Goeiemiddag heren,
Ik ben ooit al eens eerder begonnen met C++ en heb toen ook wat in elkaar gedraaid. Alleen door de jaren heen is die kennis weer vergaan. Nu wil ik toch weer opnieuw c++ gaan oppakken. Nu lees ik overal dat ik me interface van me class in de header file moet stoppen en de implementatie in de cpp file.
Alleen ik krijg steeds build errors. Ik heb overal gezocht en ik kom steeds de code tegen die exact hetzelfde is als mijn code. Wat doe ik dan verkeerd? Zouden jullie mij op weg willen helpen?
main.cpp
MouseHandler.h
MouseHandler.cpp
De errors die ik krijg zijn dat MouseHandler in de mouseHandler.cpp een class of een namespace hoort te zijn, maar ik heb dat *** al gedefinieerd als een class.
Wat doe ik nou verkeerd?
Ik ben ooit al eens eerder begonnen met C++ en heb toen ook wat in elkaar gedraaid. Alleen door de jaren heen is die kennis weer vergaan. Nu wil ik toch weer opnieuw c++ gaan oppakken. Nu lees ik overal dat ik me interface van me class in de header file moet stoppen en de implementatie in de cpp file.
Alleen ik krijg steeds build errors. Ik heb overal gezocht en ik kom steeds de code tegen die exact hetzelfde is als mijn code. Wat doe ik dan verkeerd? Zouden jullie mij op weg willen helpen?
main.cpp
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #include "stdafx.h"; #include <iostream>; #include "MouseHandler.cpp"; using namespace std; int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[]) { MouseHandler mouseHandler; mouseHandler.PreformClick(); cin.get(); return 0; } |
MouseHandler.h
C++:
1
2
3
4
5
| class MouseHandler { public: void SetLocation(double x, double y); void PreformClick(); }; |
MouseHandler.cpp
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #include "MouseHandler.h"; #include "stdafx.h"; #include <iostream>; using namespace std; void MouseHandler::SetLocation(double x, double y){ cout<<"SetLocation is preformed"; } void MouseHandler::PreformClick(){ cout<<"click is preformed"; } |
De errors die ik krijg zijn dat MouseHandler in de mouseHandler.cpp een class of een namespace hoort te zijn, maar ik heb dat *** al gedefinieerd als een class.
Wat doe ik nou verkeerd?