Toon posts:

[ingewikkeld] Dual screen DVI, moet een HD LCD bij

Pagina: 1
Acties:

• Mx-KAEY
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-09 09:54
Ik heb een beetje de search gebruikt om te kijken wat er voor oplossingen voor mijn vraag zijn, maar ik denk dat het te specifiek is dus heb het niet echt kunnen vinden.

Het zit als volgt. Ik heb een grafische kaart van Nvidia, de GeForce 8600 GTS. Deze heeft 2 DVI aansluitingen. Nou werk ik al jaren met dualscreen monitoren. Dus beide DVI uitgangen op de videokaart zijn bezet. De schermen werken samen als extended bureablad. Maar nu komt het volgende, er komt een Full HD LCD TV bij. Daar wil ik graag HD video's en noem maar op van mijn pc afkijken. Het hoeft geen extended bureaublad te worden dat het een 3e scherm in mijn rijtje wordt, maar een kopie van mijn main monitor vind ik ook goed!

Dus mijn vraag: Kan ik mijn eerste DVI uitgang splitten naar DVI en HDMI, zodat ik mijn main monitor kan aansluiten op de DVI en nog steeds als main monitor gebruik, terwijl hetzelfde beeld wordt uitgevoerd in HD via HDMI op de TV?

Of vraag ik teveel van mijn videokaart en is het niet zo makkelijk als ik denk? Mocht het niet lukken zijn er eventuele andere (goedkope/makkelijke) alternatieven voor deze situatie? Thanks in advance! O+

-- Mx-Generætion --

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het signaal wil splitten (en dus ook dezelfde resolutie wil draaien) dan is dat geen probleem, en dat maakt voor je videokaart geen klap uit, die stuurt het signaal door, en of dat nu naar 1 of meer monitoren gaat maakt geen klap uit. 3 schermen apart aansturen zal niet lukken, dan zul je er een 2e kaart bij moeten prikken.

30" monitor te koop

• Mx-KAEY
Ik hoef dus geen 3 schermen aan te sturen. Ik wil het eerste signaal gewoon kopieren, door te splitten van DVI naar DVI en HDMI. Maar ik wil dus wel FULL HD beeld...

Dat is dus geen probleem? simpel splittertje should do the trick ?

-- Mx-Generætion --

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Dan koop je dus zoiets:

Op één van de uitgaande DVI-stekkers plug je dan een DVI-naar-HDMI-kabel.

[Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 26-10-2010 13:41]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Mx-KAEY
OK, het was dus zo simpel als ik dacht :D

[Voor 8% gewijzigd door Mx-KAEY op 26-10-2010 13:40]

-- Mx-Generætion --

• Nixy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 02:00
Mx-KAEY schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:32:
Ik hoef dus geen 3 schermen aan te sturen. Ik wil het eerste signaal gewoon kopieren, door te splitten van DVI naar DVI en HDMI. Maar ik wil dus wel FULL HD beeld...

Dat is dus geen probleem? simpel splittertje should do the trick ?
Ten eerste:

Google. Hiermee kan je veel informatie vinden.

Ten tweede:

Is de resolutie van jouw scherm dezelfde resolutie als die van de TV? Zo niet, dan nee. Dan kan je het DVI signaal niet zomaar splitsen.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Mx-KAEY
Ten eerste:

Ik heb gegoogled, informatie was niet naar mijn wens

Ten tweede:

Monitor draait op 1280 bij 1024, kan maximaal naar 2048 bij 1536. Maar ik wil dus de tv op 1080i hebben.... Dus dat gaat niet zomaar zeg jij... of ik moet de resolutie van de tv lager zetten ?

of is een 2e videokaart dan makkelijker??

[Voor 7% gewijzigd door Mx-KAEY op 26-10-2010 15:01]

-- Mx-Generætion --

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk gaat dat wel, als je de resoluties maar hetzelfde houdt. Dus als jij beide schermen op 1920x1080 hebt draaien, dan is er geen probleem.

30" monitor te koop

• Mx-KAEY
ok, de tv is besteld. Komt van het weekend binnen. Ik zal er een beetje mee spelen, laat wel even in het topic weten of het gelukt is of niet.

-- Mx-Generætion --

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09-09 10:25
En anders maar een eyefinity kaartje met een passieve converter ;).

• Mx-KAEY
Nou, dat splittertje blijkt geen goed idee. Ik heb het getest en op het moment dat de TV niet aanstaat of als de tv niet staat op het kanaal waarnaartoe het gesplitst is, is mijn monitor aan het flippen! Bovendien kan ik de resolutie niet goed aanpassen op de monitor, omdat de tv het beeld alleen maar uitrekt wat mijn monitor laat zien, dus het heeft geen zin om de monitor op 1920 x 1080 te zetten. Grote faal voor het simpel splitten van het beeld dus. Het is echt 3x niets :(

een tweede videokaart erin prikken zit er niet in, aangezien mijn moederbord (asus P5K pro) geen SLI ondersteunt heb er op het moment een Nvidia kaartje inzitten :( .

Beetje jammer deze situatie.

Enige wat ik nu kan doen is zo af en toe van ene scherm naar andere scherm afwisselen... En dat is ook niet echt praktisch en fijn...

Mijn xbox als mediaspeler gebruiken werkt ook niet met mkv bestanden dus dat is helaas ook geen optie.

Is er iemand die met een simpele en eventueel goedkope oplossing kan komen?

edit: is dit eventueel een idee? http://kabeltje.com/hq-dvi-2-poorts-schakelaar-p-1274.html
Op het moment dat ik beeld op mijn tv wil dat ik dan doorschakel naar de TV en klaar ben weer terugschakel?

[Voor 9% gewijzigd door Mx-KAEY op 30-10-2010 14:48]

-- Mx-Generætion --

• Nielson
  • Laatst online: 00:08
Mx-KAEY schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:42:
een tweede videokaart erin prikken zit er niet in, aangezien mijn moederbord (asus P5K pro) geen SLI ondersteunt heb er op het moment een Nvidia kaartje inzitten :( .
Je hebt ook niet persé SLI nodig om een tweede kaart te kunnen gebruiken. Als je niet van plan bent om spellen op je tv te spelen kun je er gewoon een goedkoop kaartje met hdmi (bv GT210) erbij prikken en daar je tv op aansluiten.

• Mx-KAEY
Ah, ik dacht dat als je er een tweede kaartje bij wilt prikken deze perce in SLI moeten werken. Maar dat is dus niet het geval begrijp ik uit jouw woorden. Ik kan in mijn setup P5Kpro moederbord en naast mijn huidige Nvidia videokaart er een extra videokaart bij pluggen die er gewoon naast werkt. Kan ik het dan wel als derde scherm erbij gebruiken als extended bureaublad? Hoe werkt dat dan precies, kan je mij dat uitleggen?

-- Mx-Generætion --

• Nielson
SLI gebruik je kort gezegd om de kracht van twee (bijna dezelfde) kaarten te bundelen om één beeld sneller op te kunnen bouwen, zoals bv bij spellen. Wil je gebruik maken van de afzonderlijke uitgangen heb je geen sli nodig, volgens de Asus site ondersteunt je mb het zelfs niet eens. Met een extra kaartje krijg je er gewoon één of twee extra monitoren in je beeldscherm eigenschappen bij die je als extended beeldscherm kunt gebruiken.

• Mx-KAEY
ah super! Bedankt voor de info, dat het niet ondersteunt dat wist ik en dat zei ik ook al. Maar ik wist dus niet dat ik er gewoon een tweede videokaart bij kon prikken zodat ik een derde scherm er apart bijkrijg als extended bureaublad.

dus als ik deze videokaart kies pricewatch: XFX G 210 512MB DDR2 HDMI (GM-210X-YAF2)

Dan kan ik die in de vrije PCI-E slot steken installeren en klaar is kees?

-- Mx-Generætion --

• roelbb
  • Laatst online: 11-09 13:29

roelbb

knorretje

heb je geen pci slot meer vrij? Daar kun je dan evt een extra kaart in stoppen.

roelbb

• Mx-KAEY
Ik geef het op. Ik heb besloten om gewoon een goede nieuwe videokaart te nemen.

mijn eisen: 2x dvi 1x hdmi (eventueel 1x vga 1xdvi 1xhdmi)

waar ik 3 schermen aan kan hangen als extended bureaublad. Ik neem aan dat hier wel kaartjes voor zijn. Iemand die nog iets kan aanraden ?

-- Mx-Generætion --

• ewoud75
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:43
euhhh ATI 5000 serie? Meerdere aansluitingen mogelijk

• loser180
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01-08 10:59
Mx-KAEY schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:15:
ah super! Bedankt voor de info, dat het niet ondersteunt dat wist ik en dat zei ik ook al. Maar ik wist dus niet dat ik er gewoon een tweede videokaart bij kon prikken zodat ik een derde scherm er apart bijkrijg als extended bureaublad.

dus als ik deze videokaart kies pricewatch: XFX G 210 512MB DDR2 HDMI (GM-210X-YAF2)

Dan kan ik die in de vrije PCI-E slot steken installeren en klaar is kees?
Dat is een prima kaartje en gaat gewoon werken.

Waarom geef je het dan op?

Jouw naam in onder mijn Post

• Nielson
Er zijn geen simpele consumentenkaartjes waarbij je 2xDVI en 1xHDMI tegelijk kunt gebruiken (ook al zitten deze aansluitingen er wel op). Het dichtste in de buurt komt de ATI 5000 serie, kun je drie beeldschermen tegelijk op aansluiten zolang één van deze drie de DisplayPort aansluiting gebruikt. Er bestaan echter wel converters van displayport naar dvi of vga, let wel op dat je soms een duurdere actieve moet hebben ipv een passieve.

• Mx-KAEY
pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE

als ik naar deze kaart kijk, moet ik gewoon 2 monitoren op dvi kunnen aansluiten en een tv via hdmi. Ondersteunt 3 schermen tegelijk. Moet gewoon werken lijkt me?

@loser 180, het feit dat het 2e videokaartje niet past vanwege massieve koelelement van huidige videokaart.

-- Mx-Generætion --

• Mx-KAEY
Nou, even een update. Ik heb een nieuwe videokaart gekocht met 2x dvi 1x hdmi en 1x displayport. Alles aangesloten. met 2x dvi en de tv met hdmi. Ik kan nu full hd afspelen op mijn tv. Alleen 1 klein probleempje. Als ik alle drie de schermen wil laten werken, zal ik met een actieve displayport adapter moeten werken. Dan pas werkt de eyefinity met 3 schermen. Achteraf kost me dat nog een aantal tientjes, maar het werkt nu iig! Tijdelijk switch ik via catalyst control center van scherm 2 naar 3. Als de adapter binnen is, heb ik volledige extended bureablad over 3 schermen en wat ik wil. Totaal heeft me dat dus een nieuwe videokaart en een adapter erbij gekost... Ach ja, je moet er wat voor over hebben he :D

edit: Dus Nielson had dus volledig gelijk!

[Voor 3% gewijzigd door Mx-KAEY op 09-11-2010 01:13]

-- Mx-Generætion --

• Mr Alfabet
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58

Mr Alfabet

Je Moeder!

Je kunt gewoon een PCI videokaartje in je pc stoppen, en daarmee 1 van je schermen aansturen. Ik gebruik zelf een 8400GS om een extra 19" aan te sturen. Kost je 30 euro, en dan kun je 2 extra schermen aansluiten.

Overigens werkt het verloopje van Codemaster ook, maar dan moet je je beeldschermen niet als plug&play monitor instellen, maar manual. Anders gaat je pc proberen om 2 feedback signalen te ontvangen (de reden dat je pc weet welke reso's je schermen aankunnen)

[Voor 38% gewijzigd door Mr Alfabet op 09-11-2010 01:23]

Core i7 950. DFI DK x58-T3eH6. 6GB OCZ RAM. 5850@1000/1200. Disks: OS: OCZ Vertex3 MAXIO 120GB, DATA: 12x1.5TB WD15EARS RAID6 op Areca 1231ML.Koeling: 2x 240 rad, 3x Eheim 1048, 5850@WC, 8800GT@WC, CPU@NexXxos XP, NB@WC

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee