Integriteit - DLNA protocol over CAT7

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste forumleden,

Op dit moment heb ik mijn PC aangesloten middels een CAT7 kabel op mijn DLNA compatible receiver. Dit bedraagt ongeveer 15 meter.

De CAT7 bekabeling heb ik met CAT.6A afgeschermde10 Gb Keystone Jacks afgemonteerd, waarbij ik dus ook nog een patchkabel eraan heb zitten. Immers de Keystone Jacks zijn female.

Route en componenten:
PC -- Patchkabel - CAT7 kabel - Keystone Jack - Patchkabel - CAT7 - Router/Switch - Patchkabel - Keystone Jack - Patchkabel - DLNA compatible receiver.

Omdat hij realtime .flac bestanden moet streamen vroeg ik me af of de datastream die vanaf mijn PC komt wel 100% hetzelfde is al bij binnenkomst in de DLNA compatible receiver.

Ik kan de receiver n.l. ook aansluiten met USB (memory stick/externe HD). Dan is de lijn veel korter en zonder verbindingen. Maakt dat nog uit?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 10:16
Je hebt er wel werk van gemaakt :)

Ik denk dat als je er een simpel CAT5e kabeltje tussen zet dat die het ook net zo prima doet. Het zijn gewoon 1-en en 0-en.

Als ik jouw verhaal lees moet ik meteen hieraan denken:

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30
FLAC bestanden, eens even wat schatten:
Een audio-CD van een uur is ongeveer 600MB aan data, FLAC doet geloof ik ruwweg 50% compressie dus 300MB. Die moet in een uurtje gestreamd worden.

300MB/uur = 2400Mbit/uur = 40Mbit/minuut = 680kbit/s. Lijkt mij dat je gigabit-verbinding (met dus ruwweg 1.000.000kbit/s) dat wel aan zal kunnen zonder verlies. Wat zeg ik, een prehistorische 10Mbit/s ethernetkabel kan het met twee vingers in de ethernetconnector.

Ofwel, ik denk dat je je voor niets zorgen maakt.

Edit: rekenfouten voorbehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 25-10-2010 22:41 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Bart schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:40:
Je hebt er wel werk van gemaakt :)

Ik denk dat als je er een simpel CAT5e kabeltje tussen zet dat die het ook net zo prima doet. Het zijn gewoon 1-en en 0-en.

Als ik jouw verhaal lees moet ik meteen hieraan denken:

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp
Oei, das een duur kabeltje!

Wellicht een uitkomst bij realtime streamen zonder checksum, maar een Cat7 patch kabel voor een paar euro doet hetzelfde :)

Qua dataoverdracht kan de kabel het natuurlijk prima aan, maar ik zat meer te denken aan fouten die kunnen optreden bij de verbindingen en de check in het DLNA protocol. Ligt onder het DLNA protocol gewoon de TCP/IP standaard voor het verzenden en ontvangen van data pakketjes (met CRC check)?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

M. Mulder schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:48:
Ligt onder het DLNA protocol gewoon de TCP/IP standaard voor het verzenden en ontvangen van data pakketjes (met CRC check)?
Ja.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het announcen van de verschillende DLNA devices op een lan gaat dmv UDP/multicast

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Klopt!

Omdat het UDP protocol minder betrouwbaar is is er ook nog een PGM protocol overheen gelegd (vergelijkbaar met TCP).
PGM staat voor Pragmatic General Multicast

Hoe kun je achterhalen of het PGM protocol geactiveerd is?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zou me echt niet druk maken over pakketverlies op je ethernet segment. Stuur er voor de grap anders een een miljoen ping pakketen overheen met een grootte van 1500 bytes.
Pagina: 1