Ik was probeerde een bug op te lossen in de creatie van wat datums. Na wat geklooi en het verwijderen van niet ter zaken doende code kwam ik tot het volgende:
resultaat van de println's
Echter:
Ik geloof dat ik gek/dom/scheel* wordt... Zo niet, dan heb ik misschien een bug in de GregorianCalendar class ontdekt
Zoek de verschillen! (Hint: het gaat primair om regel 2 van de output, daar zou imo hetzelfde uit moeten komen)
* doorkruisen wat niet van toepassing is
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| Calendar c = GregorianCalendar.getInstance(); c.set(Calendar.YEAR, 2011); c.set(Calendar.DAY_OF_YEAR, 1); System.out.println(c.getTime()); Calendar temp = GregorianCalendar.getInstance(); c.set(Calendar.DAY_OF_WEEK, temp.get(Calendar.DAY_OF_WEEK)); System.out.println(c.getTime()); |
code:
1
2
| Sat Jan 01 14:36:49 CET 2011 Tue Dec 28 14:36:49 CET 2010 |
Echter:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| Calendar c = GregorianCalendar.getInstance(); c.set(Calendar.YEAR, 2011); System.out.println(c.getTime()); c.set(Calendar.DAY_OF_YEAR, 1); Calendar temp = GregorianCalendar.getInstance(); c.set(Calendar.DAY_OF_WEEK, temp.get(Calendar.DAY_OF_WEEK)); System.out.println(c.getTime()); |
code:
1
2
| Wed Oct 26 14:40:27 CEST 2011 Tue Oct 25 14:40:27 CEST 2011 |
Ik geloof dat ik gek/dom/scheel* wordt... Zo niet, dan heb ik misschien een bug in de GregorianCalendar class ontdekt
Zoek de verschillen! (Hint: het gaat primair om regel 2 van de output, daar zou imo hetzelfde uit moeten komen)
* doorkruisen wat niet van toepassing is
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.