Toon posts:

Core i5 650 te goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

• providedbyintel
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 21:41
Hoi,

ik zal me even voorstellen. ik ben providedbyintel.
Een nieuweling op het forum.

En ik zit in de knoop met het volgende:

ik heb een aanbieder van Core ix-cpu's gevonden, die mij ze tegen een hele lage prijs kan verkopen alleen vertrouw ik het zelf nog niet zo. Het zit namelijk zo.

een Core i5 650 kost bij minimale afname van 3 stuks 65 euro per stuk. in totaal 135 en dat is goedkoper dan één CPU van hetzelfde type in webwinkels.

btw. Een core i7 920 kost 120 euro bij minimale afname van stuks. 360 euro in totaal ook vrij laag goedkoop dus.

Maar mijn vraag is dit te vertrouwen? Kan ik zijn prijzen ergens checken? ik heb veel rondgezocht op google, maar ik kan niets vinden.

bij voorbaat dank,

edit: http://files.shareholder..../Oct_17_1ku_Price.xls.pdf

ik ben deze link tegengekomen, ik denk dat er iets niet klopt.

[Voor 12% gewijzigd door providedbyintel op 26-10-2010 10:11]

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:48

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Bij elektronica geld zo goed als altijd (Al helemaal op marktplaats en andere handelssites)

"If it sounds to good to be true.. It probably is"

Ofwel: Als het te goed voor woorden klinkt, dan is dit waarschijnlijk ook zo. Niet doen dus.

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

Ik ben het volledig met D4NG3R eens. Daarbij nog wel de vraag of je misschien een naam of link hebt naar betreffende winkel?

• providedbyintel
bedankt danger,

ik heb in mijn vorige post een editje geplaatst met prijslijst van intel zelf per duizend stuks

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:46
Je kunt er vanuit gaan dat de goedkoopste in de pricewatch een minieme marge heeft, als jouw handeltje hier dan nog dik onder zit kun je er vanuit gaan dat 't mogelijk niet helemaal fris is.

• providedbyintel
Ok, bedankt!.

duidelijk dus. Ik ga mijn aanbieder even confronteren met dit pdfje wat ik net gevonden heb.

http://files.shareholder..../Oct_17_1ku_Price.xls.pdf

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

De i7 920 kost je in de PW 250 euro.
pricewatch: Intel Core i7 920

En dan geloof jij dat een winkel daar meer als de helft onder kan zitten zonder dik verlies te maken?

Edit: Gewoon negeren die scammer, denk je nou echt dat hij zijn praktijken gaat opzeggen door 1 persoon welke hem doorheeft?

[Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 26-10-2010 10:15]

• providedbyintel
is het toegestaan om haar emailadres hierop te posten?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Nee.

• providedbyintel
hmm jammer:P,

maar toch iedereen bedankt voor het advies.
ik heb haar er nu mee geconfronteerd maar ze weet niets terug te zeggen

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Even een laatste note: In dat .pdf'je wat je gaf, staat de 920 niet eens.. En daarnaast is dat in dollars dus moet je het x0.8 doen om het om te rekenen naar euro's.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
providedbyintel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:08:
een Core i5 650 kost bij minimale afname van 3 stuks 65 euro per stuk. in totaal 135 en dat is goedkoper dan één CPU van hetzelfde type in webwinkels.
Typo? :)

Anyway, die prijzen kloppen gewoon niet. Either scam of gewoon uit diefstal afkomstig. In beide gevallen niet op in gaan.

• providedbyintel
Danger, ja daar heb je gelijk in, tegenwoordig mag je prijzen x0.7 doen maar het is voor mij een indicatie zo van: het kan eigenlijk niet kloppen en dat bevestigen jullie ook weer massaal!

thanks

• PatrickH89
  • Laatst online: 18-09 13:48
Lijkt me geen goed idee, bovendien is een onderbuikgevoel geen bewijs dat het een scam is. Enige wat jij kunt doen is uitgaan van de waarschijnlijkheid dat het wel een scam is en er dus geen gebruik van maken of echt bewijs verzamelen voordat je er wat mee doet.

Het lijkt waarschijnlijk, maar het is uiteraard niet zeker: misschien is er wel een bepaalde (anders dan diefstal) reden dat het zo goedkoop verkocht kan worden.

• jbkappirossi
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-09 16:56
je kunt toch altijd onder rembours laten verzenden.

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:43

EXX

EXtended eXchange

Dat zal niet zoveel helpen: je mag het pakje niet openmaken, je moet eerst betalen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Rodnehh
  • Laatst online: 08-11-2010
ook al kan je dat zo laten verzenden, hier moet je echt nooit op ingaan

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-09 12:48

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

aangifte doen, samen met de politie deze knaap uit de tent lokken en hem laten pakken!

...

• Rodnehh
ja maar als het wel legaal is, zit je met een valse aangifte. daarnaast is uitlokken verboden in nederland

[Voor 27% gewijzigd door Rodnehh op 26-10-2010 10:41]

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-09 12:48

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

in overleg met de politie, dit zaakje stinkt, als je dat vertelt misschien willen ze dan wel helpen, als ze het niet te druk hebben met papier werk :P

en zelf uit de tent lokken zou ik niet doen :9

[Voor 14% gewijzigd door gekke-gerrit op 26-10-2010 10:47]

...

• Attitude
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2010
mail de gene voor afhaal?

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gekke-gerrit schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:46:
in overleg met de politie, dit zaakje stinkt, als je dat vertelt misschien willen ze dan wel helpen, als ze het niet te druk hebben met papier werk :P
Dan zullen ze je zeggen dat momenteel de prioriteiten van de politie niet bij internetoplichting liggen, en al helemaal zonder bewijs.
Zul je weinig aan hebben denk ik. :P "Ja ik heb het heel druk dus ik doe alleen aan verzenden".

[Voor 22% gewijzigd door bwerg op 26-10-2010 11:01]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-09 12:57
Het zou ook kunnen dat je het wel geleverd krijgt na betaling, maar dat je dan wel met dit opgescheept zit:

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=636484

Ik weet het, ze zijn schaars, maar ze komen zeker nog steeds voor.

[Voor 17% gewijzigd door Trishul op 26-10-2010 11:16]

• Rodnehh
haha die heb ik nog nooit gezien trishul
erg grappig, maar wel erg voor de koper!

• Attitude
bwerg schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:00:
[...]

Dan zullen ze je zeggen dat momenteel de prioriteiten van de politie niet bij internetoplichting liggen, en al helemaal zonder bewijs.

[...]

Zul je weinig aan hebben denk ik. :P "Ja ik heb het heel druk dus ik doe alleen aan verzenden".
Dan weet je iig zeker dat het geen zuivere koffie is. TS ka je me het emailadres mailen/dmen van die gene?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

- laat ook maar, ik wacht de report wel af -

[Voor 98% gewijzigd door D4NG3R op 26-10-2010 14:00]

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-09 17:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische discussie maar een shopping vraag.

Move PMG -> SF

Soittakaa Paranoid!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

providedbyintel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:22:
is het toegestaan om haar emailadres hierop te posten?
Mag wel via DM deze kant op komen ;)

• TheGreatAtuin
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:00
Welkom op Tweakers, poweredbyintel!

Ik heb op marktplaats ook eens zo'n advertentie gezien ... Core i7 970 voor 400 euro p/s, i7 930 voor 140. Nieuw. In doos. Met garantie. De aloude regel "If it's too good to be true, it is" gaat hier ook zéker op. Ik snap wel dat iedereen enthousiast wordt van zo'n deal, maar je weet dan in je onderbuik dat het niet kan kloppen. Overigens: de "afname van 3 producten" zal er wel voor zijn zodat het lijkt dat het een groothandel is die goedkoop kan verkopen, en dat het toch veel geld is etc, etc.

Je kunt hier helaas weinig tegen doen: en iets proberen te kopen is dan al helemaal geen goed idee. In het beste geval krijg je een werkende processor die gestolen is, in het ergste geval krijg je nada.

• Attitude
Tis een oplichter. Heb gevraagd wat ze moeten kosten, en toen ik vroeg of ik ze bij der kon afhalen(China, Shenzhen zit ze volgens haar zeggende met eigen fabriek) werd het stil (terwijl ze wel bleef reageren op een andere chatsessie)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee