Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-07 23:13
Ik heb een beetje raar probleem. In mijn studentenkamer heb ik internet van Lijbrandt Telecom, maar sinds twee weken werkt het niet meer lekker. Om de paar minuten ligt het er ineens uit en dan stopt mijn spotify stream en kan ik ook geen pagina meer laden. Een minuutje later is het dan weer terug, om er vervolgens vijf minuten later weer uit te vliegen.

Equipment:
Netgear WNDR3700 met DD-WRT firmware en openDNS DNS-server, verbonden via UTP-kable met MacBook Pro op 10.6.4.

Speciaal studentenabbonement. Je betaalt officieel voor 10Mbit, maar vanaf 12uur gaat het langzaam richting de 120Mbit. Mijn record is nu 13.4MB/s. Aan de andere kant is het van 6 tot 10 een klein drama, en is alleen simpel surfen/internetradio mogelijk.

Ik deel de router met 7 andere mensen, maar geen van hen downloaden flink. Ook zijn ze om 2u 's nachts lekker aan het slapen en ook dan werkt het Internet niet goed.

Heeft iemand een idee waar in de router ik wat zou kunnen prutsen om te kijken of het verbeterd?

Is er een andere logische verklaring voor "schokkend" Internet? Dus niet consequent langzaam of snel, maar een soort middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al eens for testing purposes je Netgear comleet er tussen uit gesloopt en dan je Mac direct in het modem, heb je er dan ook nog last van?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Vanx schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:26:
Ik deel de router met 7 andere mensen, maar geen van hen downloaden flink. Ook zijn ze om 2u 's nachts lekker aan het slapen en ook dan werkt het Internet niet goed.
En hoe zit het met je eigen download gedrag? Gebruik je toevallig veel torrents? Misschien dat die je Netgear over de zeik laten gaan..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wiethoofd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:29:
Al eens for testing purposes je Netgear comleet er tussen uit gesloopt en dan je Mac direct in het modem, heb je er dan ook nog last van?
Ik heb gewoon een UTP-uitgang in de muur, dus ik heb daar mn mac aangehangen en toen werkte het soepel.

Daarna heb ik in plaats van via de UTP-kabel, via Wi-Fi geconnect en toen werkte het ook soepel.

Dan kan er iets mis zijn met de ethernet poort of met de kabel. Ik ga even met een andere kabel proberen.

Edit: Andere kabel geprobeerd en dat hielp niet.Ook komt het probleem nu ook weer voor als ik wi-fi gebruik.Nog even extensiever testen direct aan de muur, anders even router factory default reset doen.
Foamy schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:55:

En hoe zit het met je eigen download gedrag? Gebruik je toevallig veel torrents? Misschien dat die je Netgear over de zeik laten gaan..
Ik heb natuurlijk wel alles uitgezet om te testen. Bovendien kan deze router echt wel flink wat connecties aan en als ik torrents gebruik dan is het altijd maar met enkele connecties. Private trackers hebben niet meer nodig ;)

Usenet stond ook de hele tijd uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Vanx op 26-10-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ik heb een moment gevonden om uitgebreid te kunnen testen met de MBP direct aan het modem.

Nieuwe ontwikkelingen:
Het internet is super stabiel direct via het modem, dus het ligt niet aan de provider.

Zodra ik de WNDR3700 aansluit blijft het internet "hikken". Ook maakt het moment van de dag niet meer uit.

Geprobeerd:
- Instellingen beetje tweaken, maar DD-WRT geeft niet zoveel uitleg en het is meer trial and error.
- Alle instellingen naar factory default

Maar geen succes.

Hebben jullie een idee? Wat zou ik in DD-WRT kunnen veranderen om weer normaal Internet te krijgen?

Is er een alternatief dat beter zou kunnen werken?

Edit: fixed! nieuwe UTP -kabel gepakt en de router van de box afgehaald. Geen idee welke van de twee het is, maar het werkt weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vanx op 01-11-2010 22:53 ]