Toon posts:

Windows 7 updates kunnen niet worden geinstalleerd...

Pagina: 1
Acties:
Ik draai NOD32 als virusscanner die de laatste twee weken netjes oppopt om te zeggen dat niet alle Windows 7 updates op m'n laptop geinstalleerd zijn.. Allemaal geen probleem dacht ik en updaten die handel, zoals altijd.

Maar elke keer dat ik probeer te updaten lukt het niet, krijg ik meldingen te zien dat de updates niet
geinstalleerd kunnen worden en dat alles weer wordt teruggebracht in de oude staat qua configuratie.

Elke keer dat m'n laptop nu opstart boot die een paar keer achter elkaar, omdat die dus eerst probeert
updates te installeren, dat niet lukt, hij weer reboot naar de oude staat en dit is hetzelfde met afsluiten.

De updates die die wil installeren zijn:

Als ik alleen al Google op de eerste update vind ik meerdere (engelstalige) fora die hetzelfde probleem ervaren,
maar een concrete oplossing staat er niet genoemd. Dit ben ik allemaal nagegaan, maar tot op heden: niks.

De rest van de updates zijn aanbevolen / optioneel, maar zorgen er volgens mij niet voor dat ik niet kan updaten.

Iemand hier nog een tip / oplossing of iets wat ik moet dubbelchecken?

En zou een clean install 100% zekerheid geven dat ik hem dan wel kan installeren?
Heb niet echt behoefte aan een clean install, want het systeem draait ansich stabiel, maar als het moet...

[Voor 10% gewijzigd door CLB op 01-11-2010 11:32]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Iemand misschien nog een idee? Tot nu toe zelf nog steeds geen passende oplossing gevonden...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
welke fout krijg je.

staat je tijd en datum goed (certificaat error als de datum te veel verschilt met huidige datum)

en dit had je natuurlijk zelf ook wel kunnen vinden
[WIN7] Automatische update blijft hangen
met namen 2e post is belangrijk. maar lees de rest ook eens door
LegacyCode schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:04:
Ik heb thuis op 2 van 3 computers hetzelfde fenomeen voorgehad.
Mijn oplossing was de volgende.
1. Open computer management (rechts klik op Computer->Beheren/Manage)
2. Stop de Windows Update service
3. Open een dosbox (cmd) met Administrator rechten (CTRL+SHIFT+ENTER)
4. ren C:\Windows\Softwaredistribution Softwaredistribution.old
5. Start de Windows Update service
6. Open Windows Update en laat opnieuw naar updates zoeken
@BèR

bij update geschiedenis kun je ook gewoon precies zien welke fout gaat.

[Voor 97% gewijzigd door Proxx op 01-11-2010 11:14]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• BèR
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2020

BèR

bowlen!

Kun je ze niet eens proberen één voor één wel te installeren? Dan kom je vanzelf uit bij de update waarbij het echt misgaat.

(This line is intentionally left blank.)

Zie aangepaste TS
staat je tijd en datum goed (certificaat error als de datum te veel verschilt met huidige datum)
Dat staat goed ja
en dit had je natuurlijk zelf ook wel kunnen vinden
[WIN7] Automatische update blijft hangen
met namen 2e post is belangrijk. maar lees de rest ook eens door
Ik heb specifiek gezocht op de eerste naam van de update, dus nee dit had ik niet gevonden..
Ga ik is doornemen

Maar elke keer dat ik probeer te updaten lukt het niet, krijg ik meldingen te zien dat de updates niet
geinstalleerd kunnen worden en dat alles weer wordt teruggebracht in de oude staat qua configuratie.

Elke keer dat m'n laptop nu opstart boot die een paar keer achter elkaar, omdat die dus eerst probeert
updates te installeren, dat niet lukt, hij weer reboot naar de oude staat en dit is hetzelfde met afsluiten.
Zal zo even een foto'tje maken...

[Voor 52% gewijzigd door CLB op 01-11-2010 11:34]

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-08 22:52

Anthirian

In Trance We Trust

Ik weet niet of het wezenlijk anders is dan de onderstaande methode, maar ik heb ook ooit een probleem gehad met windows update. Dat heb ik toen opgelost door de cache ervan te legen, oftewel de map
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download te legen, uiteraard zodra de service uitstaat.
LegacyCode schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:04:
Ik heb thuis op 2 van 3 computers hetzelfde fenomeen voorgehad.
Mijn oplossing was de volgende.
1. Open computer management (rechts klik op Computer->Beheren/Manage)
2. Stop de Windows Update service
3. Open een dosbox (cmd) met Administrator rechten (CTRL+SHIFT+ENTER)
4. ren C:\Windows\Softwaredistribution Softwaredistribution.old
5. Start de Windows Update service
6. Open Windows Update en laat opnieuw naar updates zoeken

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Sudden schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:59:
Ik weet niet of het wezenlijk anders is dan de onderstaande methode, maar ik heb ook ooit een probleem gehad met windows update. Dat heb ik toen opgelost door de cache ervan te legen, oftewel de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download te legen, uiteraard zodra de service uitstaat.
Beide methodes geprobeerd en mochten helaas niet baten...
Nog nooit van gehoord zelfs, daar moet ik me even in inlezen...

* CLB ziet een re-install, steeds dichterbij komen...

EDIT: Het gaat dus om de update 'KB2345886' en als ik daar dus (verder) op Google vind ik oa: http://www.dslreports.com...2345886-failed-to-install, met tig ideeen, waarvan er geen een werkt.

Er wordt gezegd dat hij alleen voor 32 bit OS'en zou zijn, terwijl ik 64 bit draai..
Er wordt gezegd dat hij alleen voor Win7 Enterprise is, terwijl ik Home Premium draai..

[Voor 16% gewijzigd door CLB op 01-11-2010 17:37]

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Wat die Tool in essentie doet is je systeem controleren op corrupte updates.

Welke corrupt zijn wordt vermeld in dit log bestand:
C:\Windows\Logs\CBS\CheckSUR.log
C:\Windows\Logs\CBS\CheckSUR.persist.log

De updates in kwestie staan in:
C:\Windows\servicing\Packages

Deze moet je dan ownership van nemen, om vervolgens te vervangen door wel werkende versies vanaf een goed systeem. Daarna de Windows Update Service herstarten en de updates installeren, klaar! :)

Al een paar keer gehad op Windows 2008R2 servers, deze tool lost update issues prima op!

[Voor 7% gewijzigd door Derice op 01-11-2010 17:45]

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee