Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn Panasonic 50VT20 ontvangen, en moet nu al mijn apparaten van Scart naar HDMI gaan veranderen.
Nu moet ik dus HDMI kabels gaan aanschaffen, maar de prijzen gaan van onder de €10 to enorm duur.
Ik heb alleen maar korte kabels nodig.
Ik dacht altijd dat aangezien het digitaal is, het geen drol uitmaakt of je nu duur of goedkoop neemt.

Ik sluit mijn digitale geluids aansluiting ook gewoon met een mono tulpsnoertje aan, en dat klinkt perfect.
Nu kan ik daar wel een €60 vergulde kabel tussen hangen, maar het is digitaal, enen en nullen.

Mijn theorie in twijvel.
Ik heb een monitor aan mijn laptop zitten.
Eerst via HDMI aangesloten, maar ik vond het beeld geen diepte hebben.
Een beetje vaagjes.
Ik heb voor de verandering eens een VGA Kabel aangesloten en PATYS,... het beel hgeeft echt veel meer diepte, alsof het zwart niveau beter wordt doorgegeven.
Nu kan dat aan 2 dingen liggen.
Ik heb een mooie platte rubberen HDMI kabel met een goudcoating gekocht bij de Makro voor €10.
Is die kabel te goedkoop?
Het kan ook zijn dat de HDMI van mijn Laptop van een beroerde kwaliteit is natuurlijk.
Het is de duurste Medialaptop van Acer €1900, maar goed het blijft een goedkoop merk, want bij andere merken betaal je voor zoiets veel meer.

Natuurlijk kan ik mijn Playstation aansluiten en kijken maar vergelijken met een andere kabel gaat pas als ik een €80 HDMI kabel koop.
Ik hoopte eigenlijk, dat hier iemand al ervaring had opgedaan met duurdere kabels.
Let wel,... het gaat hier om korte kables, niet van 10 meter of zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 14:38 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HDMI kabels boeit het echt voor geen meter, koop gewoon die 10 euro kabels. HDMI is 0 en 1, geen 'mooie' 0 of 'diepere' 1. Per uitgang kan je laptop best verschillen qua kleur instellingen, maar kans is ook groot dat je TV dus instellingen per ingang heeft (helderheid, contrast etc).

Ik heb zelf ook een Panasonic, die heeft inderdaad per aansluiting (VGA, HDMI1/2/3 etc) aparte instellingen qua kleur/contrast/helderheid. Ik denk dus dat jou VGA en HDMI aansluiting aparte instellingen hadden, waardoor het beeld anders leek.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 26-10-2010 14:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik snap eigenlijk niet dat je wel de redenering kunt maken dat een dure HDMI-kabel niet nodig is, maar dat je de searchknop en Google vervolgens volledig negeert.

Maar goed, je hebt je antwoord dus eigenlijk al wel.

[ Voor 14% gewijzigd door danielkraak op 26-10-2010 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik had al van alles in de search gezet op deze forum, en kreeg wel het een en ander over HDMI, maar niet specifiek dit.
Ik zit ook wel eens op een andere forum, maar die gasten zijn vaak nogal agressief naar elkaar, want daar zitten een hoop verkopers op.

Toch bedankt voor de link.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09

SkyStreaker

Move on up!

Bij bol.com heb je goedkope, korte kabels. Zelfs optisch is niet heel duur. Haal gewoon daar weg. Het wordt pas een vervelende zaak als je over lange afstanden moet dat je met duur spul bezig gaat.

Gebruik al 2 tot 3 jaar een paar kabels van nog geen 10 euro daar weg en het gaat prima.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.