Toon posts:

[vb/Eprime] Loslaten toets registreren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Morphs
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2019
Ik ben voor m'n afstuderen een experiment in E-prime aan het programmeren. Het is makkelijk opgezet voor totale programmeerleken, maar je kunt ook zelf stukken code toevoegen als het wat complexer moet worden. Dit gebeurt in Visual Basic, hoewel ik niet het idee heb dat alle vb functionaliteit aanwezig is (ben zelf ook geen programmeerwonder).

In m'n experiment wil ik feedback genereren op het indrukken van de "j"-toets. Als de j wordt ingedrukt gebeurt er iets (vierkantje wordt geel) en zodra je de j loslaat verdwijnt het vierkantje weer.

Dit laatste is het probleem. Hoe registreer je makkelijk dat de j (of welke toets dan ook) is losgelaten?

• jan-marten
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:33
Als het vb6-achtig is kun je Button_KeyUp() proberen of (indien .net) een private sub hupsakee(byval sender as object, byval e as eventargs) handles Button.KeyUp.

• MSalters
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-09 11:08
Snel googlen wees me erop dat de taal een kloon van VBA (Visual Basic for Applications) is. Dat zou het zoeken makkelijker moeten maken.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Armageddon_2k
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22-09 15:47

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Kijk anders hier
Een Combinatie van zoeken op:
E-prime Button key up

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee