McAfee doet ALLE klanten van internetprovider DDS in de ban

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Vanwege een slotje in forum-deel "redactie" en de tip het hier te plaatsen... hier dan de nieuwste gekheid op internet gebied, ditmaal: mcafee...
In de tekst nog wat reacties uit de post elders, deze zijn dik en schuin gedrukt.

McAfee doet ALLE klanten van internetprovider DDS in de ban wegens 1 flase positive, die bovendien al sinds 2004 aanwezig is en wordt gebruikt.

Wat ik nu net meemaak...! En dus DDS en ALLE DDS gebruikers met actieve subdomeinen of zelfs maar virtuele drives aldaar !!

Of ik even mijn remote software voor familie hulp wil verwijderen. Uit mijn virtuele drive map.
Want mcafee site advisor wil die niet als false positive zien maar als threat. Het staat er al sinds 2004 en word af en toe gebruikt zonder dat antivirus gek wordt of vreemde poorten openen e.d.

DUS wat doet mcaffee dan : HEEL *naam*.dds.nl 'geblacklist door mcafee site advisor !!!

Willen ze de eigen markt voor remote hulp van bedrijven en zelfs particulieren onderling via de providers straffen? DDS had het al over reputatie schade...
notsonewbie wijzigde dit bericht 26-10-2010 15:12 (69%)
Reden: vollediger uitleg

Iemand schreef: Wat is het doel van dit topic?
Wat is het doel van dit topic?
Nieuws in wording? of is dit al vaker voorgevallen en dus normaal? Voor mij / omgeving is het nieuw !

Iemand schreef: Niks nieuws aan false positives en al helemaal niet in remote control software.
Ik doel op: bedrijf x (nu mcafee) die gelijk bij 1 detectie, bovendien een onzin detectie, een HEEL domein diens SUB's dermate kwalificeert dat _niemand_ met siteadvisor software nog een DDS map/sub kan bezoeken... !
gallery: notsonewbie

GWX schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:23:
Ik snap je niet

Stel je hebt een map op internet provider DDS.
Aldaar heb je een programma dat je wel eens gebruikt met familie.
Dan komt mcafee dat ineens tegen en die besluit : via siteadvisor (dus mcafee klanten met hun software) kan niemand meer op dds sub pagina's en mappen komen.

Anders gezegd: er staat in jouw straat een auto fout geparkeert aldus de dorpswacht, hij staat helemaal niet fout geparkeert, maar toch,,,, en vervolgens sleept de gemeente ALLE wagens uit je straat weg.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

wow ... en wat is je probleem/vraagstelling nu precies? Ik kan nu niet echt uit je TS opmaken waarvoor je dit topic aanmaakt :S

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Foamy schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:49:
wow ... en wat is je probleem/vraagstelling nu precies? Ik kan nu niet echt uit je TS opmaken waarvoor je dit topic aanmaakt :S
Voor de verandering een wedervraag, wat ik hoogstzelden doe :

Hoe vindt je dit gedrag van mcafee, moet dit kunnen ? ben je er als klant blij mee dat providers waar 1 iemand een false positive stukje software heeft, geheel in de ban gedaan worden?
Ook leuk: heb je mcaffee, kan je eerdaags dus al die software sites wel vergeten softpedia, zdnet, freeware sites enz. want oh er staan wat remote werk utilities op !! 8)7

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

notsonewbie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:03:
Voor de verandering een wedervraag, wat ik hoogstzelden doe :

Hoe vindt je dit gedrag van mcafee, moet dit kunnen ? ben je er als klant blij mee dat providers waar 1 iemand een false positive stukje software heeft, geheel in de ban gedaan worden?
Ook leuk: heb je mcaffee, kan je eerdaags dus al die software sites wel vergeten softpedia, zdnet, freeware sites enz. want oh er staan wat remote werk utilities op !! 8)7
In plaats van te gaan schreeuwen en ranten zoals je nu doet (wat het ook een onleesbare en schurende woordenbrij maakt) zou je ook het door kunnen geven aan McAfee, en wachten of updates het ongedaan maken. Dat gebeurt namelijk wel vaker.

Dit soort dingen gebeuren wel eens en als er klachten binnenkomen zal men er wat aan doen om het te verfijnen. Hier gaan schreeuwen zal het niet oplossen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik begrijp echt helemaal niks van je chaotische post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Korte samenvatting: TS heeft een virtuele domein bij DDS, daar gebruikt hij de webspace als virtuele schijf. Daar heeft hij dus een aantal programma's staan, 1 daarvan wordt door mcafee als virus beschouwt, terecht of niet terecht.
McAfee heeft als tool bij hun antivirus een soort van website keuringsdienst. Deze dienst zegt dus tegen zijn gebruikers, er staat op dit domein ergens een virus, dus doe maar niet openen.

TS wil dat McAfee deze melding weghaalt door het programmaatje niet meer als virus te klasseren
Imho moet TS dat programmaatje (oude VNC versie?) weghalen en vervangen door iets anders.

Edit: om het probleem nog meer te verduidelijken, niet alleen TS zijn subdomein wordt door McAfee geweigerd, maar het hele hoofddomein DDS.

Als ik DDS admin was, zou ik TS zijn subdomein gedisabled hebben ivm mogelijk virus.

[ Voor 15% gewijzigd door Quantor op 26-10-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Quantor schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:09:
Korte samenvatting: TS heeft een virtuele domein bij DDS, daar gebruikt hij de webspace als virtuele schijf. Daar heeft hij dus een aantal programma's staan, 1 daarvan wordt door mcafee als virus beschouwt, terecht of niet terecht.
McAfee heeft als tool bij hun antivirus een soort van website keuringsdienst. Deze dienst zegt dus tegen zijn gebruikers, er staat op dit domein ergens een virus, dus doe maar niet openen.

TS wil dat McAfee deze melding weghaalt door het programmaatje niet meer als virus te klasseren
Imho moet TS dat programmaatje (oude VNC versie?) weghalen en vervangen door iets anders.
Mooie goede samenvatting.
Er is echter nog iets meer aan de hand verneem ik net, ook de email adressen van ALLE dds gebruikers zijn geblacklist. Daar zitten ook zakelijke tussen. Mijn programma staat inmiddels in een hidden map met password en de familie/anderen zijn wel al zo ver dat ze dat weten te vinden en openen gelukkig.

Opzich is er voor mij niets aan de hand, ik gebruik al jaren geen norton en mcaffee meer (te veel false positives en echte virussen die ze nIEt detecteren, ze staan dan ook al lang niet meer in de top 5, en zelf gratis alternatieven scoren vaak beter) DDS neemt mij niks kwalijk, vinden mcaffee ook een rare 'policy' hebben.
De belangrijke bedrijven/personen, emails heen en weer, die hebben ook geen mcaffee.
Het gaat dus vooral om de generalisatie, 1 detectie op niks af, hele provider op de zwarte lijst en iedereen die er bij zit.
Goeie reclame voor mcaffee. En tje, veilig is het wel, zeker als ze alles afbinden, kan je internet de deur uit doen, bespaar je ook nog geld! ;)
mcmaffia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Quantor schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:09:
Korte samenvatting:
Als ik DDS admin was, zou ik TS zijn subdomein gedisabled hebben ivm mogelijk virus.
Dat heeft geen zin, want het was al gebeurt.
Het is ook al opgelost, slepen en pleuren in een map, hidden, password protected.
Ook DDS vind het idioot en weet van de false positive.
ben benieuwd hoeveel sites nog volgen, ook hier in de meuktracker staan wat remote achtigen! Maar ja een anti-virus reviews en tests volgende tweaker met mcaffee...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 23:34
Ok en dit is rant waardig ?, kan je het probleem oplosen ?.
Mcafee komt er bij mij al jaren niet meer in veelste zwaar voor zelfs een pc van anno 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
notsonewbie, zie mijn edit.

Nogmaals: Als McAfee mij als domein admin van DDS zou zeggen dat er op jouw subdomein een virus staat, dan zou mijn reactie simpelweg zijn: disable sub domein. Wat jij als gebruiker ook zegt, als admin ben ik eerder geneigd McAfee te geloven, vooral met de consequenties die het blijkbaar heeft!
Dat ze dat blijkbaar niet doen zet ik al vraagtekens bij.

Dat jij nu gaat zeuren dat het bestandje een false positive is, dat zou mij eerlijk gezegd niet interesseren, zorg maar dat het bestandje weg is.

Edit: niet alle remote control programma's worden als virus geklassificeerd, echter een aantal oudere versies van bijv VNC wel weet ik uit het verleden. Dus jouw voorspelling dat er veel meer sites worden geblokkeerd zal niet uitkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Quantor op 26-10-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Daar reageerde ik al op.
Nogmaals: Als McAfee mij als domein admin van DDS zou zeggen dat er op jouw subdomein een virus staat, dan zou mijn reactie simpelweg zijn: disable sub domein. Wat jij als gebruiker ook zegt, als admin ben ik eerder geneigd McAfee te geloven, vooral met de consequenties die het blijkbaar heeft!
Dat ze dat blijkbaar niet doen zet ik al vraagtekens bij.
Ze hebben er av-clam (of zoiets) over heen laten gaan, die vond het allemaal prima :)
Wel plaatstden ze het file even in de beveiligde niet publieke root.
Dat jij nu gaat zeuren dat het bestandje een false positive is, dat zou mij eerlijk gezegd niet interesseren, zorg maar dat het bestandje weg is.
En dus mag mcaffee elke DDSer blacklisten, hij is fijn...
Edit: niet alle remote control programma's worden als virus geklassificeerd, echter een aantal oudere versies van bijv VNC wel weet ik uit het verleden. Dus jouw voorspelling dat er veel meer sites worden geblokkeerd zal niet uitkomen
http://www.radmin.nl/ en daar staan al 3 awards, van o.a. tucows en download . com
Meuktracker hier heeft ook remote software, dus wie weet kan ook tweakers.net het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:21:
Ok en dit is rant waardig ?, kan je het probleem oplosen ?.
Zoals jij het bedoelt wel ja, file in andere map, 'uit zicht' en het is 'opgelost'.

Maar of mcaffee in bijv. 24 uur de blacklisting ongedaan kan maken voor ELKE DDSer... ? mij lukt dat niet hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
notsonewbie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:33:
[...]
Ze hebben er av-clam (of zoiets) over heen laten gaan, die vond het allemaal prima :)
Wel plaatstden ze het file even in de beveiligde niet publieke root.
[...]
En dus mag mcaffee elke DDSer blacklisten, hij is fijn...
[...]
http://www.radmin.nl/ en daar staan al 3 awards, van o.a. tucows en download . com
Meuktracker hier heeft ook remote software, dus wie weet kan ook tweakers.net het meemaken.
A: DDS admin toch hun werk redelijk doen, maar av-clam is nu ook niet echt de betrouwbaarste antivirus
B: McAfee heeft voor hun eigen dienst inderdaad dat recht.
C: Blijkbaar heb je toch een oudere versie staan of misschien wel een geinfecteerd bestand? Dus nog steeds zul je in mijn ogen dit bestand moeten verwijderen.

Mijn conclusie: ik zie niet in waarom je dit wilt escaleren alsof jou een groot onrecht is aangedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
notsonewbie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:36:
[...]

Zoals jij het bedoelt wel ja, file in andere map, 'uit zicht' en het is 'opgelost'.

Maar of mcaffee in bijv. 24 uur de blacklisting ongedaan kan maken voor ELKE DDSer... ? mij lukt dat niet hoor! ;)
Ik zie niet in waarom mcafee dat niet zou kunnen, het is alleen de vraag of ze het hele DDS domein uitvoerig gaan scannen en dan kan dat even duren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Quantor schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:42:
[...]Mijn conclusie: ik zie niet in waarom je dit wilt escaleren alsof jou een groot onrecht is aangedaan.
Mij is niet zo zeer onrecht aangedaan hoor, alswel al die andere DDSers.
En sites die mogelijk nog aan bod komen, plus uiteraard de betalende mcaffee klantjes.
En mij lijkt het heel aannemelijk dat als je ook email adressen van een domein als slecht labelt, dat daar ook email wisselingen gaan stagneren, niet chronologisch meer kloppen e.d. met dank aan mcaffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 23:34
notsonewbie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:36:
[...]

Nee ik zou het niet zo oplossen, het hele mcafee zou gelijk de deur uit gaan.
Maar ik snap je punt wel alleen of het zo erg en ramp is zoals je het zegt betwijfel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:50:
[...]

Nee ik zou het niet zo oplossen, het hele mcafee zou gelijk de deur uit gaan.
Maar ik snap je punt wel alleen of het zo erg en ramp is zoals je het zegt betwijfel ik
klagen helpt !
http://www.siteadvisor.com/sites/dds.nl

Echter er zijn uiteraard wel sites en mails geblockt en als slecht gelabelt, dan komt er een internet fenomeen om de hoek, zoals het domino effect, met bijv. anti-spam software die met 1 of gEEn klik ook weer andere blacklists informeert over al die 'slechte' dds email adressen.

ik ben tevens benieuwd of iedereen met mcaffee dus weldra geen remote software meer kan vinden, cq sites die dat ook er op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik vind het een hoop "gelul" en paniek voetbal.

Dit soort dingen gebeuren. Misschien een foutje in de dat files. Shit happens.
Zal niet de eerste en niet de laatste keer zijn. Zowel voor mcafee, als norton, AVG, panda, en welke AV er nog meer bestaan.

Wist niet eens maar dat dds.nl nog bestond.

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfie op 26-10-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:57

Wildfire

Joy to the world!

En daarnaast, SiteAdvisor blokkeert niet maar adviseert. Je kunt de waarschuwingen altijd nog negeren en gewoon doorklikken naar de site zelf.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1