Dw1-nl schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:27:
[...]
Klopt ik zelf vond er ook weinig van alleen wat power settings iets met S1 en S3 ofzo iets en power up on PCI etc.
Als de computer uitstaat blijft op het moederbord wel het groene lampje branden maar achter bij de internet kabel brand alleen een oranje lampje.
Ik heb het ff nagekeken in de Manual van jou mobo:
In de BIOS ga je naar 'Power' -> 'APM Configuration'
Daar zet je deze optie op Enabled:
'Power On By PCI-E Devices'
Vervolgens in Windows bij Apparaatbeheer klik je op je netwerkkaart (Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet-controller), ga je naar het tablad 'Energiebeheer' en zorg je dat deze optie uitgevinkt is: 'De Computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'
(Als je deze optie aanlaat zal het lampje van je netwerkkaart niet blijven branden als je de PC volledig hebt afgesloten (ook niet als er een netwerkkabel in zit) en zal het Wake On LAN pakketje niet aankomen bij je mobo).
Ik neem aan dat je de Marvell Yukon drivers al geupdate hebt naar de laatste versie? Dat is namelijk bepalend voor hoe de volgende opties heten. Met de laatste drivers moet je de volgende opties aanpassen in het tablad 'Geavanceerd' (nog steeds bij je netwerkkaart in Apparaatbeheer):
'Herstart-opties' stel je in op 'Magisch Pakket'
'Herstarten vanuit Afsluiten' stel je in op 'Aan'
Dat is alles en nu kun je Wake on LAN gebruiken als de PC VOLLEDIG afgesloten is!
Die Suspend Mode optie staat echt helemaal los van WOL. Als je in Apparaatbeheer bij het tablad 'Energiebeheer' de optie 'De Computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' uitvinkt, dan blijft er gewoon stroom op je netwerkkaart staan bij een volledig afgeloten pc (netwerklampje blijft branden, wat normaal uitgaat), ongeacht hoe die Suspend Mode optie in de BIOS staat ingesteld.
D4NG3R schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:29:
Dat je lan poort oranje/groen of welke kleur licht blijft geven is omdat er op een cat kabel stroom staat (vanuit je modem/router whatever) en de lampjes hierdoor blijven branden. Doet mijn PC ook als de stroomkabel van de PC zelf niet ingeplugt zit.
Als ik mijn netwerkkaart in apparaatbeheer zo instel dat hij uitgaat bij het afsluiten, dan brand ook het lampje op de router niet meer van de die port waar de pc in zit. Oftewel: de router geeft hem hier geen stroom.
[
Voor 46% gewijzigd door
Verwijderd op 26-10-2010 23:53
]