Videokaart werkt niet (meer) op 2e monitor(videokaart stuk?)

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb een ongelukje gehad met de elektriciteit, stoppen doorgeslagen. Erg vervelend, PC hing aan goedkope markt-stekkerdoos zonder stroompiekbeveiliging en dergelijke. Dus gevolg, PC heeft een goeie elektrische oplawaaier gehad.

PC startte in eerste instantie helemaal niet op, maar na een tijdje startte hij wel weer op. Alle USB-poorten bleken niet meer te werken. Gelukkig nog wel een PS2-muis en toetsenbord dus kon Windows nog wel in, en na het installeren van een PCI-kaartje met 2 x usb3.0 poorten kon ik alles wel weer gebruiken.

Maar nu bleek ook nog is dat ik beeld had op maar één scherm, terwijl ik er 2 had aangesloten. Alle drivers opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat. BIOS-instelling nagekeken, gereset, niks werkte.

Erg vreemd, want als ik de PC opstart in DVI-output 1, dan gaat het helemaal goed. Als ik hem opstart in DVI-output 2 dan zie ik wel beeld totdat ik bij het inlogscherm van Windows kom. Dan gaat het scherm in standbymode (en moet ik weer opnieuw opstarten). Als ik de schermen configureer in Windows (klonen of uitbreiden), doet hij het gewoon zoals hij het zou moeten doen, dus de PC lijkt te zien alsof het goed gaat, maar ik krijg gewoonweg geen beeld.

Iemand nog tips? Of moet ik me er maar bij neerleggen dat me videokaart ook (deels) stuk is naast me moederbord?

Specs: moederbord Gigaybyte P35-DS4 met Nvidia 8600GTS videokaart met DVI en VGA output en Windows 7 Ultimate 64bit.

[ Voor 9% gewijzigd door Timmeah op 25-10-2010 23:33 ]

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 07:31

®androiid

Euroshopper

Het zou de monitor kunnen zijn, de kabel, maar ook de videokaart. heb je al geprobeerd om alleen maar een beeldscherm aan te sluiten op de mogelijk defecte aansluiting van de videokaart? en dan allebei eens proberen als 1 niet werkt. als dat niets uitmaakt andere kabel proberen en anders waarschijnlijk nieuw videokaartje kopen ;)

Pils €0,50

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:44
klinkt meer iets van driver issue, want je hebt ook met dual of kloon 2 monitoren aangesloten, er veranderd niet zo heel veel, op je resolutie na,

(misschien word dat te zwaar, wat je dan kan doen om dat uit te stellen kan je je resolutie heel laag maken) zodat de videokaart ongeveer de zelfde belasting heeft

[ Voor 80% gewijzigd door gekke-gerrit op 26-10-2010 17:00 ]

Laden doe je met je zonnepanelen