Toon posts:

Monitor input not supported (3 pc's); veilige modus no prob

Pagina: 1
Acties:

• multilayer
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-03-2015
Wie kan me helpen met dit rare monitor probleem.
M'n LaCie 20" monitor geeft "Input not supported", maar in veilige modus werkt alles goed ook 1600x1200.

Alles al getest:
- andere refreshrates en later ook resoluties
- eerder herstelpunt
- analoge en DVI kabels (meerdere exemplaren)
- Asus EAH 4670 PCIe of onboard graphics
- de monitor geeft hetzelfde probleem op andere systemen (2x XP systemen)

Huidig:
Win 7 64 bit, Asus EAH 4670 PCIe (draaide maandenlang probleemloos)

Andere monitor op dit systeem geen problemen, maar ik ben beroepfotograaf en moet op een goede gecallibreerde monitor werken.
De Lacie doet het dus wel op volle resolutie in veilige modus, maar ik weet niet of windows dan wel het monitor icc-kleurprofiel laadt en ik dus kleur-gecallibreerd kan werken. Weet iemand dit laatste wellicht.

Alvast dank voor jullie reacties (ook namens enkele bruidsparen)

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Ik betwijfel heel erg of je in veilige modus wel echt de ingestelde resolutie naar buiten stuurt. Als je icoontjes allemaal een stuk kleiner worden zal dat wel het geval wezen.
Maar ik zou als ik jouw was gewoon de resolutie eens heel laag instellen. Opnieuw opstarten kijken of hij het doet op 800x600 of zelfs 640x480 :P met een refresh rate van 50.

Omdat je verschillende pc's heb gehad lijkt me een driver kwestie uitgesloten... Maar een te hoge resolutie kan dus wel. Dus vanuit een werkende gewoon steeds per klein stapje omhoog. Anders eerst even met een wel werkend scherm de resolutie aanpassen naar een werkende voor je Lacie.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• multilayer
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-03-2015