Toon posts:

[Solid Edge] - een surface model maken

Pagina: 1
Acties:

• MarkQ
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2010
Ik ben bezig met een assembly in Solid Edge v20 en nu heeft de klant gevraagd om een 3d model.
Nu wil ik niet te veel informatie weggeven van de interne opbouw van de machine en wil dus alleen de buiten contouren geven.
Weet iemand of het mogelijk is om in Solid edge een assembly op te slaan zodat de ontvanger alleen de buiten contouren kan zien? een soort surface model.
Alvast bedankt.

Mark

• storeman
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:37
Je kunt de hele assembly toch als solid opslaan? Op die manier gaan alle features verloren. Echter als je een assembly als solid opslaat, wordt het denk ik één onderdeel ipv meerdere onderdelen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• MarkQ
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2010
storeman schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:18:
Je kunt de hele assembly toch als solid opslaan? Op die manier gaan alle features verloren. Echter als je een assembly als solid opslaat, wordt het denk ik één onderdeel ipv meerdere onderdelen.
Klopt, maar alle onderdelen in mijn model zijn nog steeds zichtbaar als je een doorsnede maakt van het model, dat wil ik graag verkomen. Mijn klant wil graag het bestand in een igs of sat model aangeleverd hebben om in hun model te zetten dus ze hebben de mogelijkheid om een doorsnede te maken.
Een extern programma die dit voor mij kan doen is ook een optie, maar ik zou niet weten wat.

• AvonW
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-09 16:45
Een Deens bedrijf heeft een programma gemaakt genaamd Edge publiser, deze heeft een functie genaamd unite assembly. Meestal als je een parasolid maakt zit de geometrie en feature toch nog in het bestand wat te verstuurd.
Met de Unite Assembly-functie schijnt dit probleem ook op te lossen. Ik werk zelf bij een bedrijf wat hetzelfde probleem had en nu gebruik maakt van dit programma.

Hier word gewerkt met versie ST4.

Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee