AOP aansluiten....hoe ??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 06:49
Ben pasgeleden overgestapt naar UPC met een totaal pakket.
Heb nog niets binnen, maar wil wel alvast alles in orde gaan maken, maar zie door de bomen het bos niet meer...

Mijn AOP komt in de woonkamer binnen, hier zit op dit moment niets op aangesloten. ( gebruik nu nog digitenne )
Vanaf dit zelfde punt ( dezelfde doos ) is er een COAX doorgetrokken naar de bovenverdieping ( slaapkamer )
Ook hier zit op dit moment geen doos op.

Op het AOP punt zal een doos gezet moeten worden om alle zooi van UPC aan te sluiten ( internetmodem/digitale tv receiver ), maar tegelijkertijd moet de kabel ook naar boven toe doorgelust worden. ( en boven zou deze eventueel nog doorgelust moeten kunnen worden naar een tweede en derde slaapkamer )

Welke doos ( kwalitatief goed, Hirschmann b.v. ) kan ik het beste in de woonkamer gebruiken...
Deze zal dus een uitgang de woonkamer in moeten hebben, maar aan de achterzijde een doorlusmogelijkheid naar boven toe.

En welke doos kan ik het beste in de slaapkamer gebruiken zodat ik in de toekomst de kabel ook nog kan verlengen naar de andere slaapkamers.

Ik heb al meerdere searches gedaan op GoT, maar een goed duidelijk verhaal heb ik niet gevonden.
( wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is. )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108504

AOP is verantwoordelijkheid van UPC.

Maak een afspraak met monteur en laat het herstellen.

UPC Klantenservice aop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Euhhh, dat kan wel wezen, maar we hebben het hier over een dijkwoning van ruim 100 jaar oud....
Tijdens een tien maanden durende verbouwing ( waarbij alles in het huis gestript is, en opnieuw is aangelegd ) zijn dit soort zaken dus door mijzelf veranderd/verwijderd. ( kwaliteit was al bagger )

Aangezien ik vervolgens gebruik gemaakt heb van Digitenne is er nooit de noodzaak geweest om weer een nette doos te monteren.

Ik vind het te makkelijk om dan maar UPC te laten komen om de zooi aan te sluiten, aangezien ik zelf verantwoordelijk ben voor de huidige situatie.
Logischerwijs zal ik dan moeten betalen voor de UPC monteur, en die kosten spaar ik liever uit om voor hetzelfde bedrag ( of minder ) spullen te kopen en de zooi zelf aan te sluiten.

Vandaar dus mijn vraag.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
Weet niet hoe het bij UPC zit, maar Ziggo stuurde bij mij een nieuw AOP mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Heb ondertussen de lay-out duidelijk en zal hem hier even neerpennen, wellicht kan iemand anders er in de toekomst zijn voordeel mee doen :

Op het AOP heb ik de TRAS1000/b gemonteerd ( Hirschmann )
Hier komt vervolgens de FDU-44 op ( of zoals in mijn geval de FRA-752/N ) antenne versterker.
Beiden van Tratec

Zorg dat je in de installatie gebruik maakt van goed kwaliteit connectoren, in mijn geval ga ik gebruik maken van KOKWI3 ( female CIE connector ) en KOSWI3 ( male CIE connector ) connectoren ( Hirschmann )
Daarbij kan het handig zijn om nog een aantal F-connectoren aan te schaffen voor aansluiting van de kabel op de antenne versterker. ( en eventuele rand apparatuur ).
Ik heb hiervoor de Hirschmann SFC070 besteld.

En als kabel heb ik gekozen voor de KOKA799 ( ook weer van Hirschmann )
Nee, ik werk niet bij Hirschmann, maar wil enkel de gegevens zo compleet mogelijk neerzetten.

Let er trouwens bij het monteren van kabels op connectoren op dat er geen enkel contact mag zijn tussen de mantel en de binnenkabel.....
Klinkt logisch, maar contact is zo gebeurd met die ienieminie draadjes, en vervolgens loop je drie weken te vloeken en te zoeken waar toch die storing vandaan komt....

Ik hoop dat ik anderen een beetje wijzer heb gemaakt, en ik zal tegen de tijd dat ik alles geinstalleerd heb wel even een verslagje doen van de kwaliteit en eventuele problemen/uitdagingen die ik ben tegengekomen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

Robinski

A.K.A. RHarmsen

LiquidSmoke schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:14:
Weet niet hoe het bij UPC zit, maar Ziggo stuurde bij mij een nieuw AOP mee.
En bij mij zelfs een splitter/versterker.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1