Toon posts:

Desktop verbinden met laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag ,

Aangezien ik op mijn kot draadloos internet heb en het bijna onmogelijk is om een netwerk kabel naar de router te leggen vroeg ik me af of het mogelijk was om een laptop te verbinden met een desktop om zo via de internet te kunnen ontvangen?

Alvast Bedankt,

Vriendelijke groeten ,

Sacha

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me ook af welke netwerkkaart ik op termijn zou moeten kopen ? Of is het beter om zo een usb stick te kopen met een antenne aan?
Mijn moederbord is : Asrock 870 Extreme 3 AMD 870 + SB 850 chipsets.
Het gedoe met de laptop zou een tijdelijke oplossing zijn.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Waarom zou je internet willen verkrijgen via de laptop? Ik zou gewoon een usb-adapter kopen ja. Hoeft niet enorm veel te kosten en je hebt amper gedoe om dat in te stellen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:15
Je geeft zelf al aan dat je draadloos internet hebt. In dat geval zou ik een wireless USB-stick voor je laptop aanschaffen. Waarom moeilijk doen met internet via je desktop als het makkelijk kan?

Verkeerd gelezen. Doch blijf bij een wireless USB-stick. Maar dan voor je desktop ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DPhoenix op 26-10-2010 18:06 ]

AULXJMHR

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-02 11:39
USB stick met antenne is prima. Maar dan kan je net zo goed een routertje ertussen gooien.
Volgens mij scheelt dat niet echt in prijs.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
En wat doet die router dan?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-02 12:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Meekoh schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:04:
USB stick met antenne is prima. Maar dan kan je net zo goed een routertje ertussen gooien.
Volgens mij scheelt dat niet echt in prijs.
Hij heeft al een router, hoe komt hij anders aan draadloos internet?

Gewoon een ubs-stick voor de PC aanschaffen bij DX, daar kosten ze echt niet zo veel.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie één voorstellen voor mij , ken er zelf niets van. Ga waarschijnlijk wel nog online gamen op de desktop , misschien doet dat er iets toe?

Verwijderd

Ga morgen maar naar de winkel, daar kun je alles vragen en advies krijgen. Op GoT verwachten we eigen initiatief en inzet. Het is hier geen helpdesk....Als je niet weet wat een router doet dan ga je dit uit jezelf niet werkend krijgen....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:49:
Ga morgen maar naar de winkel, daar kun je alles vragen en advies krijgen. Op GoT verwachten we eigen initiatief en inzet. Het is hier geen helpdesk....Als je niet weet wat een router doet dan ga je dit uit jezelf niet werkend krijgen....
Ik denk dat veel verkopers vooral in hun achterhoofd houden dat ze de omzet zo groot mogelijk moeten houden dus gaan ze me niet steeds het beste product voorstellen voor mijn situatie. Ik weet heus wel wat een router doet maar ik begreep niet wat een extra router voor nut had, daarom vroeg ik wat die router dan zou doen. Als ik het uit mezelf niet werkende ga krijgen is het toch beter dat ik een vraag stel ? Ik denk dat het grootste deel van een leerproces bestaat uit het stellen van vragen.
In het vervolg liefst opbouwende kritiek ...

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 16:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjah je vragen zijn vrij globaal. "Ga waarschijnlijk wel nog online gamen op de desktop , misschien doet dat er iets toe?" daar kunnen we weinig op antwoorden, kan je net zo goed zelf even opzoeken maar het antwoord is vrij simpel.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:46:
Goeiedag ,

Aangezien ik op mijn kot draadloos internet heb en het bijna onmogelijk is om een netwerk kabel naar de router te leggen vroeg ik me af of het mogelijk was om een laptop te verbinden met een desktop om zo via de internet te kunnen ontvangen?
Het probleem is dat je geen internet hebt en je geen draad kan trekken tussen jou pc/laptop en router. Dan kom je al gauw op draadloos uit ja, en zoals iemand hierboven al poste : http://www.dealextreme.com/search.dx/search.usb%20wireless kan je een hoop vinden.

En trouwens bij een PC zaak zijn ze er heus niet altijd op uit om jou een apparaat van 100 euro aan te smeren terwijl een simpele oplossing van 20 euro ook voldoet. Als je kijkt naar voorgebouwde pc's wordt het al een ander verhaal.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1