[Outlook 2003] Links worden niet goed geopend.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Beste,

Ik heb een probleem met de Outlook 2003 van mijn opa. Ik zal de situatie beschrijven.
Wanneer hij een mailtje krijgt met een link, ongeacht wat voor link, dan stuurt hij dit altijd door naar Picasa. Wat resulteert in het opstarten van Picasa en verder niks.

Ik heb gecontroleerd met welke applicatie de links worden afgehandeld, dit is te zien onder Deze Computer, Extra, Map opties en dan het tapje bestandstypen. Volgens mij zit ik hier verkeerd te kijken, maar ik weet ook niet waar ik wel moet kijken.

Iemand bekend met dit probleem? Of waar de oplossing mogelijk kan zitten?

Alvast bedankt!

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Met een link neem ik aan dat je een link naar een Internpagina bedoelt (een URL dus)?
Of verwijst het naar een plaatje op het Internet?

Stel Internet Explorer eens opnieuw in als de standaard browser; werkt het dan?
De register key van deze pagina kan ook helpen;
http://www.msoutlook.info/question/242

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herstel de registerwaarden voor hyperlinks via onderstaande stappen en zet Internet Explorer als standaard browser zoals Roady81 ook al aan gaf.

1.Download het zip bestand vanaf de volgende website, zorg ervoor dat u de juiste versie kiest voor het besturingssysteem.
(Windows XP) http://www.dougknox.com/x.../html_association_fix.zip
(Windows 7/Vista) http://www.herion.nl/downloads/chrome-repair.zip
2. Plaats het ZIP bestand op het bureaublad.
3. Wanneer u het zip bestand opent ziet u dat er .reg bestanden in zitten, sleep deze bestanden naar het bureaublad en dubbelklik op de bestanden.
4. Bevestig alle meldingen met OK of Ja. De register waarden worden nu gecorrigeerd.
5. Herstart nu uw computer en controleer of uw probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Heren,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de stappen genomen, maar heeft tot nu toe niet mogen helpen. Ik heb ook Google Chrome geïnstalleerd om te zien of dit uitkomst bood, maar helaas.

Ik zie ook dat Internet Explorer/Google Chrome wel als standaard applicatie staat ingesteld voor internet toepassingen, ik weet niet waar hij het vandaan haalt om Picasa te openen.
Als iemand nog een suggestie heeft dan hou ik mij aanbevolen.

Alvast bedankt :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vragen... ;)

Probeer ook eens Picassa te verwijderen; werkt het dan?
Zo ja, installeer Picassa weer en controlleer of het nu blijft werken.
Zo niet; welke melding krijg je?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat het probleem bij Picasa ligt, mogelijk is in deze applicatie in te stellen welke bestandstypes/file extensions gekoppeld zijn aan Picasa. Zorg ervoor dat HTML/HTM niet aan dit programma gekoppeld is.
Pagina: 1