want ook op de onboard gpu is er niks te zien.. Dus toch het CPU?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee